باتوجه به‌طراحی ساختمان داخلی کاتالیست و خواص مواد کاتالیزوری، این قطعه عمرمفید و البته کوتاهی دارد که پس از اتمام آن، امکان تعمیر وجود ندارد.

خودرو هیوندای جنسیس مدل 2010 دارم و حدود دو ماه قبل برای بررسی کامل فنی خودرویم به‌یک تعمیرگاه مراجعه کردم. مکانیک تشخیص داد کاتالیست خودرویم به‌اصطلاح پر شده و نیاز به‌تعویض دارد. اما با تحقیق فراوان متوجه شدم که کاتالیست قابلیت تعمیر دارد. آیا این موضوع صحت دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،کاتالیست قطعه‌ای است که وظیفه کاهش آلایندگی گازهای خروجی از پیشرانه را عهده‌دار است. باتوجه به‌طراحی ساختمان داخلی کاتالیست و خواص مواد کاتالیزوری، این قطعه عمرمفید و البته کوتاهی دارد که پس از اتمام آن، امکان تعمیر وجود ندارد. کاتالیست قطعه‌ای است که با پایان یافتن عمر مفیدش تنها باید آن را تعویض کرد. متاسفانه گاهی شنیده می‌شود افراد سودجو بیان می‌کنند می‌توانند کاتالیست‌های خودروهای وارداتی را تعمیر کنند. چنین شنیده‌هایی کذب بوده و این افراد تنها به باز کردن این قطعه و غیرفعال کردن هشدارهای اخطار و چراغ‌چک بسنده می‌کنند. اگر در فواصل کاری مشخص کاتالیست کارکرده را با نمونه با کیفیت آن ‌تعویض کنید، قطعا افت قدرت چندانی را در خودرو احساس نخواهید کرد. همان‌طور که ذکر شد، کاتالیست یک قطعه کاهش‌دهنده آلاینده است. اما این تنها یکی از وظایف اصلی این قطعه است. کاتالیست درسلامت و راندمان موتور نیز تاثیر چشمگیری دارد. همچنین اگر این قطعه به‌اصطلاح پر شده و نیاز به‌تعویض داشته باشد، در این حالت مقدار زیادی از دود تولیدشده توسط سیلندر، به‌داخل این قطعه بازمی‌گردد و سلامت موتور را به‌طور کامل به‌خطر می‌اندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

آخرین اخبار