این‌که موتور خودرو به‌اصطلاح با یک استارت روشن شود به‌چند عامل بستگی دارد. از عواملی که در خودروهای کاربراتوری سبب دیر روشن شدن یا به‌اصطلاح با تاخیر روشن شدن خودرو می‌شود، تنظیم نبودن سیستم جرقه‌زنی است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،این‌که موتور خودرو به‌اصطلاح با یک استارت روشن شود به‌چند عامل بستگی دارد. از عواملی که در خودروهای کاربراتوری سبب دیر روشن شدن یا به‌اصطلاح با تاخیر روشن شدن خودرو می‌شود، تنظیم نبودن سیستم جرقه‌زنی است.
برای رفع این مشکل، باید سیستم مورد نظر توسط دستگاه تون‌آپ تنظیم شود. عامل دیگر که یکی از تاثیرگذارترین موارد است، به روغن‌موتور خودرو مربوط می‌شود. اگر ویسکوزیته روغن بالا باشد (مانند روغن‌های 20W50) خودرو در هوای سرد دیرتر روشن می‌شود. اما هر قدر این ویسکوزیته پایین باشد به‌روند سریع روشن شدن خودرو کمک به‌سزایی می‌کند.
به‌عنوان مثال اگر از روغن‌موتور 10w40 در فصل زمستان و هوای سرد استفاده شود، این امر در تسریع روشن شدن خودرو تاثیرگذار است. همچنین به‌عنوان نکته فنی و پایانی این مطلب باید گفت در خودروهایی با سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، اگر سنسور دمای موتور به‌درستی عمل نکند یا معیوب باشد، چنین مشکلی را ایجاد می‌کند که در صورت معیوب بودن، باید این قطعه را تعویض کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =