این موضوع را فراموش نکنید که هر سیستم مکانیکی، دارای نقاط قوت و ضعف خاص است. به‌دلیل این‌که نمونه‌های اولیه باجاج پالس NS200 دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری بود، راکب می‌توانست تا حد زیادی به‌پیشرانه آن فشار وارد کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این موضوع را فراموش نکنید که هر سیستم مکانیکی، دارای نقاط قوت و ضعف خاص است. به‌دلیل این‌که نمونه‌های اولیه باجاج پالس NS200 دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری بود، راکب می‌توانست تا حد زیادی به‌پیشرانه آن فشار وارد کند. این مدل‌ها به‌همین علت در مدت‌زمان کوتاهی یاتاقان زده و به‌این ترتیب فشار زیادی به‌موتور وارد می‌شد.
به‌بیان دیگر در نمونه‌های اولیه، متریال استفاده‌شده در قطعات برای فشارهای بالا طراحی نشده است. باتوجه به‌این‌که این موتورسیکلت فاقد سیستم‌های الکترونیکی کنترلی بود، در مدت‌زمان کوتاهی موتور با مشکل مواجه می شد.
درواقع ضعف طراحی در شاتون و عدم‌رعایت طراحی اصولی، سبب جذب تنش حرارتی و فشاری شده و این موضوع به‌شاتون زدن موتور منتهی می‌شود.
از سوی دیگر مدل RS200 از همان ابتدا که وارد بازار کشورمان شد، به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری مجهز بود. باتوجه به‌این‌که این موتورسیکلت از سیستم کنترل الکترونیکی بهره‌مند است، اجازه وارد آمدن نیروی بسیار زیاد را به‌موتور نمی‌دهد. سیستم محدودکننده دور موتور و سرعت، با توجه به‌مدیریت کنترلی موتور، از وارد شدن هرگونه فشار اضافی به‌سیلندر ممانعت می‌کند. با در نظر گرفتن سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری و طراحی چهارسوپاپ در سیلندر، میزان استهلاک این موتور کاهش یافته و راندمان آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین جالب است بدانید که مدل RS200 مدل ریس بوده و در آن قطعات مکانیکی مانند شاتون با ضریب اطمینان بالاتری طراحی شده است.
این موضوع سبب شده است در طراحی شاتون این مدل ضعفی وجود نداشته باشد. علاوه‌بر این، نمونه‌های انژکتوری NS200 نیز بهبود یافته‌اند و دیگر مشکل شاتون زدن در پیشرانه این موتورسیکلت دیده نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

آخرین اخبار