جک J7

بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته درحالی با رشد بها همراه شد که نرخ ارز بعد از تقلای بسیار بین 44 هزار و 500 تا 44 هزار و 900 تومان، سرانجام به 45 هزارتومان رسید. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که خودروهای چینی و خارجی بیشترین تغییر بها را به‌نسبت چند روز گذشته تجربه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته درحالی با رشد بها همراه شد که نرخ ارز بعد از تقلای بسیار بین 44 هزار و 500 تا 44 هزار و 900 تومان، سرانجام به 45 هزارتومان رسید. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که خودروهای چینی و خارجی بیشترین تغییر بها را به‌نسبت چند روز گذشته تجربه کردند. با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال، کارشناسان حوزه خودرو درباره آینده بازار اظهار نظرهای متفاوتی داشته‌اند. کارشناسی دراین‌باره به «دنیای‌خودرو» گفت: «در چهار سال اخیر با وجود تحریم‌های سنگین علیه صنعت‌خودرو، خودروسازان پیشرفت‌هایی داشته‌اند. به‌طور مثال از یورو۴ به‌یورو ۵ ارتقا پیدا کرده‌اند؛ همچنین چند محصول خود را از رده خارج کرده و محصولات را حتی در حد فیس‌لیفت به‌روز کرده‌اند.» از طرفی این کارشناس درباره عرضه خودرو در بورس کالا نیز گفت: «مزیت اصلی عرضه خودرو در بورس کالا این است که دیگر مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار به‌جیب دلالان و واسطه‌ها نمی‌رود. با این حال برای تنظیم بازار باید گزینه واردات را جدی‌تر از قبل دنبال کرد.» وی افزود: «با توجه به‌ناهماهنگی میان عرضه و تقاضا، قیمت خودرو در بورس نیز بالاست و بر این اساس، خرید از بورس برای مصرف‌کننده سودی نداشته است. با این حال درشرایط کنونی و کوتاه‌مدت چاره‌ای جز عرضه خودرو در بورس نداریم. همچنین جدی‌تر گرفتن واردات خودرو، دیگرگزینه‌ای است که باید روی آن کار کنیم. لازم است در مقوله واردات، به‌دنبال خودروهایی برویم که بتوانند با خودروهای پرتیراژ و ارزان‌قیمت داخلی نظیر پژو، پراید و غیره رقابت کنند؛ نه این‌که سراغ خودروهایی برویم که پس از ورود به‌بازار، قیمت‌های میلیاردی داشته باشند.»
خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته، رشد بهای یک تا 13 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پارس TU5 موتور جدید با 13 میلیون‌تومان افزایش، 675 میلیون‌تومان و سورن پلاس دوگانه با 11 میلیون‌تومان افزایش 540 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین در میان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای 20 تا 90 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش جک S5 نیوفیس با 90 میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و 510 میلیون‌تومان، جک S3 با 45 میلیون‌تومان افزایش به‌یک میلیارد و 40 میلیون‌تومان و لاماری ایما با 40 میلیون‌تومان افزایش به 2 میلیارد و 140 میلیون‌تومان رسید. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 20 تا 150 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که کیا اپتیما GT لاین با 150 میلیون‌تومان افزایش 3 میلیارد و 950 میلیون‌تومان، مزدا 3 با 60 میلیون‌تومان افزایش‌ 2 میلیارد و 450 میلیون‌تومان و نیسان ایکس‌تریل با 50 میلیون‌تومان افزایش 4 میلیارد و 900 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین برخی از خودروهای خارجی لوکس نیز رشد بهای 50 و 100 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که ب‌ام‌و 530i با 100 میلیون‌تومان افزایش 11 میلیارد و 400 میلیون‌تومان و فولکس پاسات با 50 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 550 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شدند.
در آخرین روز هفته گذشته، افزایش نرخ ارز سبب رشد بهای اغلب خودروها در بازار شد. قیمت دلار در بازار روز پنجشنبه با 44 هزار و 950 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند صعودی بهای آن به 45 هزارتومان رسید، در پایان روز با قیمت 45 هزار و 140 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =