باتوجه به این‌که خودرو شما از دو نوع سوخت متفاوت استفاده می‌کند، باید قطعات مصرفی آن به‌موقع تعویض شوند. به‌بیان دیگر سیستم سوخت‌رسانی خودروهای دوگانه نسبت به‌خودروهای تک‌گانه در بازه زمانی کمتری با اشکال مواجه می‌شود. 

خودرو ساینا مدل 98 دوگانه‌سوز دارم. حدود یک هفته قبل، بعد از این‌که سوخت گاز خودرو تمام شد و از سوخت بنزین استفاده کردم، احساس کردم خودرویم در سرعت‌های بالا مانند بالاتر از 50 کیلومتر برساعت، توان و کشش لازم را ندارد و سرعت هم به‌سختی افزایش می‌یابد. از سوی دیگر موقع ترمزگیری، باید دو بار پدال ترمز را فشار دهم تا سرعت خودرو کم شود. همچنین حدود سه هفته است چراغ کمربند در پشت آمپر روشن است و حتی با بستن کمربند نیز خاموش نمی‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به این‌که خودرو شما از دو نوع سوخت متفاوت استفاده می‌کند، باید قطعات مصرفی آن به‌موقع تعویض شوند. به‌بیان دیگر سیستم سوخت‌رسانی خودروهای دوگانه نسبت به‌خودروهای تک‌گانه در بازه زمانی کمتری با اشکال مواجه می‌شود.
بنابراین این مشکل تنها به‌خرابی یکی از قطعات سیستم سوخت‌رسانی خودرو مربوط می‌شود. چراکه براساس گفته‌های شما در زمان استفاده از سوخت بنزین خودرویتان کشش ندارد؛ بنابراین باید در این حالت صافی بنزین را بررسی کنید. اگر این قطعه مکانیکی باتوجه به‌ماهیت آن به‌اصطلاح کثیف شده باشد، لازم است که تعویض شود. سوخت بنزین مورد استفاده در خودرو از ذراتی برخوردار است که در بلندمدت منجر به‌گرفتگی صافی بنزین می‌شود.
بسیاری به اشتباه، این صافی را به‌وسیله دستگاه باد تمیز کرده و دوباره آن را روی خودرو نصب می‌کنند. اما این قطعه در صورت گرفتگی باید تعویض شود. اگر با تعویض صافی بنزین مشکل خودرو شما برطرف نشود، در مرحله بعدی عیب‌یابی، باید رگلاتور سوخت را بررسی کرد. زیرا اگر رگلاتور سوخت معیوب شده باشد، فشار لازم برای ارسال سوخت تامین نمی‌شود.
در این حالت خودرو کم می‌آورد. بنابراین باید رگلاتور سوخت نیز بررسی شود. در نظر داشته باشید که مراحل عیب‌یابی توسط شخص مکانیک صورت گیرد. همچنین احتمال دارد پمپ‌بنزین خودرو نیز معیوب شده باشد. زیرا با توجه به‌کارکرد خودرو شما، عمر مفید این قطعه الکترومکانیکی به‌پایان رسیده است. از وظایف مهم پمپ‌بنزین، تامین فشار لازم برای ارسال سوخت در دورموتور و سرعت‌های بالاست. بنابراین باید پمپ‌بنزین نیز تعویض شود. اما به‌اصطلاح دوپا کار کردن سیستم ترمز، به‌تنظیم نبودن این سیستم مربوط می‌شود. به‌عبارت دیگر وجود هوا در سیستم ترمز، منجر به‌عدم کارکرد صحیح آن می‌شود. بنابراین در این حالت باید سیستم ترمز کاملا هواگیری شود. همچنین اگر سیلندر ترمز اشکال داشته باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. برای رفع این مشکل باید سیلندر ترمز را تعویض کنید. از سوی دیگر اگر هرگونه نشتی در سیستم ترمز وجود داشته باشد، می‌تواند در ایجاد این مشکل تاثیرگذار باشد. درمجموع با تعویض سیلندر ترمز، هواگیری و رفع نشتی ترمز، مشکل برطرف می‌شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت احتمالا اتصال کوتاه در مدار به‌وجود آمده است.
این مشکل سبب روشن باقی ماندن چراغ کمربند در پشت آمپر می‌شود. برای رفع این اشکال باید مدار مربوطه بررسی شود. همچنین احتمالا نیاز است که سگک کمربند ایمنی نیز تعویض شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که ایجاد هرگونه تغییر غیراصولی در خودرو می‌تواند روی عملکرد قطعات برقی آن تاثیرگذار باشد؛ بنابراین از نصب هرگونه قطعات برقی اضافی روی خودرو خودداری کنید. همچنین این نکته را فراموش نکنید که به‌طور ثابت روشن ماندن خطای پشت آمپر می‌تواند در اثر خطای برقی ایجاد شده در مدار نیز به‌وجود آمده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =