یکی از سنسورهای مهم در تنظیم دورموتور، سنسور دریچه‌گاز است. اگر این سنسور معیوب شده یا با اشکال مواجه شده باشد، این امر منجر به‌گاز خوردن بی‌دلیل خودرو یا تنظیم نبودن دورموتور آن می‌شود.

خودرو پژو SLX 405 مدل 90 با موتور 1800 دارم. یک هفته‌ است خودرویم بی‌دلیل گاز می‌خورد یا در بسیاری از مواقع دورموتور بالا می‌رود. همچنین مدتی است احساس می‌کنم سواری خودرویم سفت شده و مانند قبل باکیفیت و نرم نیست. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش دورموتور و بی‌دلیل گاز خوردن خودروهای انژکتوری می‌تواند به‌دلیل معیوب بودن یکی از سنسورهای آن باشد. رفع چنین اشکالی نیاز به‌بررسی این پنج مورد دارد: 1- یکی از سنسورهای مهم در تنظیم دورموتور، سنسور دریچه‌گاز است. اگر این سنسور معیوب شده یا با اشکال مواجه شده باشد، این امر منجر به‌گاز خوردن بی‌دلیل خودرو یا تنظیم نبودن دورموتور آن می‌شود. همچنین اگر ایرادی در سیم یا دریچه‌گاز وجود داشته باشد، در بروز چنین اشکالی تاثیرگذار خواهد بود. در این حالت ابتدا باید دیاگ را به ECU متصل کرد و در صورت نبود خطای دریچه‌گاز، باید ایرادات سیم و سوکت دریچه‌گاز رفع شود. با این وجود اگر همچنان مشکل وجود داشته باشد، باید سنسور دریچه‌گاز را تعویض کرد تا مشکل برطرف شود. اما در نظر داشته باشید که عیب‌یابی باید توسط شخص متخصص و مکانیک انجام شود و پیش از بررسی، دستگاه عیب‌یاب دیاگ به ECU متصل شود. 2- استپرموتور قطعه الکترومکانیکی دیگری است که در تنظیم دورموتور نقش بسیار مهمی دارد. وجود هرگونه اشکال در کارکرد استپرموتور، دورموتور را نامیزان خواهد کرد. در این حالت باید استپرموتور تعویض شود. 3- همچنین اگر مپ‌سنسور با اشکال در کارکرد مواجه شده باشد، در دورموتور تاثیرگذار خواهد بود. در این صورت باید دستگاه عیب‌یاب دیاگ به ECU متصل شود و پس از تعویض سنسور مپ، خطای مورد نیاز پاک شده تا مشکل برطرف شود. 4- از دیگر سنسورهای مهم در تنظیم دورموتور، سنسور دورموتور است. بر این اساس اگر سنسور دورموتور با اشکال مواجه شده یا معیوب شده باشد، می‌تواند در به‌هم خوردن تنظیم دورموتور تاثیرگذار باشد. با تعویض سنسور دورموتور، این مشکل برطرف می‌شود. در نظر داشته باشید که همیشه خرابی سنسور دورموتور عامل به‌وجود آمدن اشکال در دورموتور نمی‌شود و باید برای بررسی این سنسور، دقت بیشتری داشت. 5- سیستم سوخت‌رسانی نیز از مهم‌ترین سیستم‌ها در موتورهای احتراق‌داخلی به‌شمار می‌رود. در این شرایط باید ابتدا صافی بنزین مورد بررسی قرار گیرد. درصورتی که نیاز باشد، باید این قطعه تعویض شود. اما انژکتور به‌دلیل وظیفه پاشش سوختی که برعهده دارد، پس از مدتی کارکرد ممکن است در اثر رسوب، دچار گرفتگی در نازل‌هایش شود. دراین حالت باید انژکتورهای خودرو شما باز و شست‌وشو داده شوند تا چنین اشکالی رفع شود. کیفیت پایین سواری خودرو به‌دلیل خرابی متعلقات سیستم تعلیق ایجاد می‌شود. همچنین درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت سه علت را نیز باید بررسی کرد. نخست‌این‌که تنظیم نبودن باد تایرها یکی از بارزترین دلایل بروز این مشکل است. بنابراین در این حالت باید هر چهار حلقه لاستیک خودرو تنظیم باد شوند. همچنین اگر فنرهای خودرو معیوب شده باشند، دیگر نمی‌تواند ضربات وارده را جذب کند؛ بنابراین درچنین صورتی سواری خودرو سفت می‌شود. با تعویض این قطعه، مشکل برطرف می‌شود. همچنین اگر متعلقاتی چون سیبک خراب شده باشند، در کاهش سواری خودرو تاثیر به‌سزایی می‌گذارند. برای رفع چنین اشکالی باید این قطعه مکانیکی سیستم تعلیق نیز تعویض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =