گواهینامه‌های رانندگی

ز 24اسفندماه امسال، طرح نوروزی با حمایت و کمک پلیس راهور، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس کشور و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها آغاز می‌شود. در سال گذشته حدود 2500راننده،با رانندگی نادرست باعث تصادف 14 هزار و 700 خودرو شدند و 40 هزار آسیب‌دیده شدید برجای گذاشتند.

به گزارش «اخبار خودرو»،از 24اسفندماه امسال، طرح نوروزی با حمایت و کمک پلیس راهور، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس کشور و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها آغاز می‌شود. در سال گذشته حدود 2500راننده،با رانندگی نادرست باعث تصادف 14 هزار و 700 خودرو شدند و 40 هزار آسیب‌دیده شدید برجای گذاشتند. سوال این است چه چیزی باعث این حوادث می‌شود؟ دست‌اندرکاران می‌گویند اصلاح فرهنگ رانندگی و سفر می‌تواند باعث کاهش این آمار تکان‌دهنده شود.

نکات ایمنی قبل از شروع سفر را جدی بگیرید
تغییر سبک رانندگی و مسافرت چندان سخت نیست. توجه به نکات ساده می‌تواند سفر را لذت‌بخش و خاطره‌‎انگیز کند. اگر قصد مسافرت با وسیله‌نقلیه خود را دارید، از ضروری‌ترین نکات، توجه به ایمنی خودرو است. در غیر این صورت ممکن است در طول سفر با مشکلات مربوط به خرابی خودرو درگیر باشید. پس حتما پیش از سفر، خودرو را به یک مکانیک نشان دهید تا در طول سفر به مشکل فنی برنخورید. باد لاستیک‌ها، عملکرد چراغ‌ها، برف‌پاک‌کن‌ها، روغن موتور، باتری خودرو و تمام موارد مهم را حتما بررسی کنید و از سالم‌بودن آن‌ها مطمئن شوید. همچنین در طول سفر نکات ایمنی مانند سرعت مجاز، بستن کمربند ایمنی و ... را رعایت کنید. البته زمانی که خسته یا خواب‌آلود هستید، قید رانندگی را بزنید و در مکانی مناسب ، استراحت کنید.

مدیریت ترافیک با استفاده از پهپاد
معاون اجرایی پلیس راهور فراجا با اشاره به استفاده از پهپادها در سفرهای نوروزی بیان کرد: «پلیس راهور برای مدیریت و کنترل ترافیک در طرح نوروزی، حتما از توان و تجهیزات پهپادی استفاده خواهد کرد تا شاهد تسهیل در ترددها باشیم.» سردار رمضانی افزود: «در طرح نوروز ۱۴۰۲ از پهپادهای عمودپرواز و پهپادهایی که توانایی پروازهای طولانی را دارند، برای مدیریت ترافیک استفاده خواهیم کرد.» وی با اشاره به آمار ارائه خدمات پلیس راهور در سال جاری، گفت: «در یازده‌ماه سال جاری، بیش‌از ۷۲میلیون خدمت توسط پلیس راهور فراجا به هموطنان ارائه شده است.» وی تصریح کرد: «خدمات ارائه‌شده به مردم، اغلب در حوزه‌های شماره‌گذاری، گواهینامه رانندگی، اجرائیات، تصادفات، توقیف و ترخیص وسایل نقلیه است.» سردار رمضانی با اشاره به کنترل معاینه‌فنی خودروها توسط دوربین‌ها، گفت: «باتوجه به اینکه دوربین‌های شهری خودروهای فاقد معاینه‌فنی را تشخیص داده و آنها را جریمه می‌کنند، بنابراین هموطنان قبل از مسافرت نوروزی برای تمدید معاینه‌فنی خودرو خود اقدام کنند تا با شرایط ایمن‌تر و مطمئن‌تر سفر کنند.» وی ادامه داد: «رانندگان، قبل از سفرهای نوروزی حتما تاریخ انقضای گواهینامه خود را بررسی کنند و چنانچه نیاز به تمدید بود، هرچه سریع‌تر نسبت‌به تعویض و با تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند.» معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در پایان به صاحبان و رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: «با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی در مسافرت‌ها، توقیف وسایل‌نقلیه به‌دلیل تخلفات و جرایم بالا برابر قانون است، بنابراین هموطنان نسبت‌به استعلام و تسویه حساب تخلفات وسایل‌نقلیه خود اقدام کنند تا در تعطیلات نوروز، این موضوع باعث ایجاد مشکل برای آنها نشود.»

شلوغی مراکز تعویض پلاک و افزایش ساعت کاری در اسفندماه
سردار حسین رمضانی با بیان اینکه برابر قانون بودجه ۱۴۰۱ پلیس راهور مکلف است تمام مراحل شماره‌گذاری به استثنای بازدید و تایید اصالت خودرو و همچنین فک و نصب پلاک را به صورت غیرحضوری به مردم ارائه دهد، گفت: «بر اساس تکلیف قانونی، تمام فرآیندهای نقل‌وانتقال شامل نوبت‌دهی، پرداخت خلافی، احراز هویت و محل سکونت به صورت اینترنتی انجام می‌شود که این امر، افزایش رضایت‌مندی هموطنان را نیز فراهم کرده است.» وی تاکید کرد: «حتما در سال ۱۴۰۲ فرآیندهای جدیدی به لحاظ زیرساختی و کیفی‌سازی انجام خواهد شد تا هموطنان به آسانی بتوانند خدمات پلیس راهور را دریافت کنند.» معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در ادامه از افزایش ساعات کاری مراکز تعویض پلاک خبر داد و تصریح کرد: «باتوجه به افزایش درخواست‌های نقل‌وانتقال وسایل نقلیه در اسفند سال جاری و به منظور تسهیل ارائه خدمات به هموطنان، از دوشنبه ۱۵اسفند، ساعت کاری مراکز تعویض پلاک ۲ساعت افزایش یافته و تا ساعت ۱۶ فعال خواهند بود.» وی همچنین توصیه کرد: «لازم است هموطنان به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز تعویض پلاک، حتما در ساعتی که نوبت دریافت کرده‌اند، در مراکز حاضر شوند و از آوردن همراه به مراکز نیز خودداری کنند.» سردار رمضانی در ادامه با توصیه به جلوگیری از شلوغی در مراکز تعویض پلاک، بیان کرد: «آن‌دسته از هموطنانی که زمان انقضای اعتبار وکالت‌نامه‌های آنان برای تعویض پلاک تا سال آینده برقرار است، می‌توانند به منظور جلوگیری از شلوغی مراکز، انجام فرآیند تعویض پلاک خود را به فروردین ۱۴۰۲ موکول کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =