خودروهای الکتریکی

با اوج گرفتن تولید خودروهای برقی، سیستم ترمز و لنت مورد استفاده در این خودروها نیز دچار تغییراتی شده و فناوری به‌کارگرفته‌شده در این خودروها درحال تغییر و بهبود عملکرد است. از این حیث طی سال‌های آینده شاهد تغییرات شگرفی درحوزه تولید لنت‌ترمز و سیستم ترمز خواهیم بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،با اوج گرفتن تولید خودروهای برقی، سیستم ترمز و لنت مورد استفاده در این خودروها نیز دچار تغییراتی شده و فناوری به‌کارگرفته‌شده در این خودروها درحال تغییر و بهبود عملکرد است. از این حیث طی سال‌های آینده شاهد تغییرات شگرفی درحوزه تولید لنت‌ترمز و سیستم ترمز خواهیم بود.
لنت‌ترمز یکی از اجزای اصلی سیستم ترمز خودرو است که در زمان ترمز کردن، ضمن برقراری تماس با دیسک ترمز با ایجاد اصطکاک، سرعت خودرو را کاهش می‌دهد. با توجه به‌رشد روزافزون بازار خودروهای الکتریکی، شرکت‌های تولید لنت‌ترمز به‌دنبال توسعه فناوری جدیدی برای تولید لنت‌ترمز هستند که با نیاز خودروهای الکتریکی سازگار باشد. فناوری جدید لنت‌ترمز برای خودروهای الکتریکی، لنت‌های ترمز با پوشش کامپوزیتی است که از ترکیبی از فلزات و مواد کامپوزیتی تشکیل شده است. این پوشش سبب کاهش صدای ترمز خودرو، کاهش سایش بین لنت و دیسک ترمز، افزایش عمر لنت و کاهش آلایندگی‌های محیطی ناشی از سایش لنت با دیسک ترمز می‌شود. به‌علاوه، با افزایش راندمان ترمز خودروهای الکتریکی، این فناوری می‌تواند به‌کاهش مصرف انرژی و افزایش مسافت طی‌شده با یک بار شارژ باتری کمک کند. با توجه به‌این‌که خودروهای الکتریکی در آینده بیشتر و بیشتر جایگزین خودروهای دیزلی و بنزینی خواهند شد، توسعه فناوری جدید لنت‌ترمز برای این خودروها اهمیت بسیاری دارد.
سیستم ترمز خودروهای برقی شباهت زیادی به‌سیستم ترمز خودروهای سوختی دارد؛ با این تفاوت که در خودروهای برقی از تکنولوژی‌های جدیدتری استفاده می‌شود که منجر به‌بهبود کارایی و ایمنی سیستم ترمز می‌شود. یکی از فناوری‌های جدید سیستم ترمز خودروهای برقی، سیستم ترمز بازیابی انرژی است. در این سیستم، هنگامی که راننده ترمز می‌کند، انرژی کینتیک خودرو به‌صورت الکتریکی ذخیره می‌شود تا در زمان بعدی از آن استفاده کند. از دیگر فناوری‌های جدید سیستم ترمز خودروهای برقی، سیستم ترمز با تکنولوژی اَبَرصوت است. این سیستم با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، می‌تواند به‌صورت سریع فعال شود و ایمنی خودرو را افزایش دهد. همچنین در سیستم ترمز خودروهای برقی، از سیستم‌های ترمز هیدرولیکی استفاده می‌شود که با استفاده از یک پمپ هیدرولیک، فشار مورد نیاز برای ترمز کردن را فراهم می‌کند. با این حال، در برخی خودروهای برقی، از سیستم ترمز الکتریکی استفاده می‌شود که با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی، فشار مورد نیاز برای ترمز کردن را فراهم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =