مرسدس‌بنز E200 سدان

واکنش‌ بازار خودرو به‌ریزش نرخ ارز، طلا و سکه در بازار شب عید بسیار جالب توجه است. تا جایی که فروشندگان را حسابی غافلگیر کرده است. چراکه آن‌ها به‌هیچ‌عنوان تصور نمی‌کردند بازار شب عید خود را با ضرر و زیان به‌پایان برسانند!

به گزارش «اخبار خودرو»،واکنش‌ بازار خودرو به‌ریزش نرخ ارز، طلا و سکه در بازار شب عید بسیار جالب توجه است. تا جایی که فروشندگان را حسابی غافلگیر کرده است. چراکه آن‌ها به‌هیچ‌عنوان تصور نمی‌کردند بازار شب عید خود را با ضرر و زیان به‌پایان برسانند! در آخرین روزهای سال 1401، افت بهای شدید انواع خودرو معادله فروشندگان را در این بازار کاملا بر هم زده است. این درحالی است که خودروسازان برای بازار شب عید دست به‌کار شده‌اند و از عرضه 500 هزار دستگاه خودرو خبر می‌دهند. پس از دو بار بدعهدی در عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو داخلی، از امروز درشرایطی فرآیند اَبَرطرح فروش خودرو آغاز خواهد شد که البته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هنوز فهرست جدید قیمت خودروها را اعلام نکرده است. ابهام در قیمت محصولات عرضه‌شده از یک طرف و چگونگی عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو با توجه به‌تقاضای بالا و حذف قرعه‌کشی، ابهامات زیادی را در راستای اجرای این طرح بزرگ دولتی ایجاد کرده است. همچنین حذف الزام خودرو بورسی از سوی مجلس، بر ابهامات فروش خودرو افزوده است. وزارت صمت از دو هفته پیش وعده عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو داخلی را داده بود. ابتدا قرار بود این طرح بزرگ، چهارشنبه دو هفته پیش به‌اجرا درآید. با ‌این ‌حال وزارت صمت اعلام کرد این عرضه با یک هفته تاخیر همراه خواهد بود. درحالی ‌که بسیاری چشم‌انتظار آغاز این طرح بزرگ بودند، وزارت صمت باز هم به‌وعده‌اش وفا نکرد. حالا نیز طبق آخرین وعده این وزارتخانه، قرار بود از روز گذشته فرآیند طرح فروش ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو داخلی اجرایی شود. بنا به‌گفته سخنگوی وزارت صمت، درطرح یکپارچه عرضه خودرو، قرعه‌کشی حذف شده است. وی همچنین تاکید کرده پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم فروش بزرگ خودرو از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند به‌اجرا درمی‌آید که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به‌سامانه www.esalecar.ir نسبت به‌ثبت‌نام خودرو مورد نظرشان اقدام کنند.
خودروهای داخلی روز گذشته افت بهای شدید 9 تا 44 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پژو پارس TU5 با 44 میلیون‌تومان کاهش 560 میلیون‌تومان، پارس TU5 موتور جدید با 40 میلیون‌تومان کاهش 660 میلیون‌تومان و تارای اتومات با 38 میلیون‌تومان کاهش 842 میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند. همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای 30 تا 150 میلیون‌تومانی بودیم. جایی که ارزش فونیکس تیگو 8 پرومکس با 150 میلیون‌تومان کاهش به 3 میلیارد و 550 میلیون‌تومان‌، ریسپکت پرایم با 100 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 600 میلیون‌تومان، فیدلیتی (تیپ 1) 5 نفره با 80 میلیون‌تومان کاهش به 2 میلیاردتومان، هایما S5 جدید با 70 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 320 میلیون‌تومان و جک S5 نیوفیس با 50 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 650 میلیون‌تومان رسید. همچنین در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد افت بهای 50 تا 150 میلیون‌تومانی بودیم. جایی که تویوتا پریوس فول شرکتی با 150 میلیون‌تومان کاهش 3 میلیارد و 200 میلیون‌تومان، مزدا 3 با 100 میلیون‌تومان کاهش 2 میلیارد و 800 میلیون‌تومان و هیوندای سانتافه با 50 میلیون‌تومان کاهش 6 میلیارد و 400 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین خودروهای خارجی لوکس نیز افت بهای 500 و 700 میلیون‌تومانی را در سه مدل خودرو تجربه کردند. جایی که مرسدس‌بنز E200 با 700 میلیون‌تومان کاهش 14 میلیارد و 800 میلیون‌تومان و ب‌ام‌و 530i و پورشه ماکان هرکدام با 500 میلیون‌تومان کاهش، 15 میلیاردتومان خریدوفروش شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =