علت گاز خوردن‌های ناگهانی و عدم‌تثبیت دورموتور در خودرو شما احتمالا به‌خرابی دو قطعه مربوط می‌شود.

خودرو تیبا 2 مدل 1397 دارم و حدود دو هفته است خودرویم بی‌دلیل گاز می‌خورد و در برخی موارد حتی دورموتور بالا و پایین می‌شود. از سوی دیگر چند روزی است هنگام ترمز گرفتن، صدای سوت‌مانندی از چرخ‌های جلو به‌گوش می‌رسد و فرمان خودرویم می‌لرزد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در ابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور چندان دقیق نیست؛ اما می‌توان گفت این مشکل به‌خرابی یکی از قطعات موتور مربوط می‌شود. علت گاز خوردن‌های ناگهانی و عدم‌تثبیت دورموتور در خودرو شما احتمالا به‌خرابی دو قطعه مربوط می‌شود. نخستین قطعه‌ استپرموتور نام دارد. درصورت خرابی این قطعه، خودرو بی‌‎دلیل گاز می‌خورد و دورموتور در یک حد مشخص و ثابتی قرار نمی‌گیرد. بنابراین استپرموتور را باید تعویض کنید. در نظر داشته باشید که هر قطعه‌ای دارای عمر مفیدی است؛ بر این اساس نیاز است که استپرموتور نیز پس از 20 هزار کیلومتر یا یک سال کارکرد مورد بررسی قرار گیرد. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که استپرموتور هرگز تمیز نمی‌شود. متاسفانه بسیاری از مالکان خودروها بر این باورند که با اسپری شست‌وشوی انژکتور می‌توانند این قطعه را تمیز کنند؛ اما این درحالی است که استپرموتور پس از کارکرد استانداردش، حتما نیاز به‌تعویض دارد. همچنین اگر سنسور دریچه‌گاز معیوب شده باشد، این مشکل را به‌وجود می‌آورد. بر این اساس نیاز است که خودرو شما پیش از بررسی کامل توسط شخص مکانیک، با دستگاه عیب‌یاب دیاگ بررسی و درصورت نیاز سنسور دریچه‌گاز نیز به‌صورت کامل تعویض شود. اما در نظر داشته باشید که تنها خرابی سنسور دریچه‌گاز این مشکل را ایجاد نمی‌کند؛ بلکه خرابی دریچه‌گاز یا سنسور فشار هوای ورودی نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. بنابراین دریچه‌گاز و سنسور فشار هوای ورودی نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. اما درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت تنها دلیل سوت کشیدن چرخ‌ها در زمان ترمز گرفتن، تمام شدن لنت‌ترمز است. اما اگر لنت‌ترمز را تازه تعویض کرده باشید، باید گفت از نمونه نامرغوب استفاده کرده‌اید. بنابراین باید لنت‌های ترمز موجود با نمونه باکیفیت تعویض شوند تا مشکل برطرف شود. اما این مشکل که در زمان ترمزگرفتن فرمان خودرویتان دچار لرزش می‌شود، به‌خرابی دیسک ترمز مربوط می‌شود. فراموش نکنید که اگر دیسک ترمز خودرو شما تاب برداشته باشد، حتما به‌تعویض نیاز دارد. همچنین توصیه می‌شود همواره از قطعات اصل و مرغوب مورد تایید کمپانی سازنده خودروساز استفاده کنید تا استهلاک خودرویتان کاهش یابد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهره ی هوشیِ فرا 310+ IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    سعی شود فقط و فقط و فقط خودرو صفر بخرید از جاهای معتبر نه داخل صحرا و بیابان،به ظاهر خودرو دقت نکنید میشه حکایت آرایش بانوان که در اصل چیز دیگری زیر اون موادها هست،البته با احترام به چهره ی یک آ یک آن ها،مواظب باشید،چاچولبازی زیاد شده،قدرت گفتن نه داشته باشید،چون مشخص نیست راننده با آن خودرو چگونه رفتارِ رفتن آمدن داشته،عشق و کِیف برای اون بوده دست به سینه قرار گرفتن در تعمیرگاه ها و اعصاب خوردی برای شما تا ابد،اطلاع رسانی کنید،کیفیت قطعات پایین آمده خودروی ایرانیِ دست دوم نخرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =