همواره در عیب‌یابی خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری باید این نکته را در نظر گرفت که تمام قطعات این سیستم مکانیکی بوده و به‌همین دلیل باید متعلقات سیستم سوخت‌رسانی مرتب بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند. 

خودرو پژو GLI مدل 1379 دارم و بیش از یک هفته است وقتی پدال گاز را فشار می‌دهم تا خودرو سرعت بگیرد، از توانایی و قدرت لازم برای سرعت گرفتن خبری نیست. همچنین دورموتور از 3500 بالاتر نمی‌رود. از سوی دیگر حدود یک هفته است به‌طور مستمر باید لامپ چراغ عقب و استپ را تعویض کنم؛ زیرا هر بار لامپ را تعویض می‌کنم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌سوزد. این درحالی است که 10 روز قبل باتری آن را تعویض کردم. همچنین حدود یک ماه است در سرعت‌های بالاتر از 50 کیلومتر برساعت سروصدای عجیبی از خودرو به‌گوش می‌رسد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،همواره در عیب‌یابی خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری باید این نکته را در نظر گرفت که تمام قطعات این سیستم مکانیکی بوده و به‌همین دلیل باید متعلقات سیستم سوخت‌رسانی مرتب بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.
بر این اساس پمپ‌بنزین خودرو شما باتوجه به‌این‌که دارای ساختار و ماهیت مکانیکی است، ممکن است پس از کارکرد مشخصی معیوب شود و نیاز به‌تعویض داشته باشد. یکی از راه‌های شناسایی خرابی پمپ‌بنزین، نرسیدن سوخت کافی به‌سیستم سوخت‌رسانی است. در این صورت برای رفع مشکل باید پمپ‌بنزین تعویض شود.
اما در نظر داشته باشید که صافی بنزین نیز جزو موارد مهم در این سیستم است که لازم است این قطعه نیز در ادامه تعویض شود. کاربراتور با توجه به‌ماهیت مکانیکی و مکانیزمی که دارد و با در نظر گرفتن این مساله که سوخت مورد استفاده در خودروها مملو از ذرات ریز معلق است، در مدت‌زمان مشخصی به‌اصطلاح کثیف می‌شود و دیگر نمی‌تواند سوخت مورد نیاز را به‌سیلندرها منتقل کند.
بر این اساس باید کاربراتور باز شده و این سیستم سوخت‌رسانی مکانیکی کاملا شست‌وشو داده شود و پس از آن باید توسط شخص متخصص یا مکانیک بررسی‌های لازم روی این قطعه انجام شود.
اگر سوزن ژیگلور معیوب باشد نیز سوخت به‌اندازه کافی به‌سیلندر نمی‌رسد و همین امر، سبب افت قدرت و کشش خودرو می‌شود.
بنابراین در صورت نیاز و مطابق بررسی‌های صورت‌گرفته توسط مکانیک، این قطعه را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.
همچنین با توجه به این‌که شما بیان کردید در دورهای بالا چنین مشکلی به‌وجود می‌آید، علاوه‌بر آن‌چه ذکر شد، سیستم انتقال قدرت یعنی دیسک و صفحه‌کلاچ خودرو نیز نیاز به‌بررسی دارند تا در صورت نیاز تعویض شوند.
اما سوختن زودهنگام لامپ‌های خودرو تنها ناشی از معیوب بودن سوکت و سیم‌های مربوطه است. اگر در مدارهای مربوطه هرگونه اتصالی به‌وجود آید، یا به‌اصطلاح برق‌دزدی صورت گیرد، این مشکلات منجر به‌سوختن لامپ‌های خودرو می‌شود.
در این حالت نیاز است که مدار مربوط به‌چراغ‌های عقب و استپ ترمز بررسی شوند و درصورت نیاز سوکت و سیم‌های مربوطه تعویض شوند.
درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت این ایراد بسیار گسترده است؛ اما به‌صورت کلی باید گفت سروصدای ایجادشده در کابین در سرعت‌های بالاتر از 50 کیلومتر برساعت، تنها به‌دلیل خرابی کمک‌فنرها، عدم‌بالانس تایرها و لقی میان قطعات سیستم تعلیق به‌وجود می‌آید.
بنابراین باید به‌مکانیکی مراجعه کرده و از شخص مکانیک بخواهید تایرها را بالانس و سیستم تعلیق و قطعات آن را به‌صورت کامل بررسی کند تا مشکل خودرو برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =