لاستیک یکی از قطعات مهم در ایمنی خودرو محسوب می‌شود. معمولا هر چهار حلقه لاستیک خودرو باید به‌محض رسیدن به‌مرز فرسودگی تعویض شوند. 

در یکی از سایت‌های خودرویی مقاله‌ای خواندم که در آن نوشته شده بود اگر هر چهار حلقه لاستیک خودرو فرسوده باشند و تامین هزینه تعویض آن‌ها برای مالک خودرو سخت باشد، تنها می‌توان با تعویض دو عدد از لاستیک‌های خودرو، پایداری آن را تضمین کرد؛ آیا این موضوع صحت دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،لاستیک یکی از قطعات مهم در ایمنی خودرو محسوب می‌شود. معمولا هر چهار حلقه لاستیک خودرو باید به‌محض رسیدن به‌مرز فرسودگی تعویض شوند.
اما درصورتی که تعویض تنها دو حلقه لاستیک مقدور باشد، لاستیک‌های نو را باید در جلو خودرو استفاده کرد. زیرا هدایت و پایداری خودرو به‌لاستیک‌های جلو آن بستگی دارد و معمولا سایش این لاستیک‌ها نیز بیشتر است. این نکته را نیز فراموش نکنید که با توجه به‌ماهیت خودرو، درصورت تعویض هر چهار حلقه لاستیک، پایداری آن حفظ خواهد شد.
اما درصورت تعویض دو عدد لاستیک، می‌توان گفت تنها نیمی از پایداری خودرو تضمین می‌شود. درعین حال به‌مالکان خودروها توصیه می‌شود دو حلقه لاستیک تازه‌خریداری‌شده را در محوری که دیفرانسیل خودرو روی آن نصب شده، به‌کار گیرند. با انجام این کار نه‌تنها پایداری خودرو به‌خوبی حفظ می‌شود، بلکه فرمان‌پذیری و عملکرد خودرو نیز بهبود می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =