کد خبر: 244225
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

امروزه موضوع سرقت خودرو و راه‌های افزایش امنیت آن، به یکی از داغ‌ترین مباحث هر جمعی تبدیل شده است. ترفندها و راه‌هایی که سارقان برای دزدیدن خودرو استفاده می‌کنند مدام در حال تغییرند؛ از این رو بالا بردن امنیت خودرو به یکی از چالش‌های اصلی برای بسیاری از رانندگان تبدیل شده است. متاسفانه این نگرانی در صاحبان خودروهای ایرانی بسیار بیشتر است؛ چراکه طبق آماری که پلیس فراجا منتشر کرده، بیش از %90 خودروهای سرقت شده در 4 ماه ابتدایی سال 1401، تولید داخل بوده‌اند!

از آنجایی که اهمیت موضوع امنیت خودرو بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ما در این متن شما را با پرکاربردترین روش‌های ضدسرقت ماشین آشنا کرده و در انتهای آن نیز با بهترین و البته موثرترین سیستم امنیتی خودرو، یعنی ردیاب ماشین آشنا می‌کنیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که همواره دغدغه‌ی امنیت خودرو خود را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خطر سرقت، کدام خودروها را بیشتر تهدید می‌کند؟

خطر سرقت، کدام خودروها را بیشتر تهدید می‌کند؟

در اولین قدم، قصد داریم شما را با خودروهایی آشنا کنیم که بیشتر در معرض سرقت قرار دارند. بسیاری از ماشین‌هایی که اکنون در خیابان‌ها هستند، قدیمی بوده و تجهیزات امنیتی بسیار ضعیفی دارند. برای مثال، خودروهایی که تولید آن‌ها به سال 1388 و قبل از آن برمی‌گردند از سطح ایمنی پایینی برخوردار بوده و احتمال به‌سرقت رفتن آن‌ها بسیار بیشتر از خودروهای دیگر است. طبق گزارش فرجا، %78 از 20 هزار خودرو سرقت شده در 4 ماه ابتدایی سال 1401، مربوط به قبل از سال 88 بوده و مابقی نیز پس از این سال تولید شده بودند. ماشین‌هایی مانند پراید، پژو 405، پژو 206، سمند و پیکان، بیشترین آمار خودروهای دزدیده شده را به خود اختصاص می‌دهند.

راه‌های کاهش خطر دزدیده شدن خودرو کدامند؟

راه‌های کاهش خطر دزدیده شدن خودرو کدامند؟

شاید باورش سخت باشد، اما بسیاری از سارقان می‌توانند در کم‌تر از 10 ثانیه خودرو شما را بدزدند! یعنی فقط کافی است که برای لحظه‌ای از آن غافل شوید تا یکی از ارزشمندترین سرمایه‌ی زندگی خود را از دست دهید. متاسفانه، سارقان از روش‌ها و ترفندهای جدید و متنوعی استفاده می‌کرده و هر روز تضمین امنیت خودرو را برای ما سخت‌تر می‌کنند؛ با این حال راه‌های مختلفی وجود دارند تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم بخشی از نگرانی‌های خود را برطرف کنیم. با وجود اینکه طی سال‌های گذشته سیستم‌های ضدسرقت پیشرفت زیادی داشته‌اند، اما هنوز بسیاری از صاحبان خودرو از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

در ادامه، با تعدادی از محبوب‌ترین روش‌های بالا بردن امنیت خودرو آشنا شده و بررسی می‌کنیم که هر یک از آن‌ها چه میزان موثر هستند.

  1. سیستم دزدگیر خودرو

شاید بتوان ادعا کرد که دزدگیر محبوب‌ترین سیستمی است که صاحبان خودرو برای کنترل امنیت ماشین استفاده می‌کنند. دزدگیر ساده که تنها قابلیت اعلام هشدار ورود غیرقانونی به خودرو را دارد، انتخاب بسیاری از افرادی است که دغدغه‌ی کنترل ماشین را دارند. نکته‌ی قابل توجه این است که در بعضی از موارد، سارقان حرفه‌ای با ترفندهای مختلفی می‌توانند این سیستم را از کار انداخته و ماشین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدزدند.

  1. قفل پدال و فرمان

قفل پدال و فرمان، از جمله روش‌های سنتی برای جلوگیری از سرقت خودرو هستند که معمولا در کنار سایر سیستم‌های ضدسرقت، مانند دزدگیر استفاده می‌شوند. بسیاری از سارقان معتقدند باز کردن قفل فرمان و پدال نسبتا سخت و زمان‌گیر بوده و ممکن است صاحب ماشین از راه رسیده و مچ آن‌ها را بگیرد. به همین دلیل، در بیشتر مواقع با مشاهده‌ی این ابزارهای امنیتی از ادامه‌ی دزدیدن خودرو منصرف می‌شوند.

  1. قفل کاپوت

قطعاتی که داخل کاپوت خودرو قرار دارند، مانند باتری و ECU از ارزش بالایی برخوردار بوده و همواره در معرض سرقت قرار می‌گیرند؛ بنابراین حفظ امنیت و جلوگیری از به‌سرقت رفتن آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. قفل کاپوت یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی است که تا حدودی می‌تواند از قطعات ارزشمند داخل کاپوت خودرو محافظت کند، اما باز کردن این قفل‌ها، دقیقا مانند قفل پدال و فرمان زمان‌بر بوده و همین موضوع باعث منصرف کردن سارقان از باز کردن آن‌ها می‌شود.

  1. قفل رینگ

در میان ابزارهای نام‌برده شده، قفل رینگ کم‌ترین استفاده را دارد؛ اما این روش هم می‌تواند در کنار سایر سیستم‌های امنیتی موثر واقع شود. قفل رینگ، مهره‌هایی است که به‌جای مهره‌های اصلی روی چرخ، نصب می‌شوند. تنها راه باز کردن این قفل‌ها، استفاده از کلید مخصوص خود است و بدون این کلید، باز کردن آن‌ها امکان‌پذیر نیست. یکی از معایب قفل رینگ این است که مهره‌ها به‌مرور زمان ساییده شده و کارایی خود را از دست می‌دهند.

استفاده از ردیاب، بهترین روش بالا بردن امنیت ماشین

استفاده از ردیاب، بهترین روش بالا بردن امنیت ماشین

تا الآن، با تعدادی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های ضدسرقت و روش‌هایی که می‌توانند در جلوگیری از دزدیده شدن خودرو شما موثر باشند، صحبت کردیم. همه‌ی آن‌ها قابلیت‌های متنوعی دارند که تا حدودی می‌توانند امنیت ماشین و قطعات آن را بالا ببرند، اما به‌سرقت نرفتن خودرو را تضمین نمی‌کنند. علاوه بر آن، ابزار و سیستم‌های قدیمی، هیچ راهی را برای پیدا کردن ماشین دزدیده شده ارائه نمی‌دهند. اگر تمایل دارید نظارت بیشتری بر روی خودرو داشته باشید، بهتر است در قدم اول موثرترین سیستم امنیتی را روی ماشین نصب کنید. ردیاب ایگل، بهترین و موثرترین روش بالا بردن امنیت و کنترل از راه دور خودرو است. ردیاب‌های مختلف ایگل در مجهزترین خطوط داخل کشور طراحی و تولید شده و همچنین قابلیت‌های متعددی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. شرکت ایگل، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی "گروه دلفین" بوده و توانسته است با بیش از یک دهه تجربه و تکیه بر متخصصان مجرب، انواع ردیاب خودرو، ماشین سنگین و موتور سیکلت را تولید کند. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب خودرو ایگل را بررسی می‌کنیم.

  1. بالا بردن امنیت خودرو و کنترل از راه دور آن
  • ردیابی لحظه‌ای موقعیت خودرو
  • ارسال هشدار در مواقع اضطراری، مانند هشدار روشن شدن، حمل با جرثقیل، ضربه و تصادف، عبور از سرعت مجاز
  • ارائه‌ی گزارشات کاربردی و متنوع برای بررسی عملکرد خودرو یا کامیون، مانند تاریخچه‌ی مسیرهای پیموده‌شده، مجموع کارکرد درجا و…

  1. عیب‌یابی آنلاین و از راه دور خودرو
  • برقراری ارتباط با ECU
  • خواندن خطاهای ECU بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری به مراکز دیاگ خودرو
  • نمایش خطاهای ECU بر روی اپلیکیشن همران (اپلیکیشن ردیاب ایگل)

  1. پیدا کردن خودرو به‌سرقت رفته
  • ردیابی موقعیت جغرافیایی خودرو دزدیده شده
  • ثبت وقایع جاده‌ای و داخل کابین با کمک دو دوربین پورتابل
  • خاموش کردن خودرو از راه دور با استفاده از سوییچ مخفی

به‌عنوان یک جمع‌بندی باید گفت

بسیاری از خودروها از تجهیزات و سیستم‌های امنیتی قوی برخوردار نبوده و لازم است که از سیستم‌های ضدسرقت جانبی برای بالا بردن امنیت آن‌ها استفاده کنیم. در میان تنوع بالای این سیستم‌ها، ردیاب خودرو ایگل بهترین انتخاب برای کنترل و افزایش امنیت ماشین است. ردیاب‌های ایگل در 3 دسته‌ی ردیاب موتور سیکلت، ماشین و موتور سیکلت به بازار عرضه شده و با امکانات کاربردی خود، توانسته است دغدغه‌ی بسیاری از صاحبان خودرو را برطرف کند.

اگر شما هم تمایل دارید با ردیاب‌های ایگل بیشتر آشنا شده و بهترین مدل ردیاب را برای ماشین خود انتخاب کنید، به وب‌سایت ایگل مراجعه کنید یا با شماره‌ تلفن زیر تماس بگیرید:

وب‌سایت ایگل: https://tragle.shop/

شماره تماس: 03133389802

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

آخرین اخبار