از آن‌جا که بازار سدان‌های کامپکت در نمونه‌های وارداتی در کشورمان چندان وسیع نیست، به‌جرأت می‌توان گفت اوپل آسترا سدان یک انتخاب خاص به‌نظر می‌رسد.

حدود سه‌سال است خودرو شاسی‌بلند دارم و به‌دلیل ارتفاع بلند و سواری خشک، تصمیم دارم یک مدل خودرو سدان خریداری کنم. در این میان متوجه شدم اوپل آسترا سدان مدل 2014 با کارکرد 145 هزارکیلومتر در بازه قیمتی 2 میلیارد و 500 میلیون‌تومان به‌عنوان یک خودرو خاص می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای خرید باشد. آیا خرید این خودرو کار درستی است؟‌

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت با توجه به‌نیاز شما، سدان‌های کامپکت (جمع‌وجور) برای خرید بسیار مناسب هستند. از آن‌جا که بازار سدان‌های کامپکت در نمونه‌های وارداتی در کشورمان چندان وسیع نیست، به‌جرأت می‌توان گفت اوپل آسترا سدان یک انتخاب خاص به‌نظر می‌رسد. نسل چهارم این خودرو سدان از سال 1393 به‌کشورمان وارد شده است. نمونه‌های واردشده به‌کشورمان مدل 2014 تا 2015 هستند. آسترا سدان از نظر طراحی مشابه نسخه هاچ‌بک آن است؛ با این تفاوت که در نمای عقب این خودرو شاهد طراحی متناسب با بدنه یک خودرو سدان هستیم. با نگاهی به‌پروفیل این خودرو، می‌توان مشاهده کرد یک خط نسبتا تیز افقی روی بدنه آن طراحی شده است که از انتهای گلگیرهای جلو تا انتهای گلگیرهای عقب کشیده شده است. طراحی پوزه نسبتا کشیده و پشت بسیار کوتاه با فرم کمانی سقف و رینگ‌های 17 اینچی، کاراکتر کاملا اسپرتی به‌این سدان جمع‌وجور خانوادگی می‌بخشند. چراغ‌های مشابه قطره آب در جلو با یک جلوپنجره افقی بسیار باریک و خط کروم میان آن و خطوط تیز روی کاپوت، چهره کاملا اسپرت و جوان‌پسندی به‌این سدان داده است. همچنین در نمای عقب، شاهد یک سدان زیبا و جذاب هستیم. چراغ‌های کشیده L شکل در عقب و یک حجم‌پردازی ویژه در این بخش، طراحی کاملا زیبایی برای آسترا سدان فراهم کرده است. در زمان قرارگیری در پشت فرمان آسترا سدان با یک طراحی دلنشین و البته کمی شلوغ مواجه خواهید شد. طراحی داشبورد جذاب بوده و دریچه‌های ذوزنقه‌ای‌شکل در طرفین و دریچه‌های عمودی در میانه داشبورد به‌همراه استفاده از دکوراتیو کروم، چرم مرغوب و سقف سانروف، فضای داخلی را دلنشین جلوه می‌دهد. طراحی یک نمایشگر 4.5 اینچی در کلاستر و یک صفحه‌نمایشگر 5.3 اینچی برای سیستم صوتی و سایر تنظیمات و سیستم الکترونیکی برای تنظیمات سیستم تهویه‌مطبوع، فضای داخلی را مدرن جلوه می‌دهد. اما قرارگیری دکمه‌های بسیار زیاد در بخش میانی داشبورد، فضای شلوغی را ایجاد کرده است. طراحی غربیلک‌فرمان سه شاخه با دسته‌دنده اسپرت جذاب به‌منظور لذت رانندگی بیشتر با این سدان آلمانی‌تبار است. از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی اوپل آسترا سدان می‌توان به 6 ایربگ، سیستم ترمزهای ABS، ESP، EBD و کنترل کشش، دکمه‌های تنظیم‌کننده سیستم صوتی یا پاسخگویی تلفن و کروزکنترل روی غربیلک‌فرمان، فرمان با مکانیزم تنظیم تلکسوپی، صندلی‌های جلو مجهز به‌گرمکن، نمایشگر مجهز به‌دماسنج بیرونی و داخلی، برف‌پاکن اتوماتیک مجهز به‌سیستم یخ‌زدایی، نگهدارنده صندلی مخصوص کودک، سیستم بهینه‌سازی سوخت ECO، پشت سری فعال و قابل تنظیم، سنسور پارک به‌همراه هشداردهنده صوتی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دومنطقه‌ای، کروزکنترل و سیستم نشانگر فشار باد تایرها و غربیلک‌فرمان و صندلی‌های مزین به‌چرم و سیستم قابلیت تنظیم نور جلو و نوربالای اتوماتیک اشاره کرد. همچنین این خودرو مجهز به‌پیشرانه توربوشارژ است؛ اما سازگاری نسبی با شرایط سوختی و جوی ایران دارد. بنابراین اگر قصد خرید یک خودرو سدان خانوادگی جمع‌وجور و مناسب برای مصارف روزانه شهری و مسافرت‌های برون‌شهری را دارید، اوپل آسترا در بازه قیمتی 2 میلیارد و 500 میلیون‌تومان گزینه مناسبی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =