PureForge

ارائه فناوری‌های جدید در حوزه سیستم ترمز و قطعات مربوط به آن مانند لنت‌ترمز، روز به‌روز در حال گسترش است. یکی از این فناوری‌ها، فناوری PureForge است. 

فناوری PureForge لنت‌ترمز یک فناوری نوآورانه است که برای بهبود عملکرد و عمر مفید لنت‌های ترمز استفاده می‌شود. این فناوری با استفاده از فشار بالا و دمای بالا، لایه‌ای از فولاد را به‌صورت شیمیایی به سطح لنت‌ترمز متصل می‌کند.

این لایه فولاد به‌عنوان یک رابط قوی بین لنت‌ترمز و دیسک ترمز عمل می‌کند و سبب افزایش ضربه‌پذیری، کارایی و عمر مفید لنت‌ترمز می‌شود.

با استفاده از فناوری PureForge لنت‌ترمز قابلیت جذب و تخلیه حرارت را بهبود می‌بخشد که منجر به‌کاهش خستگی و سایش زودهنگام آن می‌شود. همچنین این فناوری سبب کاهش نقص در سطح لنت‌ترمز شده و باعث افزایش دقت در عملکرد ترمز می‌شود و ایمنی را بهبود می‌بخشد.

فناوری PureForge در صنعت‌خودرو، هواپیماسازی و صنایع دیگر که نیاز به سیستم‌های ترمز قوی و قابل اعتماد دارند، استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مهندسی طاقت‌فرسا نشان می‌دهد که فناوری PureForge سایش را کاهش می‌دهد، عمر روتور را افزایش می‌دهد و گرد و غبار را نیز به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کاهش گرد و غبار سبب تمیزتر شدن چرخ‌ها می‌شود و پیامدهایی برای سایش و سلامت روتور دارد. یک شرکت تست ترمز با PureForge در این خصوص قراردادی امضا کرده که تست‌های مختلفی برای سنجش این فناوری منعقد کرده است.

تست سایش SAE J2707B، تست نویز SAE J2521 و تست خستگی روتور SAE J2928 از جمله این آزمایشات بوده است.

خودرو مورد آزمایش F-150 مدل 2013 است. هر آزمایش برای مقایسه روی سه مجموعه روتور و لنت‌ترمز شامل روتورها و پدهای OEM، روتورهای پس از فروش با فناوری PureForge® با استفاده از پدهای انتخابی خاص و همچنین روتورهای خدمات پس از فروش با همان پد انتخاب‌شده خاص انجام شد.

داده‌های آزمایش نشان داد که روتورهای تحت فناوری PureForge بی‌صدا، بادوام هستند و سایش کمی دارند.

نتایج نشان داد که عدم‌سایش با کاهش تولید ذرات مطابقت دارد. نتایج همچنین نشان می‌دهد که روتور PureForge به‌خوبی بدون سایش عمل می‌کند و عملا گرد و غبار روتور ترمز وجود ندارد.

فناوری PureForge پیشگام در رسوب بخار فیزیکی (PVD) است. PureForge دارای حق امتیاز در فناوری Atomic-Forged است و این فناوری بسیاری از مسائل استاندارد صنعت‌خودرو، عمدتا سایش ترمز را با علامت تجاری Brakes for Life TM برطرف می‌کند. فناوری PureForge پنج مزیت اصلی نسبت به‌سیستم‌های ترمز سایش استاندارد دارد.

مورد اول عملکرد ترمز برتر است. مورد دوم کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری است و صرفه‌جویی بیش از 50 درصد تا 75 درصد نسبت به‌ترمزهای سایش استاندارد جزو ویژگی‌های برتر این فناوری است.

کاهش گرد و غبار ترمز و وزن سبک از دیگر ویژگی‌های این فناوری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =