شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک، پیکاپ کارون و پیشرانه‌های جدید ME۱۶ و M۲۴ پلاس گروه سایپا در معرض بازدید عموم مردم قرار گرفته‌اند

در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، ‌لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران که از ۲۲ تا ۲۵مردادماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است،‌ خودروهای شاهین اتوماتیک و کارون دوکابین و همچنین موتور جدید ME۱۶ و موتور M۲۴ پلاس گروه خودروسازی سایپا در معرض بازدید عموم مردم قرار گرفته‌اند و بدین ترتیب بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی قطعات، ‌لوازم و مجموعه‌های خودرو می‌توانند از نزدیک با ویژگی‌ها و پتانسیل‌های محصولات جدید آشنا شوند.

در این نمایشگاه، گروه خودروسازی با شرکت‌های زیرمجموعه خود ازجمله سایپا یدک،‌ سایپاپرس، ‌سایپاشیشه،‌ سازه‌گستر (۲۵ شرکت زنجیره تامین)‌، ‌مگاموتور( ۲۶شرکت زنجیره تامین)‌، ‌پلاسکوکار، ‌خدمات فنی رنا،‌ فنرسازی زر،‌ قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا،‌ مالیبل سایپا،‌ کارگزاری بیمه سایپا،‌ رادیاتور ایران، ‌ایندامین،‌ رینگ سایپا، ‌سایپا آذین،‌ ایدکوپرس و همراه‌خودرو سایپا حضور فعال دارد.

بنا بر این گزارش، در نمایشگاه بین‌المللی قطعات، ‌لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران بیش‌از هزار و ۴۹ شرکت داخلی و ۶۰۰ شرکت خارجی حضور دارند و این شرکت‌ها در ۳۹هزارمترمربع، محصولات و توانمندهای خود را عرضه کرده‌اند. در این نمایشگاه که از ساعت ۸ صبح تا ۱۵عصر برگزار می‌شود،‌ گروه خودروسازی سایپا در چهار سالن ‌۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و در مساحت ۴هزار و ۸۶۵ مترمربع محصولات خود را عرضه و معرفی می‌کند.

برخورد نزدیک با شاهین از نوع اتوماتیک

شاهین اتوماتیک سایپا که در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار گرفته، قرار است با امکانات بیشتر نسبت به نسخه دنده‌ای به بازار بیاید. این خودرو که در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش درآمده و در مرحله دوم فروش سامانه یکپارچه وزارت صمت با موعد تحویل نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تا نیمه دوم سال ۱۴۰۳ عرضه شده، محصولی است که بازار مدت‌ها منتظر آن بوده و هم‌اکنون در خط تولید سایپا در حال تولید است. شاهین اتوماتیک در بحث ظاهری، به دستگیره‌های کرومی، رینگ‌های آلومینیومی مشکی، دکوراتیو جدید کابین، زه کرومی درِ صندوق (بالای قاب پلاک عقب)، جلو پنجره کرومی، آنتن کوسه‌ای، تریم داخلی دو رنگ و... مجهز است.

«شاهین اتوماتیک» از نمای نزدیک

قوای محرکه و مصرف سوخت شاهین اتوماتیک

این خودرو به پیشرانه ۱.۵لیتری هشت‌سوپاپ M۱۵GSI توربوشارژ مجهز است که ۱۰۹اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸‌نیوتون‌متر تولید می‌کند. شاهین اتوماتیک به جعبه‌دنده CVT هفت‌سرعته ساخت پانچ بلژیک مجهز است که در حالت تیپ‌ترونیک، امکان تعویض‌دنده هفت‌سرعته مصنوعی را نیز برای راننده فراهم می‌کند. جعبه‌دنده این خودرو حالت رانندگی اسپرت و برفی را هم دارد.

گفتنی است؛ در ابتدای ورود خودرو شاهین به بازار، تردیدهایی درخصوص قدرت و شتاب موتور این خودرو به‌ویژه برای به‌کارگیری در نسخه اتوماتیک آن وجود داشت. اما موتور M۱۵GSI توربوشارژ امتحان خود را در نسخه دنده‌دستی این خودرو به‌خوبی پس داده است؛ از یک‌سو، ویدئوهای متعددی که توسط خود مشتریان تهیه شده، نشان می‌دهد که شاهین برنده درگ‌های برگزارشده توسط خریداران با دیگر خودروها بوده است و ازسوی‌دیگر گارانتی طولانی سایپا برای موتور توربوشارژ شاهین، خیال خریداران را از بابت موتور این محصول راحت کرده است.

همان‌طور که گفته شد،‌ موتور ۱۰۹ اسبی شاهین، گشتاور ۱۷۸نیوتون‌متر را تولید می‌کند و این در حالی است که دیگر خودروهای داخلی دارای اسب بخار و ابعاد مشابه (فراتر از ۴.۴ متری داخلی) حداکثر گشتاورشان به حدود ۱۴۲ تا ۱۵۸ نیوتون‌متر می‌رسد.

بررسی مدت ‌زمان و نحوه پوشش گارانتی شاهین نیز نشان می‌دهد شاهین با وجود این‌که مجهز به موتور توربوشارژر است، دارای گارانتی ۶۰هزار کیلومتری بوده و از همان ابتدای عرضه، نسبت‌به رقبا ۲۰هزار کیلومتر ضمانت قوای محرکه بیشتری داشته است.

حجم باک شاهین اتوماتیک مانند نسخه دنده‌ای ۴۷ لیتر بوده و وزن این خودرو کلاس C ازسوی سایپا ۱۳۲۰ کیلوگرم اعلام شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو۵ است و مصرف سوخت ترکیبی شاهین اتوماتیک در شرایط ایده‌آل ۷.۵۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

امکانات کلی و ویژه شاهین اتوماتیک

شاهین اتوماتیک در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به سانروف برقی، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور نور، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور فشار باد تایرها، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، زیر آرنجی جلو، نمایشگر لمسی، چراغ روشنایی روز، نمایشگر تعویض دنده GSI، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان چرمی، آینه‌های تاشو برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS و EBD و BAS، تریم چرم مصنوعی صندلی‌ها و... مجهز است.

این خودرو در مقایسه با نسخه دنده‌ای امکاناتی مانند نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، حالت رانندگی اسپرت و برفی، حالت تیپ‌ترونیک ششسرعته مصنوعی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و... را بیشتر از تیپ دنده‌ای دارد.

شایان ذکر است؛ یکی از ویژگی‌های مثبت کابین شاهین، فضای مناسب سرنشینان عقب است که به‌شکل بسیار مناسبی، جادار و راحت احساس می‌شود؛ به‌نحوی‌ که سه فرد قدبلند ۱۸۰سانتی‌متری به‌راحتی در ردیف عقب شاهین جای می‌گیرند.

فضای بار عقب آن هم به‌حدی بزرگ طراحی شده است که تا حد زیادی نیاز مشتری را مرتفع می‌کند. از این رو باید اذعان داشت شاهین از نظر ابعادی و ارگونومی برای این سگمنت بسیار مناسب طراحی شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    2 3
    انشاءالله خودرو خوبی ازآب در بیاد.باتشکر رستمخانی
  • استقلال بزرگ IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    7 1
    موتور ۸سوپاپ خیلی ضعیفه نسبت به وزن ماشین ۱،۳تنی،،ای کاش ۱۶ سوپاپ بود بجای توربو شارژ بودن
    • سید IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 2
      مهم گشت آور آن است . سوار بشوید تا قدرتش پشتاب همزمان را در سربالایی همراه کولر گرفتن ببینید !
    • سعید IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      1 0
      من خودم دارم. از نظر قدرت واقعا مشکلی نداره مخصوصا تو گردنه و سربالایی عجیبه. ولی خوب استهلاک موتورهای تنفس طبیعی نسبت به توربو کم تره دیگه.
    • کویر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
      0 0
      اخه چرا ۸ سوپاپ ،چرا دست نمیکشن از ۸
  • رضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 1
    لطفا قیمت آن رو بگین
  • جعفر قوسی IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    امیدوارم مثل پیراد کیلو چند نباشه
  • سید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 1
    مهم گشت آور آن است . سوار بشوید تا قدرتش وشتاب عالی که همزمان با کولر گرفتن را در سربالایی ببینید ! وبعد نظر دهید. در ضمن شاهین های مدل خرداد ۱۴۰۲ اشکالاتش برطرف شده!!
  • محمد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    1 3
    نسبت به قیمت و امکانات و قدرت و زیبایی اصلا با تارا قابل مقایسه نیست و خیلی آشغال حساب میشه.
  • امیر IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    خوب قیمت ماثبت نام کردیم قبلا بفرمایید؟ تاببینیم بایستی انصراف بدیم وبریم دنبال چیزدیگه یا نه می ارزه نسبت به خودروهای دیگه ؟!
  • مجیدکبیری IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
    0 0
    ببخشیدموتور۸ سوپاپ ضعیف هستش.
  • جعفر IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    این خودرو بااین قیمت‌های گران ارزش خریدن ندارند، قیمت خودروهای داخلی را ارزان کنید مردم دیگر پولی واسه خریدن ندارند.
  • محسن IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    2 0
    شاهین خوش رخ وباکلاسیه ،ولی ای کاش ۱۶سوپاپ بودش
  • کامران IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    شاهین ماشین خوبی هست من دارم عالی هست امکانات هم خوب داره ولی چه حیف که هرکاریش کنی بهتر از ماشینهای خارجی نمییشه مثل کره ژاپن یا حتی همون چین اشغال ساز
  • حسن IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 0
    سلام اصلا گول گارانتی سایپا رو نخورید نه صاحاب داره نه کسی پاسخگو هست وقتی هم مجبور به انجام خدمات میشن اینقد ماشینت رو میخوابونن تا خودت از استفاده از گارانتی منصرف بشی بخدا میشه گفت رحمت به پدر ایران خودرو
  • محمدرضا امجدیان IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 0
    الحق وانصاف چون دوساله خودم دارمش خیلی راضیم، جا دار ، ایمن، خوش رخ ،پر شتاب مخصوصا در جاده ها ، اگه موتورش عوض نکردم الان یک چنین میلاد پولش بود ، ولی باز هم من قبولش دارم وازش راضیم
  • رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 1
    به نظرم ماشینهای سایپا کلا از ایران خودرو واقعا بهتره ، هم زیباتره، ایمن تره مخصوصا شاهین ،ماشینهای ایران خودرو کافی ی زره آب کم کنه سریع واشر میسوزنه و...
  • مجتبی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 1
    چند ماهه این ماشین و خریدم امکاناتش خیلی خوبه سانروف تهویه اتومات فرمان برقی رینگ اسپورت آینه برقی جادار خوش رخ موتورش هم بد نیست تو سربالایی کم نمیاره ولی ای کاش ۱۶ سوپاپ بود
  • حمیدرضا صادقی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    0 0
    با سلام و احترام،ما ثبت نام شاهین اوتومات برای زمستان ۱۴۰۳ کردیم، لطفا قیمت اعلام کنید که ببینیم بگیریم یا انصراف بدیم؟
  • روزبه IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 0
    این آشغال خیلی بهتر از بقیه ی آشغالهای تولید داخله، همینکه برف پاک کنه عقبش به سقف گیر نمیکنه یعنی طراحیش خوب بود، کاش مسوولین دولتی و خودروسازی، مثل بچه هاشون میرفتن خارج نشین میشدن، شاید می‌فهمیدند دنیا کجاست و ما کجای غاااااریم...
  • محمد IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    راستش من دارم فقط میتونم بگم ظاهر داره یعنی امکانات خاصی نداره سوپاپش هم خیلی پایین تصمیم گرفتم عوضش کنم
  • زهرا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    شما همون معمولی که از تاریخ تحویل گذشته تحویل بدید اتومات پیش کش وقتی خط تولید میگن قطعه کم داره پس چرا با اعتماد مردم بازی میکنید.
  • حمزه عمرانی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    حیف حیف این مردم شریف ومظلوم واقعا حقشون این آشغالا نیست چقد عزیز ما با پراید از دست دادیم باید همون موقع کارخانه سیپا را گل می گرفتن نگتان باد ......
  • مهدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
    0 0
    سایپا بهتره بجای رونمایی از موتور جدید شاهینهایی که ثبت نام کرده رو تحویل بده، برج 4 قرار بوده تحویل بده نزدیک برج 6ه هنوز دعوتنامه هم نفرستاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =