کد خبر: 245832
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
ZF

در IAA Mobility 2023 در مونیخ، گروه فناوری ZF  روی طیف وسیعی از فناوری‌های جانبی خود تمرکز خواهد کرد.

ZF دارای یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های سیستم‌های فرمان، ترمز یا تعلیق کاملا الکترونیکی برای خودروهای تعریف‌شده با نرم‌افزار است. این سیستم‌ها دیگر نیازی به‌اتصالات مکانیکی یا مایعات سیستم ندارند.

پیتر هولدمن، رئیس بخش فناوری شاسی خودرو ZF گفت: «سیستم‌های با سیم ما دری را به‌سوی عصر جدیدی از کنترل خودرو باز می‌کنند. سیستم‌های شاسی متصل برای دینامیک‌های طولی، جانبی و عمودی می‌توانند دینامیک درایو را بهبود بخشند، و ZF با گستره محرک‌ها و عملکردهای خود و همچنین ترکیبی از هر سه بعد دینامیک خودرو، به‌طور منحصربه‌فردی در بازار عرضه اندام خواهد کرد.»

سیستم‌های کاملا الکترونیکی و شبکه‌شده توسط سیم کنترل خودرو، فواصل ترمز کوتاه‌تر، انعطاف‌پذیری بیشتر در فرمان، پایداری بیشتر رانندگی در سرعت‌های بالا و افزایش برد و کارایی از جمله ویژگی‌های سیستم ترمز جدید این شرکت آلمانی عنوان شده است.

به‌گفته رئیس بخش فناوری شاسی خودرو ZF، این شرکت یک توسعه‌دهنده و سازنده پیشرو در سیستم‌های با سیم است کـــــه نیازی به‌اتصال مکانیکی مستقیم ندارد. فرمان با سیم از جمله فرمان محور عقــــــب، ترمز با سیم با کنترل ترمز یکپارچه، کنترل الکترونیکی و میرایی فعال جزو خصوصیات اصلی است که ZF درحال توسعه آن است.

ترکیب این فناوری‌ها منجر به‌سیستم‌های شاسی شبکه‌ای می‌شود که می‌توانند به‌طور کلی با نرم‌افزار cubiX هماهنگ شوند.

ZF درایو 800 ولتی EVSys800 را نیز به‌عنوان پیش‌نمایشی از IAA Mobility ارائه کرده بود. EVSys800 یک درایو 800 ولتی مدولار است و از قطعات الکترونیکی قدرت کاربید سیلیکون، موتور الکتریکی و یک جعبه‌دنده کاهشی تشکیل شده است.

با وجود طراحی بسیار جمع و جور و وزن سبک، EVbeat در عملکرد بسیار قدرتمند نشان داده است. با وزن کل 74 کیلوگرم، EVSys800 که با خروجی مشابه آخرین درایو سری 800 ولت ZF نرمال شده است، حدود 40 کیلوگرم یا 30 درصد سبک‌تر است.

همچنین این شرکت ترمز الکترونیکی جدیدی را نیز رونمایی کرده است. سیستم ترمز بدون سیم شرکت ZF یک فناوری پیشرفته در صنعت‌خودرو است که به‌اصطلاح به‌عنوان «ترمز الکترونیکی» شناخته می‌شود.

این سیستم ترمز بدون سیم با استفاده از سنسورها و فشارسنج‌های الکترونیکی، اطلاعات لازم را درباره فشار ترمز، سرعت و حالت خودرو جمع‌آوری می‌کند و با استفاده از تغییرات الگوریتم‌، به‌طور هوشمندانه ترمز را کنترل می‌کند.

سیستم ترمز بدون سیم ZF علاوه‌بر بهبود عملکرد ترمز، از دقت و اطمینان قابل توجهی نسبت به‌نمونه قبلی همچون ABS بهره می‌برد. این سیستم همچنین قابلیت اتصال به‌سایر سامانه‌های خودرو مانند سیستم کنترل استقرار الکترونیکی (ESC) و سامانه کنترل پایداری دینامیک (DSC) را نیز داراست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =