کد خبر: 246040
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
لاستیک

در حال حاضر نرخ دولتی لاستیک پرایدی ۱ میلیو ن و ۲۵۰ هزار تومان است اما در بازار به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.علاوه بر این لاستیک سمندی نیز نرخ دولتی یک میلیون و ۹۸۶ هزار تومانی دارد اما در بازار سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،چند هفته‌ای است که بازار فروش لاستیک با التهابات قیمتی روبروست و هنوز در این رابطه وزارت صنعت پاسخ قانع کننده‌ای را به خریداران اعلام نکرده است. بررسی بازار خرید و فروش لاستیک نشان از آن دارد که صدور حواله از سوی کارخانجات برای نمایندگی‌ها با کندی انجام می‌شود و حتی معطلی نمایندگان برخی از شرکت‌ها برای تحویل تایر به بیش از سه ماه نیز می‌رسد.

علاوه بر این در زمان صدور حواله نیز تعدادی از شرکت‌ها عرضه لاستیک‌های سواری را محدود کرده و تمرکز خود را به فروش لاستیک‌های اسپرت گذاشته‌اند که همین موضوع باعث کمبود لاستیک در بازار شده است. فروشندگان لاستیک معتقدند قرار است تغییرات قیمتی در انواع لاستیک‌ها اعمال شود و همین امر باعث شده تا کارخانجات ترجیح دهند لاستیکی به بازار عرضه نکنند.

در حال حاضر مشاهدات بازار نشان می‌دهد نرخ دولتی لاستیک پرایدی 1 میلیو ن و 250 هزار تومان است اما در بازار به 3 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است علاوه براین لاستیک سمندی نیز نرخ دولتی یک میلیون و 986 هزار تومانی دارد اما در بازار سه میلیون و 450 هزار تومان فروخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =