بارز

به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان هم از شرایط موجود رضایت ندارند؛ به‌ همین‌ دلیل قصد دارند با رفع موانع تولید به شرایط مطلوب‌تری دست پیدا کند.

جمال میرزایی، رئیس انجمن صنعت تایر ایران بیان کرد: «ظرفیت تولید ما نسبت‌به میزان مصرف قابل‌قبول بوده، نیاز کشور حدود ۲۴میلیون حلقه تایر است که نزدیک به ۲۲ میلیون حلقه در سال تولید می‌شود. ازسوی‌دیگر در ۶ ماه دوم سال جاری حدود ۲۰ هزار تن به ظرفیت اضافه می‌شود و بدین‌ترتیب به‌زودی میزان تولید تایر بیش‌از مصرف خواهد بود و وضعیت نابسامان بازار ادامه
نخواهد یافت.»

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن نگهداری تایر یادآور شد: «هرچه از زمان تولید تایر بگذرد، ارزش تایر کاهش می‌یابد. در آینده تایرها با استاندارد جدید وارد بازار می‌شود، بنابراین نگهداری تایر برای مصرف یا فروش پس از یک‌سال یا چند سال سودی نخواهد داشت و کار منطقی هم نخواهد بود.»

مهندس جمال میرزایی در مورد خرید تایر با شماره ملی گفت: «درحال‌حاضر خرید و فروش براساس کد ملی و پلاک خودرو به صورت اینترنتی انجام می‌شود. در هر ۲۴ ساعت که سایت باز می‌شود، حدود ۳۰هزار حلقه تایر به فروش می‌رسد و حمل از کارخانه توسط پست انجام می‌شود که ظرفیت روزانه آن، حدود ۴ هزار حلقه است. بنابراین این ۳۰ هزار حلقه ظرف یک هفته تا ۱۰ روز از انبار خارج می‌شوند تا پس از آن دوباره سایت باز شود.»

وی همچنین یادآور شد: «علاوه‌بر فروش اینترنتی، در مراکز عرضه مستقیم و نمایندگی‌ها، تایر درحال توزیع است و حجم تولید نیز افزایش یافته تا مصرف‌کنندگان بتوانند راحت‌تر تایرهای موردنیاز خود را خریداری کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

آخرین اخبار