کد خبر: 246636
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
نبکا ET5

گروه مپنا به‌واسطه همکاری در زیرساخت حمل‌ونقل ریلی برقی در کشور، نزدیک‌ترین گزینه برای اجرای زیرساخت‌های شارژ به‌حساب می‌آمد. حال قرار است با درنظر گرفتن نمونه‌ای برای سایر شرکت‌ها که در بازار جهانی با برند اسکای ورث (Skyworth) و مدل ev6 شناخته شده بود، در ایران تحت‌عنوان نبکا عرضه شود.

استفاده از عبارت «شناخته شده بود» به‌این خاطر است که در حال حاضر به‌خاطر عدم تداخل نام این محصول با کیا EV6 از کره جنوبی، از نام دیگری برای این محصول استفاده می‌شود.

از اکتبر ٢٠٢١ در رژیم اشغالگر قدس، از دسامبر ٢٠٢١ در رومانی و از آوریل ٢٠٢٢ در لهستان این محصول به نام ET5 عرضه می‌شود. همچنین مجوزهای لازم برای عرضه این محصول در ایالات‌متحده آمریکا نیز اخذ شده است.

گفتنی است نسخه هیبرید از این محصول به‌نام HT-i از سیستم پیشرانه DM-i شرکت بی‌وای‌دی استفاده می‌کند. اما محصول نبکا ET5 از باتری‌های ٧٢ کیلووات-ساعتی بهره می‌برد که سبب شده است توان پیمایش بیش‌ از ۵٠٠ کیلومتری و شتاب‌دهی زیر ١٠ ثانیه برای این محصول فراهم شود.

از امکانات نخستین محصول نبکا می‌توان به‌سطح ٢.۵ از فناوری‌های ADAS و اتصال به‌اینترنت اشیاء و امکان پایش اطلاعاتی همچون شرایط باتری و پیشرانه خودرو اشاره کرد.

قیمت درنظر گرفته شده برای این مدل ٢ میلیارد و ٧۵٠ میلیون‌تومان است که برای تحویل در ٩٠ روز کاری لازم است طی ۵ روز نیمی از این مبلغ پرداخت شود. گارانتی درنظر گرفته شده برای بخش باتری ٨ سال یا ٢٠٠ هزار کیلومتر و برای سایر اجزای خودرو ۵ سال یا ١۵٠ هزار کیلومتر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

آخرین اخبار