تارا

«تارا V1P» از گیربکس شش‌سرعته دستی بهره می‌برد. در این خودرو شاهد تغییر گرافیک چراغ‌های عقب و اضافه‌شدن آنتن کوسه‌ای، سنسور نور و باران و چراغ خوشامدگویی هستیم. در کابین V1P هم مکان کلیدهای شیشه‌بالابر و روکش رودری‌ها و صندلی‌ها تغییر کرده و موبایل‌باکس و زیرآرنجی و جا لیوانی ردیف عقب افزوده شده است

تارا V1 پلاس یکی از نسخه‌های تارا دنده‌ای است که امکانات بیشتری را نسبت‌به مدل پایه دارد؛ همچنین جعبه‌دنده آن نسبت‌به V1 معمولی متفاوت است. از زمانی که تارا به بازار ایران عرضه شد، مشتریان آن در بعضی موارد نظیر کمبود امکانات، گرافیک چراغ‌های عقب و... انتظاراتی را مطرح کردند. ایران‌خودرو نیز در نسخه‌های بعدی تلاش کرد برخی از این تغییرات را اعمال کند. تارا V1 پلاس عضو جدید خانواده تاراست که توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شده، تارا V1P دارای امکاناتی بیشتر از نسخه پایه تارا یعنی تارا V1 است، اما از تارا V3 که نسخه فول‌آپشن با جعبه‌دنده دستی تارا به حساب می‌آید، امکانات کمتری دارد. تارا V1 پلاس با کد کلاس ۳۲۲۰۹ معرفی شده است.

همچنان متفاوت

تارا V1پلاس در بخش طراحی ظاهری تغییرات زیادی نسبت‌به نسخه قبلی خود نداشته، اما به‌طور کلی خانواده تارا طراحی متفاوتی نسبت‌به دیگر خودروهای داخلی دارد که نکته مثبتی برای این خانواده به حساب می‌آید. در نمای جلو، طراحی چراغ‌های اصلی به دلیل بهره‌مندی از خطوط شکسته، بیشتر از بقیه قسمت‌ها جلب توجه می‌کند. جلوپنجره این خودرو دارای حاشیه‌های کرومی هستند که جلوه خوبی را ایجاد کرده، اما یکی از مهم‌ترین عواملی که بر طراحی نمای جلوی خانواده تارا تاثیر گذاشته؛ خطوط طراحی‌شده روی کاپوت است که توانسته کمی چهره این خودرو را عضلانی کند. در نمای کناری تارا V1P شاهد طراحی یک خط ممتد و همچنین فرورفتگی قسمت پایین درها هستیم که پروفیل جانبی را تا حدودی از سادگی خارج کرده است. اما مهم‌ترین تغییر در بخش ظاهری مربوط به تغییر گرافیک چراغ‌های عقب است که طراحی بهتر و اسپرت‌تری دارند. از دیگر نکات طراحی بخش عقب تارا V1پلاس استفاده از تریم دورنگ در بخش سپر این خودرو است که جلوه خوبی را ایجاد کرده است.

عضویت «تارا» در باشگاه شش‌دنده‌های ایران‌خودرو

تارا V1 پلاس از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 پلاس بهره می‌برد که می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده ششسرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند. در محور جلو V1 پلاس از سیستم تعلیق نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع توییست‌بیم استفاده شده است که راننده می‌تواند با آن سواری به‌نسبت نرمی را تجربه کند. ظرفیت باک بنزین این خودرو ۵۰ لیتر بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۰۶ لیتر است که عدد قابل‌قبولی برای این خودرو به حساب می‌آید.

تغییرات اندک اما مثبت در کابین

طراحی داخل کابین تارا V1 پلاس تفاوت چشمگیری با دیگر نسخه‌های این خودرو ندارد. در بخش‌های میانی رودری‌ها و دستگیره‌ها شاهد استفاده از روکش پارچه‌ای هستیم که حس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند. همچنین بر خلاف تارای معمولی، در این نسخه؛ کلیدهای شیشه بالابر از روی کنسول وسط به دستگیره رودری‌ها منتقل شده‌اند که دسترسی به این کلیدها را راحت‌تر می‌کند. در بخش میانی داشبورد نیز استفاده از پلاستیک طرح‌دار، کمی طراحی این بخش را از سادگی دور کرده است. در بخش وسط داشبورد شاهد نمایشگر لمسی ۷اینچی سیستم مالتی‌مدیا هستیم که قابلیت اتصال از طریق بلوتوث را دارد. در پایین این بخش نیز کلیدهای مربوط به تنظیمات سیستم تهویه تعبیه شده است. اما بیشترین تفاوت طراحی کابین تارا V1پلاس با نسخه پایه، در بخش کنسول میانی دیده می‌شود؛ در این بخش، تغییر مکان دکمه‌های شیشه‌بالابر باعث ایجاد دو موبایل باکس شده و دسته‌دنده نیز تغییر کرده است. فرمان تارا V1P از نوع کمکی برقی بوده و غربیلک آن نیز دی‌کات سه‌شاخه و برخوردار از کلیدهای کنترلی است. جلوآمپر تارا V1 پلاس از نوع آنالوگ است، اما سعی شده اتس با استفاده از ترکیب رنگ‌های آبی و قرمز، حس خوبی به راننده القا شود. بین عقربه‌های مربوط به سرعت و دور موتور نیز کامپیوتر کوچک سفری تعبیه شده است که اطلاعاتی مانند میزان بنزین، ساعت و دمای آب را به راننده منتقل می‌کند. طراحی و ارگونومی صندلی‌های تارا V1پلاس مانند دیگر نسخه‌های این خودرو، خوب و مناسب بوده و از ترکیب چرم مصنوعی و پارچه در روکش آن‌ها استفاده شده است. از نکات مثبت دیگر این خودرو، اضافه‌شدن زیر آرنجی برای سرنشینان عقب است. تارا V1P با توجه به فاصله محوری ۲۶۵۲میلی‌متری، فضای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. صندوق عقب تارا نیز ظرفیتی معادل ۶۴۰ لیتر دارد که یکی از نقاط قوت برجسته آن به شمار می‌آید.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

ازجمله امکانات رفاهی تارا V1پلاس می‌توان به سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، فرمان کمکی برقی، روردی‌های جدید، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، زیرآرنجی جلو و عقب، تریم داخلی پارچه‌ای جدید، چراغ عقب جدید، چراغ خوشامدگویی، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی، اندروید اتو؛ اپل کار پلی، سنسور پایش باد تایرها و آنتن کوسه‌ای اشاره کرد. امکانات ایمنی تارا V1P نیز شامل دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی می‌شود. درمجموع امکانات این نسخه تارا نسبت‌به نسخه معمولی بیشتر اما نسبت به نسخه اتوماتیک کمتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =