دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

گروه خودروسازی سایپا با محصولات جدید برقی و غیربرقی خود در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، حضور خواهد یافت

گروه خودروسازی سایپا ضمن حضور گسترده و فعال در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، محصولات جدید برقی و غیربرقی خود را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد. این خودروساز بزرگ کشور طی ۲۲ماه گذشته، تلاش کرده است با رفع نواقص گذشته و ایجاد شرایط برای رشد و توسعه محصولات خود، رضایت مشتریان را تامین کند. ازهمین‌رو، بخشی از دستاوردهای حاصله طی این مدت در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

تلاش سایپا برای تولید خودروهای برقی و رسیدن به فناوری آن

از اقدامات مهم و استراتژیکی که گروه خودروسازی سایپا در راستای تحول در صنعت خودرو دنبال کرده،‌ تولید خودروهای برقی و رسیدن به فناوری آن، افزایش همکاری با شرکای تجاری خارجی،‌ به‌روزرسانی سایت‌های تولیدی و ارتقای استانداردهای خودرویی است. در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران از ۲۳آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ آبان‌ماه ادامه خواهد یافت، ‌گروه خودروسازی سایپا خودرو برقی آریا (در قالب نمایش تصویری و معرفی تغییرات قوای محرکه و داشبورد)، خودرو هیبرید R۹، SL ۰۳(EV-R) (برند لوکس دیپال زیرمجموعه شرکت چانگان)، E-STAR و EADOO (دو محصول شرکت چانگان)، خودرو SINOGOLD و نمونه تحقیقاتی اطلس برقی را در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

در همین زمینه، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیش از این، با اعلام این‌که گروه سایپا برنامه واردات سه مدل خودرو برقی را در دستور کار خود قرار داده است، گفته بود: «در کنار واردات،‌ مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا درحال طراحی و تولید خودرو برقی اقتصادی است.»

محصولات جدید غیربرقی؛ از تولیدی تا وارداتی

عموم بازدیدکنندگان در نمایشگاه یادشده ضمن نمایش خودروهای سهند، شاهین اتوماتیک، ساینا دوگانه‌سوز، کوییک GX و اطلس، می‌توانند خودروهای وارداتی غیربرقی را که شامل DL۵ و انواع چانگان‌های CS۱۵، CS۳۵ پلاس و CS۵۵ پلاس است، از نزدیک ببینند.

در این نمایشگاه و در صورت اخذ مجوزهای لازم توسط مجری نمایشگاه و فراهم بودن شرایط،‌ گروه خودروسازی سایپا این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهد کرد که در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، محصولات سایپا را موردآزمون قرار دهند.

ارائه فرصت‌های نوآوری و فناوری خودروسازان

در این نمایشگاه،‌ رویداد آموزشی و نشست‌های تخصصی با محوریت خودروهای برقی برگزار خواهد شد که در این میان از وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ زمانی به خودروسازان اختصاص خواهد یافت تا فرصت‌های نوآوری و فناوری خود را ارائه کنند.

شایان ذکر است، در راستای رفع چالش‌ها، بهبود خودروهای تولید داخل و جلب رضایت حداکثری مشتریان،‌ به‌صورت حضوری نظرسنجی از بازدیدکنندگان صورت می‌گیرد و قطعا نتایج این امر می‌تواند به توسعه صنعت خودرو، کمک قابل‌توجهی کند. این نمایشگاه با محوریت تحول در صنعت خودرو و معرفی آخرین دستاوردهای این صنعت و تمرکز بر فناوری‌های نوین نظیر خودروهای برقی، محصولات متصل و... برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی با آخرین تحولات صنعت خودرو و محصولات جدید این صنعت است. بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه، اطلاعات خود را در مورد صنعت خودرو افزایش دهند و محصولات جدید این صنعت را از نزدیک ببینند.

تولید خودرو «آریا» با دو گزینه پیشرانه در سال آینده

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در تیرماه امسال، از تولید نخستین خودرو آریا با موتور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از ۱.۵لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر پیمایش در سال آینده خبر داده و گفته بود: «گروه خودروسازی سایپا قرارداد تولید موتورهای هیبرید را با یکی از بهترین شرکت‌های چینی (DAE) منعقد کرده و قرار است خودرو آریا را به موتور هیبرید برقی مجهز کند.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیش‌تر نیز از عرضه کراس‌اوور آریا با موتور ۲لیتری GDI (تزریق مستقیم سوخت) میتسوبیشی و داشبورد دارای متریال نرم با بالاترین کیفیت و گارانتی ۵ساله خبر داده بود. این پیشرانه هم نمونه ارتقایافته ۴g۹۴ است که در چین توسط کمپانی DAE به تولید می‌رسد و ۴j۲۰v نام دارد.

پیشرانه چهارسیلندر آریا دارای فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بوده و در نسخه GDi قدرتی معادل ۱۵۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۲۰۴نیوتون‌متری دارد. آریا قرار است از همان ابتدا با جعبه‌دنده اتومات AT شش‌سرعته وارد بازار شود که احتمالا تأمین‌کننده این جعبه دنده نیز کمپانی DAE خواهد بود. با این پیش‌فرض، شتاب صفر تا ۱۰۰ احتمالی آریا با موتور GDI ۲هزار سی‌سی کمتر از ۱۱ثانیه و مصرف ترکیبی آن حدود ۷.۵لیتر خواهد بود.

همچنین استاندارد آلایندگی آریا با این پیشرانه، یک پله ارتقا می‌یابد و به یورو۶ خواهد رسید. پس تا این‌جای کار مطمئن هستیم که با شتاب، سرعت و کشش بسیار خوبی روبه‌رو خواهیم بود که کراس‌اوورهای این رده قیمتی یا کمی بالاتر را به چالش دعوت می‌کند.

نسخه پایه «آریا»؛ اولین خودرو ملی با موتور «GDI»

درهرحال، همان‌طور که نسخه پلاگین آریا، نخستین کراس‌اوور ملی پلاگین-هیبرید داخلی خواهد بود، نسخه بنزینی آن نیز اولین خودرو ملی با موتور GDI محسوب می‌شود؛ پیش از این نسخه پلاگین-هیبرید خودروهایی مانند میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران حضور داشته و صحبت از عرضه کراس‌اوورهای پلاگین چینی نیز در این میان است.

درخصوص پیشرانه GDI نیز باید یادآوری کنیم که قبلا خودروهایی مانند کیا سورنتو، رنو تلیسمان، ام‌جی GS، هیوندای سانتافه و... با این موتور به ایران وارد شده بودند و پیشرانه برخی خودروهای مونتاژی مانند پژو۲۰۰۸، کی‌ام‌سی کی۷ و جی۷، تیگو۸ پرو و... هم از همین نوع هستند.

اما آریا در هر دو نسخه – یعنی پلاگین و GDI - نخستین خودرو ملی مجهز به این پیشرانه خواهد بود. در موتورهای GDI (پاشش سوخت مستقیم)، بازدهی پیشرانه و سوخت ۱۵درصد بیشتر و میزان گازهای خروجی ۲۵درصد کمتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =