خدمات هوشمند در ب‌ام‌و

به‌نظر می‌رسد مشکل مورد بحث به‌صورت یک نمایشگر سفید و حالت ریکاوری در گوشی مالکان ظاهر می‌شود. خریداران آیفون ۱۵ می‌گویند پس از ریست کردن گوشی عملکرد آن به‌حالت نرمال بازمی‌گردد؛ هرچند عملکردهایی که بر اساس چیپ NFC هستند همچنان مشکل دارند

پیش از این خبرهایی درمورد استفاده از هوش مصنوعی در طراحی کانسپت‌ها و حتی اخیرا سری ۵ برقی شنیده بودیم. اما به‌نظر می‌رسد ب‌ام‌و تیم AI (Artificial Intelligence) خود را اصلا و ابدا محدود نکرده و آن‌ها حق همکاری با تمام تیم‌های این خودروساز را دارند؛ حتی تیم تعمیرات و نگهداری از محصولاتشان. تکنولوژی هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری در حال ورود به صنعت‌خودرو است تا محصولاتی ایمن‌تر، کاراتر و درعین‌ حال مدرن‌تر ارائه شوند.

از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته گرفته تا سیستم‌های خودران، هوش مصنوعی پیشتاز نوآوری در دنیای خودرو است. هم‌اکنون ب‌ام‌و روش دیگری برای استفاده از این تکنولوژی جدید پیدا کرده است.

ژرمن‌ها می‌خواهند گام بعدی را در زمینه سرویس‌های ارائه‌شده به‌مشتریان بردارند و به‌همین خاطر سرویس مراقبت پیشگیرانه را معرفی کرده‌اند که داده‌ها و هوش مصنوعی را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

این سرویس جدید به‌خودروهای ب‌ام‌و امکان می‌دهد نیازهای فعلی و قابل پیش‌بینی مشتریان را تشخیص داده و به‌صورت فعال به‌آن‌ها پاسخ دهند. این تکنولوژی فعلا در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و ب‌ام‌و به‌بهبود آن جهت عرضه در آینده ادامه می‌دهد.

داده‌ها دراختیار خدمات پس از فروش

محصولات ب‌ام‌و برای چندین سال داده‌های مرتبط با سرویس‌های مشتریان را مستقیما به‌نمایندگی‌ها ارسال می‌کردند تا به‌این ترتیب فرآیند ارتباط بین مشتریان و نمایندگی‌ها تسهیل شود؛ اما دگرگونی قابل‌توجه صنعت‌خودرو و استفاده از سرویس مراقبت پیشگیرانه روش جدیدی برای ارتباط با مصرف‌کنندگان خواهد بود.

خود شرکت می‌گوید دیگر ارتباط یک‌طرفه‌ای بین مشتری و ب‌ام‌و وجود ندارد و از این به‌بعد ب‌ام‌و نیز با مشتریان ارتباط خواهد گرفت. اما سرویس مورد بحث چه مزیت‌هایی خواهد داشت؟

ز طریق آنالیز داده‌ها و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به‌نیازها و سلایق مشتریان، این سرویس می‌تواند راه‌حل‌هایی ارائه کند. ژرمن‌ها می‌گویند روش دیجیتالی سبب می‌شود مشتریان از طریق کانال‌های مورد علاقه، برنامه موبایلی، اعلان‌های داخل خودرویی، ایمیل، نمایندگی خودروساز و… به‌اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.

سرویس مراقبت پیشگیرانه همچنین تجربه خدمات درازمدت را بهبود می‌بخشد و طیف گسترده‌ای از خدمات شامل پشتیبانی منعطف در طول دوره مالکیت، نکات مهم نگهداری و… را ارائه می‌کند.

این سرویس حتی نمایندگی مناسب ب‌ام‌و برای تعمیر و نگهداری خودرو را نیز پیشنهاد می‌دهد. از دیگر امکانات این سرویس می‌توان به‌گزینه‌های پرداخت آنلاین هزینه‌های تعمیر و خدمات و… اشاره کرد.

این خدمت جدید ب‌ام‌و برای تمام محصولات مجهز به‌سیستم‌عامل ۷ یا جدیدتر شرکت ارائه می‌شود و برای استفاده از آن مشتریان باید قرارداد کانکتد درایو ب‌ام‌و را فعال کرده و خودرو خود را در برنامه موبایلی ب‌ام‌و یا پورتال ویژه شرکت ثبت کنند. نهایتا باید گفت ب‌ام‌و اخیرا برنامه صندلی‌های گرم‌شونده اشتراکی خود را به‌دلیل استقبال ضعیف مشتریان لغو کرده است.

هیچ اختراعی بی‌نقص نیست

همان‌طور که به‌تمام تلاش‌های ب‌ام‌و برای هماهنگ شدن با تکنولوژی پرداختیم، بد نیست به‌نمونه‌ای از ضعف محصولات باواریایی برای هماهنگ شدن با تجهیزات و گجت‌های تازه معرفی‌شده هم بپردازیم.

اپل با معرفی آیفون ۱۵ بار دیگر قلب طرفداران خود را تسخیر کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های زیادی گریبان‌گیر این محصول جدید شده و یکی از جدیدترین آن‌ها ناسازگاری آیفون ۱۵ با شارژ بی‌سیم محصولات ب‌ام‌و است. غول تکنولوژی آمریکا هیچ مشکلی در فروش محصولات جدید خود ندارد؛ اما هر ساله با معرفی گوشی‌های جدید اپل شاهد برخی مشکلات کیفیتی هستیم.

در سال ۲۰۱۰ و زمان عرضه آیفون ۴ جمله مشهور «شما آن را اشتباه در دست گرفته‌اید» ترند شد و مدل‌های بعدی نیز مشکلاتی در زمینه دوام داشتند. حالا برخی خریداران آیفون ۱۵ که مالک خودروهای ب‌ام‌و نیز هستند، اعلام کرده‌اند این گوشی هوشمند با شارژ بی‌سیم ب‌ام‌و مشکل دارد. مجله درایو می‌گوید برخی مالکان محصولات ب‌ام‌و ادعا کرده‌اند شارژ بی‌سیم این خودروها سبب داغ شدن گوشی آیفون ۱۵ شده است. درواقع چیپ NFC اپل که برای پرداخت‌ها و دیگر عملکردها همچون کلیدهای دیجیتال به‌کار می‌رود، دچار مشکل است.

به‌نظر می‌رسد مشکل مورد بحث به‌صورت یک نمایشگر سفید و حالت ریکاوری در گوشی مالکان ظاهر می‌شود. خریداران آیفون ۱۵ می‌گویند پس از ریست کردن گوشی عملکرد آن به‌حالت نرمال بازمی‌گردد؛ هرچند عملکردهایی که بر اساس چیپ NFC هستند همچنان مشکل دارند. اپل فعلا بیانیه‌ای دراین‌باره منتشر نکرده و راه‌حلی نیز برای رفع آن ارائه نداده است.

برخی منابع خبری می‌گویند این شرکت گوشی‌های یادشده را بر اساس ضوابط گارانتی خود تعویض خواهد کرد. اگرچه چنین اقدامی بسیار ارزشمند خواهد بود، اما مشکل این است که موجودی انبار آیفون ۱۵ به‌دلیل تقاضای بالای خریداران محدود است و یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گوید اگرچه اپل گوشی او را تعویض می‌کند، اما تا قبل از ماه نوامبر خبری از تحویل گوشی جایگزین نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =