کد خبر: 247100
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
باتری‌های حالت جامد

باتری‌های حالت جامد یا باتری لیتیوم-یون حالت جامد، یک نوع باتری قابل شارژ است که از مواد شیمیایی جامد به‌عنوان الکترولیت استفاده می‌کند.

باتری‌های حالت جامد، نوعی فناوری است که بسیاری از خودروسازان از جمله ب‌ام‌و به‌دنبال عرضه آن روی محصولاتشان هستند. طی سال‌های اخیر از تکمیل این فناوری نتایج خوبی به‌دست آمده است. با این حال همچنان تا عرضه و نصب این باتری‌ها روی خودروهای برقی راه زیادی در پیش است.در این راستا American Solid Power از تحویل نخستین سلول‌های EV A Sample به این شرکت خبر داد.

درواقع، شرکت آمریکایی نتایج مالی خود را برای سه‌ماهه سوم سال 2023 منتشر و در قالب آن به‌نکته مهمی اشاره کرد: نخستین نمونه‌های سلول‌های A-1 EV سرانجام به BMW تحویل داده شد.

همان‌طور که استارت‌آپ آمریکایی در یک بیانیه مطبوعاتی خبر داده، نمونه‌های باتری حالت جامد برای تست و بررسی روی خودروها به‌این خودروساز آلمانی تحویل داده شده است.

جان ون اسکاتر، رئیس این شرکت می‌گوید: «این واقعیت است که ما نخستین سلول‌های نمونه EV A خود را فقط بیش از یک هفته پیش تولید و پس از آن به ب‌ام‌و تحویل داده‌ایم. این نقطه عطف مهمی برای شرکت Solid Power است.»

وی تاکید کرد: «ما از این‌که می‌توانیم فرآیند رسمی مرتبط با تایید صلاحیت خودرو را آغاز کنیم و مسیر خود را به‌سمت تجاری‌سازی ادامه دهیم، تا حد زیادی هیجان‌زده هستیم. این سلول‌های A-1 EV همچنین از برنامه خودرو نمایشی BMW پشتیبانی می‌کنند که امیدواریم در مسیر آزمایش فناوری مفید و تاثیرگذار باشد. »

ب‌ام‌و نیز اعلام کرده قصد دارد با سرعت هرچه بیشتر محصولات خود را به‌فناوری باتری‌های حالت جامد مجهز کند. باتری‌های حالت جامد یا باتری لیتیوم-یون حالت جامد، یک نوع باتری قابل شارژ است که از مواد شیمیایی جامد به‌عنوان الکترولیت استفاده می‌کند.

این نوع باتری‌ها به‌دلیل داشتن چگالی انرژی بالا، عمر طولانی و عدم وحود مایعات در ساختار خود، برای استفاده در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل وخودروهای الکتریکی مناسب هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =