تیگو ۷ پرومکس

آن‌چه قلب تپنده تیگو ۷ پرومکس را تشکیل می‌دهد، قوای محرکه برادر بزرگ‌ترش یعنی تیگو ۸ پرو است.

حدود دو دهه است شرکت مدیران خودرو با عرضه محصولات کمپانی چری، به‌عنوان یکی از موفق‌ترین خودروسازان خصوصی در ایران شناخته می‌شود. این شرکت از سال ۱۴۰۰ با برند فونیکس محصولات لوکس چری را به‌بازار عرضه می‌کند. تیگو ۷ پرو نیز یکی از کراس‌اوورهای جدید کمپانی چری است که از اوایل سال ۱۴۰۰ با نام فونیکس تیگو ۷ پرو به‌دست مشتریان رسید. بر این اساس، پس از دو سال و بعد از ثبت بازخوردهای خوب مشتریان مدیران خودرو از تیگو۷ پرو، روز ۱۶ آذرماه سال جاری از نسخه ارتقا یافته این خودرو با نام تیگو ۷ پرومکس رونمایی شد.

ظاهر به‌روز و استایل لوکس‌تر

تیگو ۷ پرومکس از نظر طراحی مزین به‌زبان جدید چری است و اِلِمان‌های این طراحی به‌خوبی در استایل این خودرو مشاهده می‌شود. پرومکس از نظر ابعاد و اندازه، مشابه نسخه پرو است.

فاصله محوری این خودرو همچنان ۲۶۷۰ میلی‌متر، طول آن ۴۵۰۰ میلی‌متر، عرض این خودرو ۱۸۴۲ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۷۴۶ میلی‌متر است.

با نگاهی به‌پروفیل بدنه تیگو ۷ پرومکس، شاهد خطوط تیزی روی سطح بدنه هستیم که در کنار مجموعه سطوح تخت، استفاده از رینگ‌های ۱۸ اینچی و اورهنگ‌های نسبتا طولانی، کاراکتر اسپرت و نافذی را به‌نمایش می‌گذارد.

تیگو ۷ پرومکس قلب بازار را هدف گرفته است

همچنین خط تیز روی گلگیرهای عقب سبب شده است روی این بخش از بدنه خودرو، حجمی ماهیچه‌ای به‌وجود آید. همچنین گلگیرهای جلو نیز از خط نرمی تشکیل شده که حالت استخوانی به‌آن‌ها داده است. نکته بسیار مهم درباره طراحی تیگو ۷ پرومکس این‌که طراحان کمپانی چری خط‌مشی خود را بر اساس شعار «ALL THE WAY WITH YOU» حفظ کرده‌اند.

جک‌لی، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در مراسم رونمایی از تیگو ۷ پرومکس به این نکته اشاره کرد که این کراس‌اوور منطبق بر مسیر جهانی چری بوده و به‌لطف استفاده از ویژگی‌های زبان جدید طراحی چری، این خودرو نسبت به‌نسخه‌های فعلی جذاب‌تر، پویاتر و لوکس‌تر است.

وی در ادامه گفت: «چری با ارائه محصولات تیگو توانسته سطح توقع از یک خودرو لوکس در کلاس نسبتا اقتصادی را بالا ببرد و نتیجه‌ آن، موفقیت در بازار جهانی و بازار ایران بوده است.»

با نگاهی به‌چهره تیگو ۷ پرومکس همچنان شاهد چراغ‌های کشیده‌ای هستیم که در گرافیک آن اندک تغییراتی ایجاد شده است. این چراغ‌ها به‌همراه خطوط تیز روی کاپوت، چهره تهاجمی برای این خودرو به‌ارمغان آورده است.

تیگو ۷ پرومکس قلب بازار را هدف گرفته است

همچنین استفاده از قاب کرومی دور جلوپنجره ماتریسی (کهکشانی) ۶ ضلعی به‌فرم چری و زیر چراغ‌های جلو، سبب شده است این کراس‌اوور حال و هوای لاکچری پیدا کند. این طراحی قاب کروم، حس و حال محصولات تویوتا (به‌ویژه هایلوکس) را به‌بیننده القا می‌کند. چراغ‌های LED عمودی درون سپر نیز یکی دیگر از تغییرات ایجادشده در طراحی نمای جلو تیگو۷ پرومکس است. این نسخه از تیگو ۷ با فیس‌لیفت جزئی مواجه شده که سپر و جزئیات آن دستخوش تغییراتی قرار گرفته است. در نمای عقب نیز تغییراتی اعمال شده تا حس و حال مدرن خودرو دو چندان شود.

در نمای عقب چراغ‌های دوتکه کشیده (که مشابه کراس‌اوور میان‌سایز رنو یعنی کولیوس است)، حالت پیوستگی دارد که با ترند روز طراحی صنعت‌خودرو همگام است. طراحی چراغ‌های پیوسته با گرافیک LED و نشان فونیکس، از مهم‌ترین تغییرات ایجادشده در طراحی خارجی این کراس‌اوور است.

همچنین نشان تیگو ۷ پرومکس و بج ۲۹۰T (که نشان‌دهنده گشتاور تولیدی از پیشرانه این خودرو است) به درِ صندوق‌عقب اضافه شده است. در مراسم رونمایی تیگو ۷ پرومکس، جک لی (مدیرعامل شرکت مدیران خودرو) به‌سوال خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» که پرسید برنامه چری برای آینده بازار ایران چیست؟

تیگو ۷ پرومکس قلب بازار را هدف گرفته است

این‌گونه پاسخ داد: «ما با اعتمادی که به برند خود داریم و اطمینانی که مشتریان به‌محصولاتمان دارند، تا ۵ سال آینده می‌توانیم نیاز بسیاری از مشتریان‌ را برطرف کرده و حدود ۵۰ درصد از سهم بازار ایران را در اختیار بگیریم. ما برنامه درازمدتی برای تصاحب بازارهای جهانی و بازار ایران داریم.»

همچنین جک لی در پاسخ به این سوال که آیا چری می‌تواند از نظر کیفیت با بزرگانی چون نیسان، هوندا و در زمینه خودروهای الکتریکی با تسلاموتورز رقابت کند؟ گفت: «شاید این کار ممکن باشد؛ چراکه ما با بهره‌گیری از استراتژی نوین و منعطف در زمینه‌های کیفی، توانسته‌ایم گام‌های موفقی برداریم. اگر شما به‌رنکینگ موسسه جی‌دی‌پاور نگاهی بیندازید، مشاهده می‌کنید که چری توانسته به بالاترین سطح کیفی این موسسه دست پیدا کند. بنابراین رقابت با بزرگان برای ما دشوار نیست و با بهره‌گیری از فناوری سطح بالا، جدید و مشتری‌مداری می‌توانیم به‌این نقطه برسیم.»

کابین مدرن با امکانات بیشتر

با ورود به‌کابین فونیکس تیگو ۷ پرومکس، شاهد طراحی مدرن و پیشرفته‌ای هستیم. به‌عبارت دیگر داشبورد پرومکس نسبت به‌نسخه پرو، جدیدتر و مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد. دریچه‌های سراسری مستطیل‌شکل، فرم داشبورد ساده و مینیمال و همچنین وجود دو صفحه‌نمایشگر، طراحی داخلی بسیار زیبا و مدرنی را ایجاد کرده است. افزوده شدن دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در قسمت بالای داشبورد، طراحی دریچه‌های سراسری مستطیل‌شکل و نورپردازی داخلی، حس و حال مدرن و لوکسی به‌کابین این خودرو بخشیده است.

تیگو ۷ پرومکس قلب بازار را هدف گرفته است

طراحی غربیلک‌فرمان دی-تایپ و دسته‌دنده منحصربه‌‎فرد چری (که مشابه محصولات ولوو است)، رانندگی با چری تیگو ۷ پرومکس را اسپرت و هیجان‌انگیز می‌کند. نورپردازی داخلی و سقف پانورامای بزرگ، فضای دلنشین و زیبایی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

از سوی دیگر تیگو ۷ پرومکس نسبت به‌نسخه پرو، از تجهیزات مدرن و به‌روزتری برخوردار است. از جمله این تجهیزات می‌توان به: رانندگی سه حالته اکو، اسپرت و نرمال، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه استاپ-استارت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب به‌همراه سامانه یونیزاسیون، صندلی ۱۰ حالته برقی به‌همراه مموری برای راننده، سقف پانوراما، سیستم آغاز حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش، کروزکنترل تطبیقی، سامانه هشدار نقاط‌کور، سامانه پیشگیری از برخورد از جلو و عقب، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم حفظ حرکت خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم اجرای فرامین صوتی و سیستم فوق هوشمند برای اجرای فرامین صوتی و راه‌اندازی آپشن‌ها (موسوم به PEPS)، نمایشگر میانی مجهز به اپل کارپلی و اندروید اتو و سیستم فوق هوشمند کمکی پیشرفته رانندگی اشاره کرد.

یکی دیگر از تغییرات مهم در فونیکس تیگو ۷ پرومکس اضافه شدن سیستم پیشرفته کمکی رانندگی است که ایمنی این خودرو را در سطح بسیار بالایی نگه می‌دارد.

قلب تپنده آشنای تیگو ۷ پرومکس

آن‌چه قلب تپنده تیگو ۷ پرومکس را تشکیل می‌دهد، قوای محرکه برادر بزرگ‌ترش یعنی تیگو ۸ پرو است. بر این اساس پیشرانه SQRF۴J۱۶ با حجم ۱.۶ لیتر زیر کاپوت تیگو ۷ پرومکس جا خوش کرده است. از آن‌جا که پسوند پرومکس در محصولات تیگو به ارتقای توان و گشتاور پیشرانه نیز اشاره دارد، بر این اساس تیگو ۷ پرومکس دارای یک موتور ۴ سیلندر خطی مزین به ۱۶ سوپاپ در سرسیلندر است. این پیشرانه با نصب سیستم توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم TGDi می‌تواند قدرت و گشتاور بالاتری نسبت به‌نسخه‌های پرو فراهم کند.

تیگو ۷ پرومکس قلب بازار را هدف گرفته است

به‌بیان دیگر پیشرانه ۱.۶ لیتری مزین به TGDi و مکانیزم دو میل‌سوپاپ‌رو DOHC و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر، می‌تواند حداکثر ۱۹۷ اسب‌بخار توان و ۲۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک با ساختار تر، به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در نسخه تیگو ۷ پرو، شاهد نصب یک گیربکس CVT بودیم؛ اما در نسخه پرومکس به‌لطف گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک از نوع تر (WDCT) شتاب بهتری نیز از این کراس‌اوور کامپکت به‌دست می‌آید. این قدرت و گشتاور با در نظر گرفتن وزن خالص ۱۴۶۵ کیلوگرمی خودرو، کاملا مناسب است. بر این اساس تیگو ۷ پرومکس به‌راحتی رقبای خود مانند لاماری ایما و سانگ‌یانگ تیوولی را مغلوب خواهد کرد.

تیگو ۷ پرومکس قلب بازار را هدف گرفته است

ویژگی‌های خاص ایمنی

مهندسان کمپانی چری در تیگو ۷ پرومکس توانسته‌اند به‌کمک سامانه فوق هوشمند کمکی رانندگی که منطبق بر کارکرد کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سامانه‌های انحراف از مسیر، هشدار نقاط کور و پیشگیری از برخورد است، ایمنی این خودرو را در سطح بسیار بالایی نگه دارند. این سیستم می‌تواند تا حدی خطا و اشتباهات رانندگی را کاهش دهد. همین امر سبب می‌شود ایمنی این خودرو در سطح بالایی ارزیابی شود.

درباره قیمت و زمان عرضه تیگو ۷ پرومکس هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =