گردهمایی خاطره‌انگیز پیکان‌سواران در ایران‌خودرو

در حاشیه این گردهمایی مسابقه نمادین جذابی میان پیکان و ری‌را و همچنین پیکان جوانان و دناجوانان برگزار شد

چهارشنبه گذشته، ایران‌خودرو در اقدامی خاطره‌انگیز رویدادی را با حضور اعضای کلوپ پیکان برگزار کرد تا سیر تطور و تکامل محصولات خود از «پیکان» با فناوری قدیمی تا «ری‌را برقی» را به نمایش بگذارد. ایران‌خودرو در این رویداد که با همکاری فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران برگزار شد، این فرصت را به مالکان محصولات پیکان تولید دهه ۴۰ تا ۸۰شمسی داد تا گرد هم بیایند و در بازدید از خطوط تولید با فرآیند تولید محصولات جدید ایران‌خودرو آشنا شوند.

در حاشیه این گردهمایی نیز مسابقه نمادین جذابی میان پیکان و ری‌را نسل قدیم و آینده محصولات ایران‌خودرو، برگزار شد که البته ری‌را با ایستادن پیش‌از خط پایان، فرصت برنده‌شدن خود را به نماد اصالت محصولات ایران‌خودرو هدیه کرد. همچنین با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان در این گردهمایی، مسابقه‌ نمادینی میان «جوانان» قدیم و امروز ایران‌خودرو، «پیکان جوانان» و «دناجوانان» برگزار شد.

تصویری موثرتر و قوی‌تر از محصولات ایران‌خودرو

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران، در حاشیه این رویداد با اشاره به این‌که حضور اعضای کلوپ پیکان‌سواران در ایران‌خودرو یک دورهمی خاطره‌انگیز است، گفت: «امروز تصویر موثرتر و قوی‌تری از محصولات ایران‌خودرو و صاحبان این حوزه به تصویر کشیده شد.»

مازیار ناظمی با اشاره به این‌که کلوپ پیکان یکی از کلوپ‌های ۲۶گانه کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران است و از کلوپ‌های فعال نیز به شمار می‌رود، گفت: «امروز یکی از بهترین کلوپ‌های ما وارد ایران‌خودرو شد و بازدیدی از خودروساز بزرگ کشور داشتیم.»

وی این بازدید را اتفاق خاطره‌انگیزی دانست و اظهار کرد: «امروز نسل‌های مختلف پیکان و مالکان آن‌ها که از عاشقان این خودرو هستند، وارد ایران‌خودرو شدند. ما شاهد استقبال و اشتیاق کارگران و کارکنان این خودروساز برای تماشای خودروهای قدیمی و خاطره‌ساز بودیم که برایمان خوشایند و جالب توجه بود.»

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران در ادامه عنوان کرد: «امروز از نسل قدیم تا نسل جدید خودروهای تولیدی ایران‌خودرو که خودروی برقی ری‌را از جمله آن‌هاست، در کنار هم قرار گرفتند که جذابیت زیادی دارد.»

پیشنهاد حضور محصولات مختلف ایران‌خودرو در مسابقات سرعت

ناظمی با بیان این‌که سال تولید خودروهایی که امروز برای بازدید و برگزاری برنامه به ایران‌خودرو آمدند از ۱۳۴۶ تا ۱۳۸۴ است، گفت: «این خودروها همگی متعلق به مجموعه شخصی افرادی است که عضو کلوپ پیکان هستند. کلوپ پیکان یکی از پرطرفدارترین کلوپ‌های ما به شمار می‌رود و همواره نمایش‌های مختلفی در پیست اتومبیل‌رانی برگزار می کنیم.»

وی در ادامه پیشنهاد داد تا در راستای اعتلای فرهنگ رانندگی، برنامه‌های آموزشی با مشارکت ایران‌خودرو و فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در بسترهای متنوع برگزار شود و این اقدام را در راستای کمک به مسئولیت‌های اجتماعی ایران خودرو دانست.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی ایران، همچنین پیشنهاد داد؛ ایران‌خودرو محصولات خود را در کلاس‌های مختلف و با حضور قهرمانان فدراسیون در مسابقات سرعت که هرساله برگزار می شود شرکت دهد و از این طریق، محصولات خود را با محصولات سایر خودروسازان وارد میدان رقابت کند.

ناظمی بیان کرد: «فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به‌عنوان یک نهاد ملی و عمومی غیردولتی، آماده همکاری با گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای ارتقای تصویر ذهنی جامعه نسبت‌به این خودروساز است. همچنین آماده هستیم در فدراسیون، مسابقات خانوادگی برای خانواده کارگران عزیز ایران خودرو که با جان و دل صنعت کشور را رونق می بخشند و ممنون تک‌تک آن‌ها هستیم، برگزار کنیم.»

ری‌را برقی؛ از طراحی و مشخصات فنی تا امکانات و تجهیزات

مهم‌ترین تفاوت ری را برقی با نسخه معمولی در بخش ظاهری، مربوط به قسمت جلو خودرو است. در نسخه برقی، مسیر گردش هوا در قسمت جلوپنجره بسته شده و به‌صورت یکپارچه طراحی شده است. اما طراحی بدنه، شکل چراغ‌ها، آینه‌ها و سایر اجزای بیرونی خودرو در هر دو نسخه برقی و بنزینی یکسان است.

نسخه برقی خودرو ری‌را با استفاده از موتور برقی حداکثر توان ۱۶۱ اسب‌بخار (معادل ۱۲۰ کیلووات) و گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر را ارائه می‌دهد. ظرفیت باتری‌های این خودرو ۵۳ کیلووات ساعت اعلام شده است که با استفاده از شارژرهای خانگی در مدت زمان حدود ۱۰ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شوند.

یکی از مشخصات مهم در خودروهای برقی، میزان عملکرد آن‌ها با یک‌بار شارژ است. بر اساس استاندارد NEDC، ری‌را برقی قادر است تا ۴۲۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند که رقم قابل قبولی به‌شمار می‌رود.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم ترمز دستی الکتریکی، دوربین دید عقب ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی، سیستم کروزکنترل و محدودکننده سرعت، سامانه نظارت بر فشار باد لاستیک‌ها، آینه‌های جانبی برقی، گرمکن صندلی‌ها و... اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، ورود نسخه برقی ری‌را به بازار ایران می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه خودروهای برقی داخلی باشد. هرچند این خودرو هنوز فاصله زیادی با محصولات رقبای خارجی دارد و همچنین از نظر زیرساخت و جایگاه شارژ در حد صفر هستیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    2 0
    چرا جناب ری را تون با مرسدس بنز کلاس S مسابقه نمیده میاد با پیکان های دهه ۵۰ که نمی تونن راه برن مسابقه میده پیکان های دهه ۵۰ باید با لاک پشت مسابقه بدهند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =