کد خبر: 247455
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸

4 برند مکمل بنزین استاندارد ایرانی

موتور یا پیشرانه به‌عنوان قلب خودرو نیاز به مراقبت دارد تا هم بتواند خوب کار کند و هم هزینه‌های نگهداری کمتری داشته باشد. یکی از راه‌ها برای مراقبت از پیشرانه استفاده از مکمل بنزین است. مکمل درواقع یک افزودنی است که به بنزین داخل باک اضافه می‌شود و می‌تواند باعث بهبود عملکرد موتور شود و همچنین سلامت پیشرانه را برای طولانی‌مدت تضمین کند. این مکمل‌ها که انواع مختلفی دارند، هنگام سوخت‌گیری به بنزین و یا گازوئیل اضافه می‌شوند تا باعث بهبود احتراق در موتور شوند.

هرچند مکمل بنزین عمدتاً به‌عنوان راهی برای افزایش اکتان شناخته می‌شود اما مکمل‌ها فقط برای این کار نیستند و انواع مختلفی دارند، پایدارکننده سوخت، روان کننده و... که هرکدام برای هدف خاصی ساخته می‌شوند.

بااین‌حال، به‌طورکلی می‌توان مکمل‌ها را به دو دسته زیر تقیسم بندی می‌کنند:

  • شوینده
  • غیرشوینده

مکمل‌های شوینده بیشتر مناسب خودروهایی است که مدت زیادی خوابیده و یا دارای کارکرد بالایی هستند و هرازگاهی از آن‌ها استفاده می‌شود اما مکمل‌های غیرشوینده برای خودروهایی که به‌طور مداوم و طولانی‌مدت مورداستفاده قرار می‌گیرند مناسب خواهند بود.

ازجمله مکمل‌های شوینده می‌توان به مکمل پاک‌کننده سیستم سوخت‌رسانی یا انژکتور شور و مکمل اکسیژن‌دار اشاره کرد درحالی‌که مکمل افزایش اکتان یا اکتان بوستر، مکمل روان‌کننده، مکمل ضد ناک و مکمل پایدارکننده سوخت هم از مهم‌ترین مکمل‌های غیر شوینده هستند.

بنابراین، می‌بینیم که مکمل‌های سوخت مزیت‌های زیادی دارند و برای اهداف مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند اما خرید مکمل سوخت می‌تواند به یک چالش تبدیل شود زیرا در بازار مکمل‌های تقلبی بسیار زیاد است که در صورت استفاده نه‌تنها کارایی مناسب را نخواهد داشت بلکه حتی می‌تواند به قسمت‌های مختلف خودرو آسیب بزند. همچنین در بازار صرفاً نمی‌توان به برند ساخت مکمل برای خرید اکتفا کرد زیرا سودجویان قوطی مکمل‌های برندهای معتبر خارجی را با مکمل‌های تقلبی پر می‌کنند؛ بنابراین، انتخاب مکمل درست مناسب بسیار مهم خواهد بود. بدین منظور، باید سراغ برندهای معتبر بروید که از کیفیت محصولات آن‌ها اطمینان داریم. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه چهار برند و سازنده مکمل در ایران را معرفی کنیم که می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت تقلبی بودن، سراغ محصولات آن‌ها بروید.

4 برند مکمل بنزین استاندارد ایرانی

4- مکمل بنزین کاسپین

شرکت پخش کاسپین در سال 1381 با هدف بازاریابی، فروش، توزیع و پخش مویرگی محصولات گروه صنعتی فومن شیمی ازجمله محصولات خودرویی و چسب در استان‌های تهران و البرز تأسیس گردید. شرکت پخش کاسپین موفق شد در زمان کوتاهی فعالیت‌های توزیع و فروش خود را توسعه داده و به یکی از شرکت‌های پخش تبدیل شود.

در حال حاضر فعالیت شرکت، توزیع و فروش محصولات در دو گروه کالایی مختلف شامل گروه چسب و گروه خودرویی است که محصولات بخش خودرو شامل روغن ترمز، ضدیخ، روغن موتور، واسکازین، روغن فرمان، روغن هیدرولیک، شیشه شوی، اسپری داشبورد، انواع مکمل‌های بنزین، لنت ترمز، تسمه و سایر محصولات اتومبیل با برندهای فومن شیمی و کاسپین می‌شود.

ازجمله مکمل‌هایی که توسط این شرکت تولید می‌شود می‌توان به اکتان بوستر، مکمل روغن برای بهبود خواص و کارایی روغن، پاک‌کننده انژکتور، اسپری تمیزکننده انژکتور و تمیزکننده کامل سیستم سوخت اشاره کرد.

4 برند مکمل بنزین استاندارد ایرانی

3- مکمل بنزین لوبریفنت

شرکت آمیتیس شیمی کار کیش از سال ۱۳۸۴ با هدف بالا بردن سطح کیفیت محصولات تولیدی در سطح کشور و ترویج فرهنگ استفاده از روانکارهای مرغوب با توجه به افزایش خودروهای مدرن در سطح کشور و کشورهای مجاور شروع به فعالیت نمود.

این شرکت محصولات دو برند لوبریفنت کانادا و GM را با مواد افزودنی وارداتی ازجمله Afton, ENI, Infineum که دارای خواص عالی و منحصربه‌فرد هستند را تولید می‌کند.

مهم‌ترین دستاورد شرکت آمیتیس شیمی کار کیش فعالیت مداوم در زمینه تولید روانکار بوده و در این زمینه سعی در تأمین سبد محصولی گسترده برای مشتریان اعم از روغن موتورهای بنزینی، دیزلی و صنعتی، روغن‌های گیربکس دستی و اتوماتیک و مکمل‌های سوخت داشته است.

این شرکت علاوه بر تولید انواع روغن برای خودروها، در سبد محصولات خود مکمل‌های سوخت مختلفی مثل مکمل Engine Flush برای تمیز کردن موتور از رسوبات احتراق و مکمل اکتان بوستر را هم دارد.

4 برند مکمل بنزین استاندارد ایرانی

2- مکمل بنزین ووفر

شرکت پیشگـامـان صنعت اکـسیر پایتـخت با برند تجاری ووفر Woofer در زمینه تولید و فروش کلیه محصولات و فرآورده‌های نفتی تأسیس شده.

ایـن مجمـوعه به‌صورت تخـصـصی دارای یـک مجموعه تولیدی صنایع شیمیایی (آریـانا) و به‌صورت هلدینگ دارای سه مجموعه تولیدی دیگر و یک مجمـوعه فـروش می‌باشد.

تخصص اصلی این گروه تولـید محصـولات خود و حتی تولید محصـولات خاص طـبق دیتاشیـت ارسالی از طرف مشتـری می‌باشد.

محصـولات تولیـدی برند تجاری ووفر Woofer شـامل انواع مکمل سوخـت، سوخـت خودروهـای شـهری و مسابقه‌ای، روغـن موتور، روغـن ترمز و … می‌باشد.

ازجمله مکمل‌های سوختی که این شرکت تولید می‌کند می‌توان به مکمل پاک‌کننده قطعات مختلف مثل سوزن انژکتور، دریچه گاز و شمع و وایر، انواع مکمل‌های اکتان بوستر، مکمل محافظ کاتالیزور، مکمل کلینر برای پاک کردن دوده‌ها و سیستم سوخت‌رسانی، مکمل فلش موتور برای از بین بردن جرم‌های ناشی از روغن‌سوخته در محفظهٔ داخلی موتور و مکمل سوخت موتورسیکلت اشاره کرد.

4 برند مکمل بنزین استاندارد ایرانی

1- مکمل بنزین پتروتکس

شرکت طراح سازان اروند شیمی از حدود دهه 90 شمسی با جذب نیروی‌های جوان، متخصص و مبتکر که در زمینه صنعت پتروشیمی سرآمد بودند با هدف تولید و سرمایه‌گذاری در صنعت کلان پتروشیمی و فرآورده‌های مصرفی موردنیاز بازار هدف و همین‌طور جهت رقابت در بازارهای جهانی، فعالیت خود را آغاز نمود. اروند شیمی، فعالیت خود را در زمینه تولید افزودنی‌ها، روان کننده‌ها و مایعات مصرفی خودرو با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و آزمایشگاه‌های پیشرفته کیفیت‌سنجی از سال 1393 آغاز نموده بود به دلیل کیفیت بالای محصولات و دانش بالای تیم تولید، پس از گذراندن آزمایشات متعدد، موفق به کسب لیسانس پتروتکس آلمان برای محصولات خود گردید.

این شرکت با انواع مکمل بنزین و محلول پاک‌کننده سیستم سوخت‌رسانی خودرو با تکنولوژی منحصربه‌فرد نانو و فرمولاسیون انحصاری و اختصاصی با برند پتروتکس در دو دسته اصلی اکتان بوستر و تمیزکننده است و با طیف گسترده‌ای از مکمل‌های سوخت (12 محصول تخصصی) را برای پیشرانه‌ها و خودروهای مختلف تولید می‌کند و مزیت اصلی آن نسبت به شرکت‌های قبلی تنوع بسیار بیشتر محصولاتش است و لازمه بگوییم که به ترتیب پتروگلد (پتروتکس طلایی)، پترو 2 در 1 (پتروتکس نقره‌ای) و پتروکتان (پتروتکس بنفش) جزء بهترین محصولات این شرکت می‌باشد.

اروند شیمی برخلاف سه شرکت قبلی به‌طور تخصصی به تولید انواع مکمل‌های سوخت می‌پردازد. ازاین‌رو، در سبد محصولات اروند شیمی مکمل‌های بنزین مختلفی برای مصارف مختلف تولید کرده که می‌توان به نمونه‌های مخصوص پیشرانه‌های نسبت تراکم پایین گرفته تا موتورهای توربو و GDI، موتورسیکلت، جت اسکی، قایق موتوری و خودروهای مسابقه‌ای وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =