BYD

براساس گزارش‌ها BYD نخستین کارخانه خودروهای الکتریکی خود را در اروپا خواهد ساخت. این سازنده چینی درحال حاضر پنج مدل را در اروپا عرضه می‌کند و قصد دارد سه‌مدل دیگر را در سال 2024 اضافه کند.

BYD طرحی را برای ساخت نخستین کارخانه خودروهای الکتریکی خود در اروپا اعلام کرد که در شهر Szeged مجارستان واقع خواهد شد. این خبر چند هفته پس از شنیدن شایعه‌ای درمورد سرمایه‌گذاری احتمالی منتشر شد.

انتخاب مجارستان تعجب‌آور نیست؛ زیرا BYD قبلا درحال ساخت اتوبوس‌های برقی در مجارستان بود و این کشور درسال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های متعددی را در زمینه خودروهای برقی جذب کرد که نشان‌دهنده موقعیت رقابتی قوی آن در اتحادیه اروپاست.

BYD با حجم فروش ماهانه بیش از 300 هزاردستگاه (تمام‌الکتریکی و پلاگین-هیبرید) بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی پلاگین در جهان است. گام بعدی در توسعه این شرکت افزایش صادرات از چین و بومی‌سازی تولید است.

BYD درحال حاضر پنج مدل خودرو تمام‌الکتریکی را در اروپا (هان، تانگ، آتو 3، سیل و دلفین) ارائه می‌کند که دارای 230 فروشگاه خرده‌فروشی در 19 کشور است.

ظرف 12 ماه آینده، خط‌تولید این شرکت با سه مدل دیگر گسترش خواهد یافت. این تولیدکننده چینی در تلاش است تا حد امکان صادرات خود را از چین افزایش دهد؛ اما درمورد اروپا با تولید داخلی تکمیل خواهد شد.

به‌گفته BYDکارخانه جدید و پیشرفته خودروهای سواری در مجارستان به‌صورت مرحله‌ای ساخته می‌شود و انتظار می‌رود هزاران شغل محلی ایجاد کند، اقتصاد محلی را تقویت کند و از زنجیره‌های تامین محلی حمایت کند.

شایان ذکر است BYD قصد دارد به‌زنجیره تامین یکپارچه بسیار عمودی خود ادامه دهد که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در تولید قطعات انجام خواهد شد.

BYD اظهار کرده که کارخانه خودروهای برقی آن نخستین در نوع خود خواهد بود که توسط یک شرکت خودروسازی چینی در اروپا ساخته می‌شود. «محل تولید جدید پیشرفته‌ترین فناوری جهانی و فرآیندهای تولید بسیار خودکار را برای ایجاد یک وسیله‌نقلیه مسافربری با انرژی جدید جهانی ترکیب می‌کند. انتظار می‌رود ساخت این مرکز تولید با ترویج مبادلات فناوری و نوآوری بین چین و مجارستان تاثیر مثبتی بر اقتصاد محلی داشته باشد. BYD همچنین از تخصص خود در زنجیره‌های تامین عمودی یکپارچه برای کمک به‌ایجاد یک «اکوسیستم» سبز استفاده خواهد کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =