لنت‌‌ های ترمز جدید خودروهای سنگین

امسال سال تغییرات و نوآوری‌های قابل توجه در صنعت ترمز بود. در این سال اتفاقات مختلفی رخ داد. از ظهور فناوری‌های جدید گرفته تا تعطیلی‌ برخی کارخانه‌های مطرح. در این‌جا اتفاقات و خبرهای مهم در حوزه صنعت ترمز را طی سال جاری میلادی با هم مرور می‌کنیم.

تعطیلی کارخانه ترمز Akebono در کنتاکی. تاسیسات Elizabethtown Akebono یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حوزه ترمز خودرو، در پایان سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.

رونمایی از فناوری جدید شرکت ZF در حوزه ترمز، اتفاق مهم دیگر طی این سال بود. این شرکت برای آینده فناوری ترمز برنامه‌های متفاوتی ارائه کرد. از جمله می‌توان به‌تمرکز این شرکت بر برقی‌سازی و فناوری‌های مبتنی بر نرم‌افزار در این حوزه اشاره کرد. همچنین در این سال این شرکت از فناوری Brake-by-Wire در شانگهای رونمایی کرد.

استاندارد یورو ۷ در حوزه ترمز و لنت‌ترمز مورد دیگری بود که طی سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. استانداردهای آلایندگی یورو ۷ و تاثیر بالقوه آن‌ها بر سیستم‌های ترمز جزو مواردی است که در آینده بیشتر راجع به آن خواهیم شنید. فرصت‌های ارائه‌شده توسط این مقررات سختگیرانه قطعا شرکت‌ها را با چالش مواجه خواهد کرد.

فراخوان ولوو برای به‌روزرسانی نرم‌افزار ترمز در مدل‌های ۲۰۲۳ نیز جزو اخبار بسیار مهم در این بخش بود. فراخوان چندین مدل ۲۰۲۳ توسط ولوو به‌دلیل یک مشکل نرم‌افزاری که می‌تواند بر عملکرد ترمزگیری تاثیر بگذارد، جزو اخبار مهم صنعت ترمز در سال ۲۰۲۳ بود.

OPC Parts TorqStop فناوری جدیدی برای قطعات مختلف ترمز کامیون‌ها و تریلرها معرفی کرد. قطعاتی که ایمنی این خودروهای سنگین را بالا می‌برد.

ورود Continental به‌شراکت با EV Drive-Brake Unit. این خبر در مورد همکاری Continental با یکی دیگر از بازیگران اصلی در صنعت برای توسعه یک واحد محرک و ترمز ترکیبی به‌طور خاص برای وسایل نقلیه الکتریکی گزارش می‌کند. این همکاری مزایای بالقوه‌ای برای توسعه فناوری و عملکرد خودروهای برقی دارد.

شکایت دوباره از تسلا به‌دلیل ترمزهای ناگهانی. در سال جاری میلادی مشکلات حقوقی برای تسلا ادامه داشت؛ زیرا آن‌ها با شکایت دیگری مبنی بر ترمز ناگهانی و ناخواسته در وسایل نقلیه خود مواجه شدند.

TMD Friction به‌فروش رسید. خرید TMD Friction، تولیدکننده پیشرو لنت‌ترمز، توسط Aequita، یک شرکت سهامی خاص، جزو اخبار مهم در سال ۲۰۲۳ بود. این شرکت تاثیر بسیار زیادی بر بازار اروپا و آمریکا دارد. تاثیر بالقوه این معامله بر بازار لنت‌ترمز بسیار بالا بوده است.

Tesla Plaid S با ترمزهای کربنی. تسلا Plaid S مجهز به‌ترمزهای سرامیکی کربن اختیاری یکی از اخبار مهم برای دوستداران محصولات تسلا بوده است. بر این اساس عملکرد سیستم ترمز این محصول تسلا به‌شدت افزایش پیدا کرد.

فناوری لیزر ترامپف و ارتقای عملکرد ترمز. نفوذ لیزر ترامپف گرد و غبار و فرسایش ترمز را مهار می‌کند. این فناوری می‌تواند گرد و غبار ترمز و سایش را به‌میزان قابل توجهی کاهش دهد. در مورد مزایای بالقوه زیست‌محیطی و اقتصادی این نوآوری نیز مباحث بسیاری مطرح شده است.

فناوری‌های جدیدی در سال ۲۰۲۳ توسط شرکت‌های مختلف معرفی و رونمایی شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها بخشی از این فناوری‌ها در سال جدید میلادی روی خودروهای مطرح نصب خواهد شد. فناوری‌هایی که ایمنی خودروها را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =