علی جدی

یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان چرایی بالاتر از استاندارد بودن مرگ و میر ناشی از تصادفات خودرویی در کشور است.هرچند مقصر این امر تنها کیفیت پایین محصولات خودروسازان داخلی نیست اما برخی کارشناسان همچنان اصرار بر این دارند که تقصیر تلافات ناشی از سوانح رانندگی را گردن محصولات خودروسازان بیاندازند.

علی جدی، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ورق‌های مصرفی در خودروهای داخلی توسط سازمان ملی استاندارد بررسی می‌شوند، عنوان کرد: «مرجع اصلی برای تایید استاندارد ورق‌های فولادی سازمان ملی استاندارد است.بنابراین زیر سوال بردن خودروهای داخلی ازسوی مسئولان آن هم به دلیل نوع ورق، حواشی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.»

پلیس راهور خودروهای داخلی را به سبب نوع آلیاژ در بدنه به آلت قتاله تشبیه کرده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

قاعدتا در رابطه با نوع آلیاژ خودروهای داخلی و استانداردهای ورق‌های مصرفی سازمان ملی استاندارد باید پاسخگو باشد. پلیس نباید به این حوزه ورود کند. ورق‌های فولادی ضخامت و انواع متفاوتی دارند، از آنجا که این ورق‌ها در انواع و ضخامت‌های متفاوت توسط شرکت‌های سازنده فولاد تولید می‌شوند؛ طبیعتا نوع آلیاژ در هر خودرویی متفاوت است. بنابراین نمی‌توان گفت همه خودروهای داخلی فاقد استاندارد لازم هستند.

محصولات خودروسازان داخلی در مقایسه با محصولات خودروسازان جهانی کیفیت کمتری دارند و در تصادفات شدید این خودروها به جان سرنشینان را تهدید می کنند، دلیل این اختلاف کیفیت میان خودروهای خارجی و داخلی چیست؟

درست است ؛ خودروهای داخلی نسبت‌به خودروهای خارجی در معرض آسیب بیشتری قرار دارند اما به هرحال عامل اصلی اختلاف قیمت خودروهای داخلی و خارجی نیز تفاوت در استاندارد و کیفیت ورق‌های فولادی و دیگر متعلقات آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =