بازدید اهالی رسانه و خبرنگاران استان کردستان از کارخانه لاستیک بارز

اردوی راویان پیشرفت کردستان با هدف بازدید اهالی رسانه و خبرنگاران استان کردستان از کارخانه لاستیک بارز و طرح توسعه این واحد صنعتی در شهرک صنعتی شهرستان دهگلان برگزار شد.

مدیر بهره‌برداری لاستیک بارز کردستان در این مراسم گفت: «این کارخانه با کسب سهم ۲۵درصد از کل تولید تایر کشور در این نوع از محصولات و افزایش ۱۱درصدی تولید نس‌ت به سال ۱۴۰۰ بیشترین مقدار تولید را در میان کارخانجات تایرسازی کشور به خود اختصاص داده است.»

طرح اولیه کارخانه لاستیک بارز کردستان در سال ۱۳۸۸ بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان به‌عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب به مردم این استان در گروه صنعتی بارز مصوب شد و در مهرماه ۱۳۸۹ رسما این شرکت به ثبت رسید و فعال شدن طرح با نصب چند ماشین تولیدی در سال ۱۳۹۲ و راه‌اندازی ماشین‌آلات در سال ۹۵ انجام شد.

تولید روزانه ۱۶ هزار حلقه لاستیک بارز

ادریس رحمانی، مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز استان کردستان در حاشیه برگزاری این اردو اظهار کرد: محصولات لاستیک بارز کردستان شامل تایرهای رادیال با بلت سیمی است که ظرفیت اسمی طرح سالانه ۳۶ هزار تن میانگین تولید روزانه ۱۶هزار حلقه با اشتغال مستقیم ۹۵۵ نیروی انسانی است.

وی نیروی انسانی جوان با دانش و با انگیزه، سیستم توزین اتوماتیک مواد شیمیایی، میکسر اینترمش متناسب با الزامات تولید آمیزه سیلیکایی، اکسترودر کوادروپلکس برای تولید رویه ترد با امکان تخلیه بار الکتریکی ناشی‌از اصطکاک تایر حاوی آمیزه سیلیکایی با سطح جاده و امکان استفاده از سیستم پخت نیتروژنی با فشار بالا به جای پخت با بخار اشباع را از «نقاط قوت شرکت بارز کردستان» برشمرد و افزود: شرکت بارز کردستان دارای دستگاه انجام تست سرعت High-speed Test Machine با قابلیت زاویه دهی، سیستم اتوماتیک حمل تایر AHS، قابلیت تست حداکثری یونیفرمیتی- بالانس محصولات تولیدی و دستگاه آنالیز RPA است.

تولید بیش‌از ۵ میلیون حلقه تایر در سال ۱۴۰۱

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز استان کردستان، به جایگاه شرکت بارز کردستان در صنعت تایر کشور پرداخت و بیان کرد: از نظر آمار تولید، شرکت بارز کردستان در سال ۱۴۰۱ با تولید بالغ‌بر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه معادل ۳۸هزار و ۳۰۰ تن انواع تایر رادیال سواری، VAN و SUV رکورد بیشترین تولید سالانه تاریخ فعالیت شرکت بارز را به دست آمده است.

رحمانی تصریح کرد: این کارخانه با کسب سهم ۲۵درصد از کل تولید تایر کشور در این نوع از محصولات و افزایش ۱۱درصدی تولید نسبت‌به سال ۱۴۰۰ بیشترین مقدار تولید را در میان کارخانجات تایرسازی کشور در این تایرها به خود اختصاص داده است.

وی به آغاز پروژه توسعه در جهت افزایش ۳۰هزار تن بارز کردستان پرداخت و اضافه کرد: این طرح در سال جاری آغاز و در ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید که از ظرفیت ۳۶ هزار تن لاستیک بارز به ۶۶ هزار تن می‌رسد و بالغ‌بر ۲۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری لازم است و ۶۰۰ نفر نیروی جدید جذب این کارخانه می‌شود.

اردوی راویان پیشرفت کردستان به همت سازمان بسیج رسانه در جهت تبیین دستاوردهای ۴۰ساله نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =