ارزشمندترین خودروهای حادثه‌ دیده در دنیا

با وجود این‌که حادثه‌ برای خودرو موردی طبیعی است، اما فارغ از ارزش‌ مالی، برای برخی از سوپراسپرت‌ها بروز تصادف می‌تواند کمی متفاوت از مدل‌های معمولی خودرو باشد.

جالب است که غالب این تصادف‌ها توسط افراد مشهوری اتفاق می‌افتد که شهرت و محبوبیت فراوانی در دنیا دارند. گفتنی است این خودروها ارزش میلیون‌دلاری دارند و درهر صورتی طرفداران خود را هیجان‌زده می‌کنند.

۱- پاگانی هوایرا رودستر BC به ارزش ۳/۵ میلیون‌دلار

سال ۲۰۲۰ بود که یوتویبری ۱۷ ساله به‌نام گیج گیلین با پاگانی هوایرای پدرش به‌درخت برخورد کرد. وی که متوجه شد خودرو مذکور قابل تعمیر نیست پا به‌فرار گذاشت. البته که پدر گیلین خودروی‌های ارزشمندی مانند فراری لافراری، بوگاتی شیرون و مک‌لارن سنا هم دارد. این خودرو دارای یک موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری است که قدرت ۸۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند. شتاب حدودی هوایرا رودستر در حدود ۲.۵ ثانیه است و در نتیجه کنترل این خودرو برای یک راننده تازه‌کار بسیار دشوار است.

۲- مک لارن F۱ به ارزش ۱/۵ میلیون‌دلار

در سال ۲۰۱۵ روان اتکینسون (مستر بین) با سریع‌ترین خودرو دنیا (این خودرو تا قبل از متولد شدن شیرون سریع‌ترین خودرو دنیا بود) دچار تصافی بزرگ و دردناک شد. روآن اتکینسون خودروهای دیگری مانند ب‌ام‌و ۳۲۸ رودستر ۱۹۳۹، آستون‌مارتین ونتیج ۱۹۷۷ و رولزرویس فانتوم ۲۰۱۱ هم دارد. مک‌لارن F۱ در سال ۱۹۹۵ توانست پیروز مسابقات لمانز شود. مک‌لارن از سال ۱۹۹۳ تا سال ۱۹۹۸، ۱۰۶ دستگاه F۱ تولید کرد. جالب است بدانید در قسمت‌هایی از موتور این خودرو طلا کار شده و F۱ دارای یک پیشرانه ۶۱۰۰ سی‌سی است که قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار سرچرخ تولید می‌کند و می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

۳- پاگانی زوندا F کلاب اسپورت

سال ۲۰۱۱ استفن گورباخ، بانک‌دار و سرمایه‌گذار آلمانی درحالی که به‌سمت میلان می‌رفت تا از یک پاگانی زوندا بازدید کند، در اتوبان خیس ایتالیا دچار تصادفی دردناک شد. او همچنین صاحب دو بوگاتی ویرون، لامبورگینی و… است. این خودرو دارای یک موتور ۱۲ سیلندر ۷.۳ لیتری تنفس‌طبیعی است که ۵۹۴ اسب‌بخار و ۷۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. پاگانی فقط ۲۵ عدد زوندا F کلاب تولید کرده است.

۴- بوگاتی ویرون به ارزش ۱/۶ میلیون‌دلار

سال ۲۰۱۱ اندی هاوس مالک بوگاتی ویرون با خودرو خود داخل مرداب رفت. صاحب خودرو ادعا کرد یک پرنده سبب این حادثه شده؛ اما پلیس فدرال هنگامی که دوربین‌ها را چک کرد، متوجه شد که هیچ پرنده‌ای در کار نبوده و مالک خودرو برای دریافت خسارت از بیمه دست به‌چنین کاری زده؛ بنابراین دادگاه او را به‌یک سال حبس و ۶۰۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد. این خودرو در شرکت فولکس آلمان طراحی و در فرانسه مونتاژ شده است. ویرون دارای یک موتور ۱۶ سیلندر ۱۰۰۱ اسب‌بخاری است که توانست رکورد سریع‌ترین خودرو جهان را در زمان معرفی‌اش از آنِ خود کند.

۵- SSC تواتارا به ارزش۱/۹ میلیون‌دلار

سال ۲۰۲۱ کمپانی SSC، سوپراسپرت خود یعنی تواتارا را بر خودروبری سوار کرد تا به‌فلوریدا منتقل کند تا رکورد سرعت خود را دوباره تکرار کند؛ اما در مسیر این خودرو در اثر بادهای شدید و فراوان چپ شد. مشکل بزرگ این بود که خودرو مذکور شماره یک بود؛ یعنی همان خودرویی که رکوردهای قبلی را تکرار کرده بود. این خودرو که مدعی سریع‌ترین خودرو دنیا بود در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و کمپانی SSC فقط ۱۰۰ دستگاه از آن را تولید کرد. طبق گفته‌ کمپانی حداکثر سرعت تواتارا ۵۰۸ کیلومتر بر ساعت است. البته که بعدتر برخی ادعا کردند کمپانی SSC دروغ می‌گوید. این خودرو دارای یک موتور ۸ سیلندر ۵.۹ لیتری توئین‌توربو است که ۱۷۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کند. نام توتارا از یک خزنده گرفته شده است.

۶- لامبورگینی کانتاش ۱۹۸۹ به ارزش ۲ میلیون‌دلار

سال ۲۰۱۳ در فیلم گرگ وال استریت دو لامبورگینی کانتاش به‌رنگ سفید حضور داشت که یکی سالم بود و دیگری تصادفی. لئوناردو دیکاپریو در یکی از صحنه‌های فیلم که مست بود، چندین بار از قصد تصادف کرد. اما این خودرو امسال در حراجی به‌قیمتی بین ۵/۱ تا ۲ میلیون‌دلار فروخته شد. درحالی که نسخه سالم کانتاش هم که در این فیلم بود با قیمتی بین ۵/۱ تا ۲ میلیون‌دلار فروخته شد. تولید این نسل از کانتاش سال ۱۹۷۳ آغاز و سال ۱۹۹۰ پایان یافت. این نسل از کانتاش محبوبیت فوق‌العاده‌ای داشت و رقیب فراری F۴۰ شناخته می‌شد. این خودرو دارای یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی است. جالب است بدانید یک نمونه لامبورگینی کانتاش قرمز هم از دوره‌ پهلوی در موزه‌ خودروهای ملی وجود دارد.

۷- لاشه فراری ۵۰۰ موندیال به ارزش ۱/۶ میلیون‌دلار

سال ۱۹۶۰ یک فراری مودیال اسپایدر که متعلق به‌فرانکو کورتزه بود، طی مسابقه‌ای در آتش سوخت. سال ۱۹۷۸ مجموعه‌داری این خودرو را خرید و هیچ کاری رویش انجام نداد. تا این‌که سال ۲۰۰۴ لاشه آن در کنار ۱۹ دستگاه فراری سوخته دیگر پیدا شد. اخیرا هم کلکسیونری این لاشه‌ سوخته را در حراجی به‌قیمت ۲ میلیون‌دلار خریداری کرد. البته که در یک حراجی نمونه سالم این خودرو به‌قیمت ۵/۴ میلیون‌دلار فروش رفت. فراری ۵۰۰ موندیال دارای یک موتور چهار سیلندر ۵/۲ لیتر است که ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. فراری فقط ۱۳ دستگاه از موندیال اسپایدر تولید کرد که نسخه‌ مورد بحث دومین نسخه‌ تولید شده است.

۸- فراری انزو به‌ارزش ۱/۵ میلیون‌دلار

سال ۲۰۰۵ یک دستگاه فراری انزو با سرعت ۱۹۶ مایل بر ساعت تصادف کرد. خودرو مذکور به دوقسمت تقسیم شد و راننده ۴۱ ساله خودرو در این تصادف فوت کرد. فراری انزو دارای یک موتور ۱۲ سیلندر ۶۰۰۰ سی‌سی است. صفر تا صد این خودرو حدود ۳.۷ ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم حدود ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت است. شرکت فراری ۳۹۹ دستگاه انزو تولید کرد. جالب است بدانید سال ۲۰۰۲ هم فراری برای افرادی که قبلا F۴۰ و F۵۰ خریده بودند و کسانی که مشتریانش بودند، دعوت‌نامه‌ای برای خرید این خودرو ارسال کرد؛ این یعنی فراری سلیقه‌ مشتریانش را می‌شناسد.

۹- پورشه کررا GT به ارزش ۱/۵ میلیون‌دلار

سال ۲۰۱۳ پل واکر، بازیگر فیلم سریع و خشن به‌همراه دوستش سوار بر پورشه کررا GT با درخت برخورد کردند. این حادثه سبب مرگ هر دوی آن‌ها شد. پورشه کررا GT دارای یک پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۷ لیتری است که ۶۱۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور ۵۹۰ نیوتون‌متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن صرفا توسط یک گیربکس ۶ سرعته دستی صورت می‌گیرد. به ‌به‌گفته پورشه، کاررا GT ظرف ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ و ظرف ۹.۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۱۰- فراری GTO ۲۵۰ به‌ارزش ۵۰ میلیون‌دلار

در سال ۲۰۱۷ کریس هریس، مجری تاپ‌گیر جدید درحالی که داشت با یکی از ارزشمندترین خودروهای دنیا رانندگی می‌کرد، کنترل خودرو را از دست داد و تصادفی پر هزینه کرد. فراری GTO از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ به‌تعداد ۳۶ دستگاه تولید شد. فراری مورد بحث دارای یک موتور ۳ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل است که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو قهرمانی‌های زیادی را در بسیاری از مسابقات به‌دست آورده که این موضوع یکی از دلایل قیمت به‌مراتب بالای آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =