سید سلمان ذاکر

واردات خودرو نیازمند تامین خدمات پس از فروش است. در این بخش شرکت‌های واردکننده تضمین داده‌اند قطعات و خدمات پس از فروش محصولات وارداتی را تامین ‌کنند. این مساله سبب شده است پیشنهاد همکاری به قطعه‌سازان برای تامین قطعات مطرح شود. درهمین زمینه سیدسلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخت.

نقش دولت در واردات خودرو چیست و چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟

دولت باید با سرعت بخشیدن به فرآیند واردات خودرو و همچنین حمایت از خودروسازان داخلی در جهت ارتقای کمی و کیفی محصولات، به‌فروکش کردن عطش بازار خودرو کمک کرده و زمینه خرید خودروهای با کیفیت داخلی و خارجی را برای همه جوانان ایرانی فراهم کند.

میزان واردات باید به چه صورت باشد؟

افراط در واردات خودرو جایز نیست و واردات خودرو باید هدفمند و با در نظر گرفتن مقوله کیفیت و تضمین خدمات پس از فروش باشد؛ در غیر این صورت عدم‌تامین قطعات خودروهای خارجی به‌چالشی مهم در صنعت‌خودرو کشور تبدیل خواهد شد.

چگونه می‌توان خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را تضمین کرد؟

علاوه‌بر شرکت‌های واردکننده خودرو که موظف به‌ارائه خدمات پس از فروش به‌خودروهای وارداتی هستند، قطعه‌سازان داخلی نیز با توجه به‌ظرفیت مناسب ساخت قطعات خودرو در کشور می‌توانند ضمن تامین قطعات خودروهای داخلی، پاسخگوی تامین قطعات خودروهای وارداتی نیز باشند. البته این مهم مستلزم تامین نقدینگی، تخصیص ارز و ارائه تسهیلات به صنعت قطعه از سوی دولت است.

قطعه‌سازان چگونه می‌توانند در این بخش نقش داشته باشند؟

با توجه به‌ظرفیت بالای صنعت قطعه کشور و همچنین توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، قطعه‌سازان باید آماده پاسخگویی و تامین انواع قطعات خودرو اعم از خودروهای داخلی و خارجی باشند. به‌این ترتیب با انتقال تکنولوژی و تشکیل زنجیره تامین قطعات خودروهای خارجی، مساله خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نیز قابل حل خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =