کد خبر: 248771
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
تولید باتری

«Elbow Beach Capital» یک سرمایه‌گذاری 1.6 میلیون‌پوندی با حمایت دولت را در «Anaphite» که یک استارت‌آپ فناوری باتری مستقر در بریستول است، انجام داده که فناوری پوشش خشک را برای کاهش هزینه‌های تولید باتری‌های الکتریکی توسعه می‌دهد.

این کمک مالی به «Anaphite» امکان می‌دهد توسعه فناوری پوشش خشک خود را تسریع بخشد.

جان پولاک، مدیرعامل «Elbow Beach Capital» گفت: «ما خوشحالیم که از «Anaphite» حمایت کرده‌ایم تا برنده این کمک مالی باشد. ما متوجه شدیم که تقاضا برای خودروهای برقی نامحدود است؛ بنابراین کاهش هزینه طراحی و تولید وسایل نقلیه برقی برای دستیابی به‌عرضه گسترده آن‌ها ضروری به‌نظر می‌رسد.»

باتری‌ تا 30 درصد از کل هزینه طراحی و تولید یک مدل خودرو برقی را تشکیل می‌دهد و کاهش هزینه‌های ساخت باتری یک گام اساسی برای تشویق مشتریان خواهد بود.

همچنین برای استقبال هرچه بیشتر از خودروهای برقی، تغییراتی در فرآیند تولید باتری ضروری است تا میزان انرژی مورد نیاز کاهش یابد. این صنعت اکنون به‌سمت فرآیندهای جدید «خشک» حرکت می‌کند که نیاز به‌استفاده از کوره‌های خشک‌کن کاتدی را از بین می‌برد و انرژی مورد نیاز برای مرحله تولید الکترود را تا 90 درصد کاهش می‌دهد.

گفته می‌شود فناوری «Anaphite» هزینه تولید سلول باتری را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

هدف این پروژه آن است که نشان دهد کاتد پوشش داده شده خشک آنافیت با عملکرد پوشش مرطوب انرژی همخوانی دارد. این پروژه آنافیت را قادر می‌سازد فرآیند تولید الکترود خشک خود را وارد ‌فاز بعدی کند و عملکردی را که سازنده‌های سلول باتری در تجهیزات صنعتی بادوام نیاز دارند، ارائه دهد.

جو استیونسون، مدیرعامل آنافیت گفت: «ما این منابع را به‌سمت فعال کردن تغییر مرحله‌ای در تولید باتری با هدف کاهش انرژی مورد نیاز برای ساخت خودروهای برقی و افزایش جذابیت این مدل خودروها هدایت می‌کنیم. درعین حال مشتریان ما از بهبود عملکرد کاتد و سهولت پردازش با استفاده از مواد کامپوزیت آنافیت هیجان‌زده هستند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =