یوتیوبر

این زوج همراه با فیلمبردار، قبل از رفتن به نمایندگی نگاهی به خودرو انداختند. اینجاست که اعداد و ارقام فروش حضوری را کشف کردند و متوجه شدند بیشتر از آنچه در اینترنت تبلیغ می‌شود باید بپردازند. 

بر کسی پوشیده نیست دلالان در سراسر دنیا سعی می‌کنند بیشترین پول را از مصرف‌کنندگان بگیرند. در این زمینه برخی تاکتیک‌های آنها هم عجیب می‌شود، زیرا اغلب آنها در معرض دید نیستند. به‌همین‌منظور گروهی از یوتیوبرها برای خرید دوج چارجر هلکت کارکرده به Tropical Chevrolet- که با نام Miami Chevy هم شناخته می‌شود- مراجعه کردند اما هزینه‌های رسمی و هزینه‌های جعلی که برای این خرید درنظر گرفته شده است برای هیچکس قابل‌قبول نیست.

باوجود اینکه در سایت‌های اینترنتی امکان خرید این سدان با قیمت حدود ۵۶ هزار دلار وجود دارد، اما این نمایندگی شورولت برای فروش این خودرو ۷۲هزار دلار طلب کرده است.

ویدیویی از دلالی رسمی

این تولیدکننده محتوا کانال یوتیوبی به نام HoodrichCredit را در اختیار دارد، در ویدئو اخیر خود به عنوان خریدار بالقوه در مذاکره برای قیمت مناسب هلکت دست‌دوم قصد راهنمایی به مخاطب را دارد.

این زوج همراه با فیلمبردار، قبل از رفتن به نمایندگی نگاهی به خودرو انداختند. اینجاست که اعداد و ارقام فروش حضوری را کشف کردند و متوجه شدند بیشتر از آنچه در اینترنت تبلیغ می‌شود باید بپردازند.

ارزش اصلی فروش در سایت‌ها 56هزار و 995 دلار است ولی اختلاف کمی برای برخی آپشن‌ها وجود دارد. علاوه‌بر این، آنها می‌خواهند برای چیزی به‌نام «طرح مزیت گرمسیری» از مشتری 2495 دلار دریافت کنند.

به‌گفته فروشنده، این محصول با حفاظ‌های لبه در، قفل چرخ‌ها، درزگیر رنگ و 500 دلار اعتبار بیشتر برای رنگ بدنه در صورت نیاز (در 36 ماه اول) ارائه می‌شود. این خودرو همچنین دارای سیستم ردیابی GPS Stargard است که بسیاری از فروشندگان آن را با قیمت کمتر از 1000دلار می‌فروشند. درنظر داشته باشید که این نمایندگی شورولت مدعی است خودروها را در طرحی به نام مزیت به فروش می‌رساند؛ که در واقع روشی هوشمندانه برای خاص جلوه دادن و افزایش قیمت‌ها برای خودروهای عرضه‌شده است. البته، اگر مشتریان قصد حذف این طرح را هم داشته باشند، اتفاق خاصی برای قیمت نهایی نخواهد افتاد.

هنوز آنها روش‌های مختلفی برای درنظر گرفتن «هزینه‌های ناخواسته» دیگر در روند قیمت‌گذاریشان دارند که رونکرده‌اند. این فروشنده 1199دلار برای بازرسی یا همان چیزی که به عنوان کارشناسی در ایران می‌شناسیم، برای این خودرو کارکرده طلب کرده و 2781.69 دلار برای تعمیر قطعات از مشتری دریافت می‌کند.

این هزینه‌ها معمولا بخشی از تجارت عادی نمایندگی‌ها در نظر گرفته می‌شوند و اغلب در قیمت خودرو دست‌دوم تاثیر زیادی دارند ولی در معرض دید نیستند البته براساس تجربه، معمولا ارقام زیادی هم بابت این موارد دریافت نمی‌شود. در نهایت، فروشنده با جسارت 3000 دلار برای «تامین مالی خارجی» تعیین می‌کند.

ازآنجاکه خریدار هوشمندانه وام بانکی خود را پیشنهاد کرده، فروشنده نمی‌تواند برای ارائه خدمات مالی پولی از آنها دریافت کند، بنابراین تصمیم می‌گیرد به طور کامل از مشتری پولی بابت تامین هزینه از منبعی غیر از اسکناس دریافت کند.

این بدان معناست که او باید 66هزار و 470 دلار برای استفاده از خدمات بانکی خود بپردازد. حتی پول نقد نیز مشمول مالیات است و هزینه غیرمالیاتی مبهم 897.50 دلاری نیز وجود دارد.

در مجموع، فروشنده به او قیمت نامتعارف 72 هزار و 549.10 دلار یا حدود 15هزار و 554 دلار بیشتر از قیمت آنلاین می‌دهد. مسلما این قیمت آنلاین شامل مالیات و هزینه‌های غیرضروری نمی‌شود.

غیرشفاف‌ترین قیمت در میامی

این شرایط یک نمونه عالی از کارهای است که برخی فروشندگان خودرو انجام می‌دهند تا از هر مشتری، چندهزار دلار اضافه دریافت کنند. به همین دلیل دولت فدرال آمریکا در تلاش است به‌روند دریافت چنین هزینه‌های ناخواسته‌ای پایان دهد.

به‌نظر می‌رسد همه این دریافتی‌ها با اظهارات شورولت تروپیکال در وب‌سایت آنها مخالفت دارد. یکی از بنرهای اصلی سایت آنها نوشته است: «5دقیقه از وقت خود را به ما بدهید تا شفاف‌ترین قیمت در میامی را به شما بدهیم.» بله! تمام این کلمات را با حروف بزرگ نوشته شده‌اند. همچنین «قول می‌دهند هرگز از شما سوءاستفاده نکنند» و «همه‌چیز را شفاف و دقیق ارائه دهند» به‌رغم این «وعده‌ها»، بررسی‌های آنلاین چندان خوش‌بینانه به نظر نمی‌رسند.

وب‌سایت Cars.com اعلام کرد پس از بررسی بیش‌از 700 نمایندگی به طور میانگین آنها 4.2 ستاره را کسب کرده‌اند، اما خریداران ادعای دیگری دارند به عنوان مثال یکی از آنها گفت: « خیلی سخت می‌توان با نمایندگی‌ها کنار آمد، قیمت نهایی را سه‌بار تغییر دادند، انگار من طعمه‌ای برای آنها هستم. آنها از این موقعیت سوءاستفاده کردند و رفتارشان عوض شد. وب‌سایت نمایندگی‌ها قیمت فروش را رقم مناسبی نشان می‌دهد ولی زمانی که از آنها مظنه‌ را دریافت می‌کنید، بسیار بالاتر از آنچه وب‌سایت نشان می‌دهد اعلام می‌کنند، این رفتار نمایندگی گمراه‌کننده است. من هرگز آنها را توصیه نمی‌کنم.»

یا فرد دیگری نظر خود را اینگونه نوشته است: «از این مارها دوری کنید! می‌خواستند فارغ از هزینه‌ها و مالیات‌های معمولی که همیشه می‌پردازید، هزینه‌های جعلی بیش‌از 5 هزار دلار را به قیمت نهایی اضافه کنند. تقریبا طعمه کلاهبرداری می‌شوید. که قیمت اعلامی در اینترنت به چیزی که می‌پردازید نزدیک نیست. شرم‌آور است.»

به نظر می‌رسد نظرات این افراد با آنچه در کانال HoodrichCredit دیدیم ، شباهت زیادی دارد. نیازی به گفتن نیست، شورولت تروپیکال در ویدیوی آنها موفق به فروش هلکت نشد.

وب‌سایت کارزکوپ هم پیگری این ماجرا شد و به تروپیکال‌شورولت تماس گرفت تا از این جریان اطلاع پیدا کند.

الکس تروجیلو، مدیر بخش خودروهای دست‌دوم این نمایندگی علاقه‌ای به پاک کردن نام نمایندگیشان نداشت. او قبل از اینکه حتی سوالی هم پرسیده شود به Carscoops گفت: «علاقه‌ای به اظهارنظر نداریم... چون خوب هستیم.»

شاید این نمایندگی امیدوار است چنین اتفاقی خیلی در چشم نباشد یا شاید تشخیص داده‌اند که در دید عموم مردم دریافت چنین هزینه‌هایی در شرایط سخت اقتصادی قابل‌توجیه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =