کامیونت فورس F38 و کشنده بایک X9

گروه بهمن برای اولین‌بار در ایران، شرط پیمایش را از گارانتی کشنده «بایک X۹» حذف و اعلام کرد این خودرو سنگین را بدون محدودیت مسافتی برای دو سال ضمانت می‌کند

گروه بهمن در همایش معرفی کامیونت فورس F۳۸ و کشنده بایک X۹ قیمت این محصولات را اعلام کرد. بر همین اساس، کشنده ۵۶۰ اسب‌بخاری بایک X۹ به میزان ۵میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری و کامیونت فورس F۳۸ نیز ۸۹۵میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

همچنین در این همایش اعلام شد کشنده بایک X۹ با گارانتی دوساله و بدون محدودیت پیمایش (برای اولین‌بار در ایران) عرضه می‌شود. رویداد معرفی کامیونت فورس F۳۸ و کشنده بایک X۹ روز شنبه ۱۹خرداد ۱۴۰۳ در هتل المپیک تهران با حضور مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل، مدیران شبکه عاملیت بهمن و رسانه‌ها برگزار شد.

تنها خودروسازی که گارانتی دوساله بدون محدودیت پیمایش دارد

مدیرعامل گروه بهمن در آیین رونمایی از کامیونت فورس F۳۸ و کشنده بایک X۹ با اشاره به توانمندی این مجموعه در تولید خودروهای تجاری گفت: «گروه بهمن ۱۲ خودرو تجاری تولید می‌کند که تمامی آن‌ها استاندارد ۸۵گانه و الزامات مربوط به شماره‌گذاری را دارد.»

محمد محمدی همچنین در تشریح سیاست‌های قیمت‌گذاری و خدمات پس از فروش گروه بهمن گفت: «این مجموعه همواره سیاست قیمت‌گذاری منصفانه و ارائه بهترین خدمات پس از فروش را پیگیری می‌کند که مقایسه قیمت محصولات این گروه با محصولات مشابه بازار خود مؤید این موضوع است. همچنین کسب برترین رتبه‌های خدمات پس از فروش برای پنج سال متمادی تایید می‌کند که این مجموعه با جدیت بحث جلب رضایت مشتری را دنبال می‌کند.»

محمدی در رویداد معرفی دو محصول تجاری بهمن‌دیزل یادآور شد: «امروز شاهد برگزاری رویداد معرفی فورس F۳۸ به‌عنوان سبک‌ترین خودرو تجاری باری و ورود به بازار کشنده بایک X۹ به عنوان بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین خودرو تجاری گروه بهمن هستیم.»

محمدی همچنین از ۳۲۰ پروژه در حال اجرا خبر داد که ارزشی بالغ‌بر ۲هزار میلیارد تومان دارد و این پروژه‌ها شامل تولید انواع خودروی تجاری، سواری و اتوبوس خواهد شد.

وی افزود: «در انتهای سال، بزرگ‌ترین خدمات پس از فروش بهمن در منطقه کمپارس افتتاح خواهد شد.» محمدی همچنین از معرفی دو محصول در حوزه تجاری-مسافری توسط شرکت اسنا (از شرکت‌های عضو گروه بهمن) در پایان خردادماه خبر داد.

بهمن‌دیزل درصدد کسب بهترین جایگاه‌ در حوزه خودروهای تجاری

مدیرعامل بهمن‌دیزل در آیین رونمایی F۳۸ و معرفی کشنده بایک گفت: «هدف‌ بهمن‌دیزل کسب برترین جایگاه در حوزه تولید و فروش خودروهای تجاری است.»

حسین خضری در ادامه تاکید کرد: «صنعت حمل‌ونقل فرسوده است و بهمن‌دیزل می‌تواند نقش مثبتی در نوسازی این ناوگان داشته باشد که معرفی این دو محصول برای پاسخگویی به نیاز بازار در سبک‌ترین و سنگین‌ترین نیاز تجاری کشور است.»

وی در تشریح این محصولات اظهار کرد: «کامیونت فورس F۳۸ از یک موتور دو لیتری بهره می‌برد که می‌تواند ۲.۵تن بار را حمل کند. تولید این کامیونت از تیرماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد. کشنده بایک X۹ نیز با ۵۶۰اسب‌بخار قدرتمندترین کشنده تولیدی در ایران است.»

مدیرعامل بهمن‌دیزل گفت: «قیمت‌گذاری منصفانه یک شعار نیست؛ ما کشنده ۵۶۰ اسب‌بخاری بایک X۹ را به قیمت ۵میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسانیم و این در حالی است که سازمان حمایت از مصرف‌کننده این محصول را بالغ بر ۶میلیارد و یک‌صد میلیون تومان ارزش‌گذاری کرده است.»

خضری همچنین درخصوص اهمیت رضایت‌مندی مشتری گفت: «بهمن‌دیزل کشنده بایک X۹ را با گارانتی دوساله بدون محدودیت کیلومتر پیمایش ارائه می‌دهد که این نشان‌دهنده اطمینان این شرکت از کیفیت محصول خود و همین‌طور جایگاه مشتری است.»

وی درخصوص قیمت کامیونت فورس F۳۸ گفت: «براساس ارزیابی‌ها، فورس F۳۸ با قیمت ۸۹۵میلیون تومان وارد بازار خواهد شد که باتوجه با قابلیت‌های آن، بسیار ارزشمند است.»

مشخصات فنی و امکانات رفاهی کشنده «بایکX۹»

کشنده X۹ از یک پیشرانه ۱۲.۸ لیتری از سری X۱۳ کامینز شش‌سیلندر خطی بوده که مجهز به توربوشارژر و اینترکولر است. این موتور قدرتی برابر با ۵۶۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۰۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند. کشنده بایک X۹ از استاندارد آلایندگی یورو۵ به همراه EEV برخوردار است.

خیز بلند «گروه بهمن» در بازار خودروهای تجاری

همچنین یک گیربکس اتوماتیک ZF از سری تراکسون با ۱۲ دنده برای انتقال قدرت تولیدی به این پیشرانه متصل است. بایک X۹ دارای ترمز پارک برقی و کروزکنترل از نوع تطبیقی و هوشمند است.

همچنین این کشنده دارای ترمز الکترونیکی، ترمز هوشمند اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز ضدقفل به همراه سیستم ضدلغزش و برنامه پایداری الکترونیکی، رادار خط‌خوان، کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایش و پایش باد تایرها، تاییده ADR برای حمل کالای خطرناک، محدودکننده سرعت، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های بزرگ جلو از نوع ال‌ای‌دی و مجهز به چراغ روز و حسگر نور، شارژر وایرلس، پورت شارژ ۱۲ ولت، بوق دنده عقب و بوق شهر و جاده، مه‌شکن‌های عقب و جلو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی با گرم‌کن به همراه قفل‌مرکزی درها، صندلی بادی راننده با گرم‌کن و سردکن، تهویه‌مطبوع خودکار، کولر درجا و بخاری درجا به همراه یخچال و مایکروفر، اهرم تنظیم گاز درجا و... است.

ویژگی‌های فنی و داشته‌های رفاهی «فورس F۳۸»

فورس F۳۸ محصول جدید بهمن‌دیزل، کامیونتی با تناژ ۳.۸ تن است. این کامیونت از یک موتور بنزینی با تکنولوژی میتسوبیشی بهره می‌برد که با ۲لیتر حجم، در حدود ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور استاندارد یورو۵ دارد و یک گیربکس دستی پنجسرعته نیز برای آن در نظر گرفته شده، وزن خالص این کامیونت در حدود ۱.۴ تن است و با ظرفیت بارگیری ۲.۴ تن، تناژ ناخالص آن به ۳.۸ تن می‌رسد. این خودرو دارای ترمز ضدقفل به همراه سیستم کنترل‌کننده الکترونیکی ترمز و سیستم ضدلغزش است.

کنترل پایداری و هشدار تصادف از جلو به همراه ترمز هوشمند اضطراری از دیگر امکانات کمکی و ایمنی فورس F۳۸ است. همچنین رادار خط‌خوان و کنترل حرکت در سربالایی نیز در لیست تجهیزات ایمنی این خودرو دیده می‌شود.

صندلی قابل‌تنظیم راننده، کروزکنترل، دوربین و هشدار دنده‌عقب، سیستم چندرسانه‌ای، فرمان دکمه‌دار، چراغ روز، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، قفل‌مرکزی با ریموت، شیشه‌بالابرهای برقی، مه‌شکن عقب و جلو، حسگر نور چراغ‌ها و... از دیگر امکانات این خودرو هستند.

«گروه بهمن» ۱۲ خودرو تجاری تولید می‌کند که تمامی آن‌ها استاندارد ۸۵گانه و الزامات مربوط به شماره‌گذاری را دارد. همچنین کسب برترین رتبه‌های خدمات پس از فروش برای پنج سال متمادی تایید می‌کند که این مجموعه با جدیت بحث جلب رضایت مشتری را دنبال می‌کند

تنوع در محصول

مدیر فروش خودروهای تجاری گروه بهمن نیز در این رویداد گفت: «بهمن‌دیزل همواره تلاش می‌کند نیاز مشتریان خودرو درحوزه خودروهای تجاری را شناسایی، برطرف و تامین کند. گروه بهمن همچنین تلاش کرده است در سراسر کشور دسترسی به شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش برای مشتریان وجود داشته باشد و ضمن ارائه گارانتی و سرویس دوره‌ای رایگان، تامین به‌موقع قطعات یدکی، تولید کاربری‌های متنوع و استاندارد و تنوع‌بخشی سبد محصولات و توجه ویژه به خلأ برخی محصولات در بازار را به‌طور جدی دنبال کند.»

عباس مارکلایی افزود: «گروه بهمن در تلاش است که در حوزه کاربری‌سازی به سطح بالایی از استاندارد دست یابد و تنوع سبد محصولات این شرکت از ۲ تا ۱۸ چرخ در حوزه سواری، مسافری و تجاری گسترده است.»

مارکلایی با بیان این‌که در سال‌های گذشته قیمت محصولات بهمن باعث گله‌مندی رقبا شده است، ادامه داد: «در حوزه خدمات فروش و پس از فروش، ۳۷ عاملیت فعال داریم و قرار است ۲۷ عاملیت دیگر نیز به این شبکه اضافه شوند.»

وی تاکید کرد: «ما در حوزه گارانتی و سرویس‌های ادواری، اولین شرکت تجاری ایران بودیم که گارانتی محصولات را به ۳سال افزایش دادیم و یک سال سرویس دوره‌ای رایگان برای مشتریان در نظر گرفتیم که به معنای یک سال پیمایش بدون دغدغه است. همچنین به‌عنوان یکی از کارکردهای جدید به سمت کاربری‌سازی برای کامیون‌ها و کامیونت‌ها رفته‌ایم. درحال‌حاضر نیز استانداردهای کاربری‌سازی را اخذ کرده‌ایم و مجوز بیش از ۳۰ نوع کاربری را از مراجع قانونی دریافت کرده است. در این راستا، گروه بهمن کارخانه کاربری‌سازی راه‌اندازی کرده است.»

مدیرفروش خودروهای تجاری گروه بهمن اضافه کرد: «ما سطح وسیعی از تنوع محصولات در تناژهای مختلف داریم و می‌توانیم کلیه نیازهای شرکت‌ها را برای پخش شهری و پخش سراسری و پخش در خارج از کشور را جبران کنیم.»

وی با بیان این‌که بازار در زمینه کامیونت شهری خلأ داشت، ادامه داد: «بهمن‌دیزل به سمت تامین این نیاز رفت و امروز این اتفاق افتاد و کامیون F۳۸ به بازار معرفی شد. این درحالی است که اگر اعتماد به مجموعه بهمن وجود نداشت و مشتریان سازمانی و مشتریان عمده ما و شبکه عاملیت‌های ما نبودند، به این جایگاه نمی‌رسیدیم. از این رو، اعتقاد داریم که مشتری رئیس ماست.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =