ایران یاسا

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از مصدومیت ۵۰ تن درپی وقوع آتش‌سوزی در کارخانه لاستیک‌سازی ایران یاسا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایرهای موتورسیکلت و دوچرخه خبر داد. 

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: ساعت ۱۳:۲۹ بعدازظهر دیروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در کارخانه لاستیک‌سازی به مرکز فوریت‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن با توجه به گزارش اعلامی ۱۰ دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه واقع در کارخانه لاستیک‌سازی در جاده شهریار، نرسیده به سعیدآباد اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی نیز به حالت آماده‌باش درآمد، ادامه داد: به بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ... نیز آماده‌باش لازم صادر شد.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران با بیان اینکه عملیات اطفای حریق از سوی آتش‌نشانان انجام شد، گفت: در جریان این حادثه ۵۰ نفر دچار مصدومیت و سوختگی سطحی شده‌اند که از این تعداد ۳۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و مابقی خدمات درمانی را در محل دریافت کردند. توکلی با بیان اینکه سوختگی اکثر مصدومان سطحی بوده و حال عمومی مساعدی هم دارند، گفت:‌ عوامل اورژانس تا پایان ماموریت امدادی در محل حضور داشتند.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز با بیان اینکه محل وقوع این حادثه در خارج از حوزه استحفاظی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قرار داشت، گفت: دو ایستگاه به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شدند. محل حادثه یک انبار رو باز به مساحت حدود 1000 مترمربع بود که حدود 300 متر از آن دچار حریق شد.

اما باتوجه به اینکه لاستیک جزو مواد سریع‌الاشتعال است، شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش بود.

وی با بیان اینکه در این قسمت لاستیک دوچرخه و موتور انبار شده بود، ادامه داد: آتش‌نشانان از چند جهت اقدامات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند و سرانجام موفق به خاموش کردن کامل آتش شدند. عملیات لکه‌گیری از سوی آتش‌نشانان شهریار انجام شد. علت حادثه نیز از سوی این افراد بررسی و اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =