کد خبر: 166832
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

تیوولی دارای کابینی ایمن و تا حد زیادی مجهز می باشد که البته به همراه راحتی و ارگونومی فوق العاده خود توانسته است عنوان برترین ارگونومی Grand Prize را بخود اختصاص دهد

اخبار خودرو - پس از واگذاری ۷۰ درصد از سهام سانگ یانگ موتور کره جنوبی به ماهیندرا موتور هند در سال ۲۰۱۰،به نظر می رسید این خودروساز کهنه کار  دیگر علاقه ای به گوشه نشینی ندارد و قصد دارد با پشتکار ۶۴ ساله اش بزرگان صنعت خودروسازی جهان را به چالش بکشد. برای رسیدن به چنین هدفی نیاز به محصولی متفاوت، عامه پسند، اقتصادی و در عین حال مدرن بود تا بتواند با توسعه بازار راه را برای سایر محصولات هموار سازد. بر همین اساس پروژه x100 در دستور کار مهندسین سانگ یانگ قرار گرفت و پس از سه سال محصولی با نام تیوولی متولد شد. تیوولی در واقع سرباز خط شکن سانگ یانگ برای توسعه بازار می باشد و ماموریت سرنوشت سازی را بر عهده دارد.

[caption id="attachment_166982" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

شاید این خودرو نتواند به پای خودرویی مانند نیسان جوک که آوازه بلندی دارد برسد اما با نگاهی کوتاه به آمار فروش ۶۴ هزار دستگاه در طی یکسال می توان به موفقیت و محبوبیت این خودرو از بدو ورودش اشاره کرد و انتخاب آن به عنوان کاندید خودروی برتر اروپا سندی است بر موفقیت این محصول تازه وارد کره ای.

[caption id="attachment_166956" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

در حال حاضر تیوولی در ایران با قیمت ۹۶ میلیون تومان از طرف نماینده شرکت مادر یعنی رامک خودرو در دو تیپ الیت و اسپرت عرضه می گردد. مدل اسپرت دورنگ، به همراه رینگ های ۱۸ اینچی می باشد و در مقابل مدل الیت دارای سانروف و بال عقب می باشد. در ادامه به بررسی بیشتر سانگ یانگ تیوولی می پردازیم.

[caption id="attachment_166986" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

نمای بیرونی:

در نگاه اول تیوولی ظاهری ساده دارد که ممکن است چندان جذاب نباشد اما هماهنگی های ظاهری آن مانند خطوط بدنه و قوص های نرم و حساب شده باعث می شود خیلی زود جذابیت ظاهری این خودرو نمایان گردد. در نمای جلوی تیوولی همانند دیگر محصولات هم وطن خود خبری از طراحی اغوا گرایانه نیست و سعی شده تا استحکام محصولات سانگ یانگ در بیننده القاع شود. هر چند در ظاهر این خودرو بخصوص در نمای جلویی شاهد رگه هایی از محافظه کاری هستیم اما طراحی مجموعه چراغهای جلو و خطوط روی  سپر و جلو پنجره به همراه خطوط هماهنگ درب موتور باعث شده تا جذابیت نمای جلویی قابل قبول و باشد.

[caption id="attachment_166979" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

در نمای عقب پهنای بیشتر گلگیر ها باعث می شود تا خودرو کمی بزرگتر به نظر آید و طراحی چراغهای عقب که از بالای گلگیر به پایین کشیده شده به همراه قوص ها و خطوط حساب شده درب عقب و همچنین طراحی هماهنگ سپر عقب با سایر قسمت ها قدرت و چابکی را ذهن بیننده تداعی می کند. طراحان تیوولی در طراحی عقب خودرو به جزئیات هم دقت زیادی کرده اند برای مثال شما اثری از خروجی اگزوز و متعلقات آن نمی بینید و سنسور های پارک نیز در جایگاه خود قرار گرفته اند و حسی از اضافه بودن و بی دقتی به شما دست نمی دهد. همچنین زاویه بال عقب کاملا هماهنگ با سایز طولی خودرو و نمای عقبی خودرو طراحی شده است.

tivoli_akhbarkhodro 032

هنگامی که به نمای جانبی تیوولی می نگرید، آن را ساده، هماهنگ و زیبا خواهید یافت. از شیب سقف خودرو گرفته تا خطوط وقوس های خودرو بر روی دربها و گلگیر همگی با ظاهر و کلاس خودرو در ارتباط هستند و هماهنگی بسیار خوبی را میان جلو و عقب خودرو ایجاد کرده است.  قسمت اصلی طراحی جانبی خودرو قوس هایی است که از میانه درب عقب شروع شده و در نهایت به چراغ عقب تیوولی می رسد که باعث می شود حسی از قدرت و آرامش را به شما بدهد.

[caption id="attachment_166957" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

در گذشته، سانگ یانگ موتور توجه بسیاری به استحکام و قابلیت های فنی محصولاتش داشت تا جایی که اهمیت چندانی به طراحی خودروهایش نمی داد و همین موضوع باعث شده بود تا محصولات این خودروساز کهنه کار به زشتی و نا هماهنگی معروف باشند. اما مدتی است که این خودروساز متوجه اهمیت طراحی خودرو شده است و پس از تغییر در ظاهر اکتیون و باز طراحی کوراندو خودرویی را معرفی کرده که از طراحی تکامل یافته تری سود می برد.

در طراحی تیوولی تمامی موارد برای هماهنگی هرچه بیشتر قسمت های مخطلف بدنه رعایت شده است و هر چند ساده تر از هموطنان کره ای خود به نظر می رسد اما به دلیل همین هماهنگی و سادگی باعث می شود تا ظاهر خودرو در مدت طولانی کسل کننده نباشد.

[caption id="attachment_167007" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

درون کابین

از همان ابتدا که دستگیره درب را بدست می گیرید، متوجه کیفیت ساخت بالای تیوولی می شوید و هنگامی که وارد کابین می شوید کاملا متعجب خواهید شد زیرا شما با کابینی مواجه می شوید که فراتز از انتظارتان می باشد.

[caption id="attachment_167000" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

هنگامی که برروی صندلی چرمی تیوولی قرار می گیرید احساس می کنید همه چیز سرجای خودش است. صندلی ها بسیار راحت هستند و تسلط شما به تمامی ادوات تحسین برانگیز است. کیفیت مواد بکار رفته شده و طراحی قطعات کابین تیوولی بسیار برتر از خودرو های همکلاس موجود در بازار  بخصوص رنو داستر می باشد. در کابین این خودرو شما حسی از آرامش را دارید که البته طراحی اسپرتی مجموعه کیلومتر شمار و دور موتور باعث می شود تا جسارت رقابت با خودرو هایی حتی قویتر را پیدا کنید. وضعیت مجموعه کیلومتر شمار و دور موتور دارای طراحی اسپرتی می باشد که در میان آنها صفحه LED وظیفه نمایش آمپرها و اطلاعات کامپیوتر سفری را بر عهده دارد. کنسول میانی به یک صفحه هفت اینچی مجهز می باشد که قابلیت پشتیبانی از پورت USB,HDMI و استفاده از ابزار اپل یا همان i Device را دارا می باشد. البته عدم وجود دریچه تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب برای چنین خودروی پر امکاناتی تعجب آور است.

[caption id="attachment_166999" align="aligncenter" width="397"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

از دیگر امکانات تیوولی می توان به سیستم ورود هوشمند به خودرو، کروز کنترل، سانروف مجهز به سیستم ایمنی وجود مانع، کیت پنچر گیری برای مدل ۲۰۱۶، دو خروجی ۱۲ ولت یکی برروی داشبرد و دیگر در قسمت صندوق بار، آینه میانی هوشمند، فرمان با قابلیت تغییر وضعیت به Sport, Normal,Comfort و... اشاره کرد. همچنین کابین تیوولی در سه تریم مشکی، کرم و قرمز که صرفا برای تیپ Z1 می باشد عرضه می گردد.

[caption id="attachment_167001" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

تیوولی دارای کابینی ایمن و تا حد زیادی مجهز می باشد که البته به همراه راحتی و ارگونومی فوق العاده خود توانسته است عنوان برترین ارگونومی Grand Prize را بخود اختصاص دهد.

[caption id="attachment_167002" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

ایمنی

محصولات سانگ یانگ به استحکام و ایمنی معروف هستند و همین ویژگی در تیوولی هم دیده می شود. استفاده گسترده از فریم های فولادی باعث شده تا این خودرو در برابر تصادفات شدید مقاومت خوبی از خود نشان دهد و وجود ۶ شش ایربگ می تواند شما را در برابر خطرات احتمالی حفظ نماید. جالب است بدانید تیوولی به همراه پنج ستاره ایمنی KNCAP توانسته است بالاترین امتیاز خودروی ایمن ساخت کره جنوبی در سال ۲۰۱۵ را از وزارت صنایع و حمل و نقل کره دریافت کند.

تییولی دارای سامانه های مختلف پایداری می باشد که می توان به سیستم ضد قفل ترمز ABS به همراه EBD ، سیستم HBA کمک ترمز هیدرولیکی، ASR سیستم ضد لغزش در هنگام شتاب گیری، ESS سیستم هشدار برخورد با مانع، ARP سیستم ضد واژگونی، HSA سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی،  TCS سیستم ضد هرزگردی چرخ ها اشاره کرد. تمامی موارد در کنار تقسیم بندی خوب وزن خودرو باعث شده تا تیوولی از تعادل حرکتی خوبی برخوردار باشد.

مشخصات فنی

تیوولی خودرویی ۲WD  است که چرخهای جلو وظیفه به حرکت درآوردن خودرو را عهده دار می باشند. موتور این خودرو ۱٫۶ لیتری از نوع خطی و ۱۶ سوپاپ می باشد که توانایی تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت را در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به همراه گشتاوری معادل ۱۶۰ نیوتون متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. گیربکس تیوولی از نوع شش دنده و ساخت کمپانی معتبر AISIN ژاپن است که دارای عملکرد بالایی می باشد.

[caption id="attachment_166996" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

مجموعه قوای محرکه قادر است در مدت زمان کمتر از ۱۲٫۵ ثانیه جثه ۱۳۰۰ کیلوگرمی تیوولی را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که با توجه به جثه و حجم موتور قابل قبول می باشد. مصرف سوخت تیوولی در سیکل ترکیبی ۵٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد و توانسته است جایزه انرژی از وزارت صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی را دریافت کند. البته به نظر می رسد دستیابی به چنین مصرف سوخت پایینی با وجود سیستم idle Stop & Go بدست می آید و این سیستم در نمونه های موجود در ایران دیده نمی شود.

پشت فرمان

دکمه استارت را می فشاریم و موتور خودرو در کمال آرامش روشن می شود. دسته دنده را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می کنیم. به دلیل طراحی چهار گوش خودرو خیلی زود بر خودرو مسلط می شوید و از همان ابتدای حرکت راحتی و ارگونومی عالی تیوولی حس خوبی از رانندگی را به شما منتقل می کند. رانندگی در سطح شهر با تیوولی بسیار روان و راحت است و هیچ مشکلی در عملکرد و هماهنگی موتور و گیرکس احساس نمی کنید. سیستم تعلیق در گذر از دست اندازها و سرعتگیر ها عملکرد قابل قبولی را از خود نشان می دهد و هیچ صدای اضافی از درون کابین شنیده نمی شود. تنها موضوعی که شاید برای بعضی از افراد آزار دهنده باشد کوتاهی شیشه های جانبی و عقب می باشد که البته این موضوع به دلیل ایمنی خودرو در تصادفات می باشد اما وجود آینه های جانبی با سایز مناسب و دوربین دنده عقب به عمراه سنسور های نقاط کور باعث می شود تا مشکل دید شما به حداقل برسد.

[caption id="attachment_166993" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

توجه داشته باشید که تیوولی یک کراس اور کوچک شهری است و مواردی همچون اقتصادی بودن و مصرف پایین سوخت در آن اولویت دارد و همانند سایر کراس اورهای شهری نمی توان از این خودرو توقع زیادی داشت. شتابگیری تیوولی در حالت عادی با توجه به مشخصات فنی آن در حد متوسط است ولی آزار دهنده نیست و در مقایسه با همکلاسان خود کم نمی آورد. اما این پایان ماجرا نیست.

[caption id="attachment_166994" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

 گیربکس را در حالت POWER و فرمان را هم در حالت Sport قرار می دهیم و شتابگیری را شروع می کنیم . در این حالت فرمان خودرو سنگین شده و جهش خودرو در هنگام شروع شتابگیری و  هنگام تعوض دنده ها محسوس می شود. چسبندگی خوب تیوولی به سطح زمین و خوش دستی آن به همراه پاسخ نسبتا سریع گیربکس شش سرعته AISIN به خواسته های شما باعث می شود تا با افزایش لذت رانندگی جرات رقابت در شما افزایش پیدا کند. رانندگی با تیوولی شاید نتواند همانند خودرو هایی در کلاس بالاتر هیجان انگیز باشد اما بی شک در برابر همکلاسان خودش حرف های زیادی برای گفتن دارد.

همانطور که گفته شد تیوولی یک کراس اوور ۲WD شهری است که برای مصارف خارج از جاده مناسب نمی باشد اما ممکن است مالک آن بخواهد از آن در جاده های خاکی استفاده کند. به همین دلیل برای آشنایی با قابلیت های خارج از جاده ای آن وارد مسیری نا ناهموار و خاکی شدیم. هنگامی که با تیوولی به ماجراجویی در مسیر های خاکی می پردازید اولین موردی که نظر شما را جلب می کند لرزش بسیار کم فرمان در هنگام عبور از مسیر ها و عدم وجود صدای اضافه در کابین و ثبات خودرو به همراه حسی از استحکام می باشد.

[caption id="attachment_167010" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

با وجود سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند میله ای ( Multi Link ) در عقب خودرو، تکان های کابین در حد قابل قبولی قرار دارد و می توان گفت تیوولی در مسیر های خاکی از عملکرد مناسبی برخوردار است. سطح زیرین این خودرو صاف می باشد و بجز اگزوز تقریبا قطعه دیگری مشاهده نمی شود و در برخورد با سطح زمین مشکلی برایتان پیش نمی آید.

سخن آخر

همانطور که در ابتدا گفته شد تیوولی سرباز خط شکن سانگ یانگ برای توسعه بازار می باشد و این خودرو ساز تمامی تلاش خود را کرده تا خودرویی در کلاس پر مخاطب کراس اوور های شهری ارائه دهد که بتواند یک سروگردن بالاتر از رقبا باشد. کاملا مشخص است که در طراحی و تولید این خودرو  به تمامی موارد توجه زیادی شده است و بجز نفوذ صدای موتور در دورهای بالا به درون کابین مشکل چندانی در این خودرو دیده نمی شود. با توجه به موفقیت های تیوولی در بازار کره و اروپا می توان آینده ای خوبی برای تیوولی و سیاست های سانگ یانگ موتور ترسیم کرد و باید منتظر خیز این خودرو ساز برای به چالش کشیدن بزرگان صنعت خودرو و رقابت در بازار های آمریکای شمالی بود.

در کشور ماهم تیوولی بخت و اقبال خوبی داشته و با توجه به آمارهای فروش و واردات خودرو، این خودرو با استقبال خوبی روبرو بوده است و جمله یخ شکن بازار خودروهای وارداتی بیشتر در خور تیوولی می باشد .

[caption id="attachment_166982" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

اگر بخواهیم از نظر قیمتی برای تیوولی رقیبی پیدا کنیم می توانیم به رنو داستر تک دیفرانسیل اشاره کنیم که بجز برتری قدرت موتور و اندازه نسبی کابین، هیچ برتری دیگری در مواردی همچون کیفیت ساخت، استحکام، ایمنی، طراحی کابین،  طراحی بدنه و امکانات نمی توان یافت.

اگر هم بخواهیم آن را با خودرویی هم کلاس مقایسه کنیم، بهترین گزینه رنو کپچر می باشد. خودرویی با موتور ۱٫۲ لیتری مجهز به توربو که توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور را  با مصرف سوخت ترکیبی ۴٫۷ لیتر در یکصد کیلومتر را دارا می باشد.  با وجود اینکه قدرت و گشتاور  رنو کپچر در دور پایین تری بدست میاید اما نباید از  مشکلات و حساسیت های موتور های مجهز به توربو گذشت. هرچند رنو کپچر از لحاظ راندمان موتور در جایگاه بهتری قرار می گیرد اما در سایر موارد هیچ برتری قابل توجهی در برابر تیوولی ندارد.

[caption id="attachment_166995" align="aligncenter" width="600"]سانگ یانگ تیوولی سانگ یانگ تیوولی[/caption]

در نهایت می توان اینطور نتیجه گیری کرد که سانگ یانگ با توجه به سیاست های خود خودرویی رقابتی تولید کرده و هر آنچه برای یک کراس اوور شهری نیاز بوده را در این خودرو پیش بینی کرده است و چیزی کم نذاشته است. اگر به دنبال خودرویی کامل در این کلاس هستید و بدتان نمی آید هر از چندگاهی بر پدال گاز بفشارید یا به مسیر هایی خارج از جاده بروید، تیوولی با امکانات فراوان در کنار استحکام و کیفیت ساخت بالا می تواند پاسخ گوی نیازهای درون شهری و برون شهری شما باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    ماشین فقط آلمان و ژاپن ... ایران شده آشغالدونی چین ، کره و فرانسه !!! چرا آقازاده ها آلمانی و ژاپنی سوار میشن اگه کره ای و چینی و فرانسه خوبه
    • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      بابا پول دار
    • حمید ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      خداییش راست میگی، چند وقت پیش یه خبرم خوندم که ۱۰ خودروساز قابل اعتماد دنیا رو معرفی کرده بود که خودروسازای ژاپنی تقریبا تو صدر جدول بودن، اونوقت ایران به جای ژاپن میره با چین و فرانسه قرارداد میبنده!!! واقعا نمی دونم خودروسازای ما به کجا میخوان برسن و هدفشون چیه؟ من میترسم با این شرایط روزی برسه که افغانستان و پاکستان تو خودروسازی از ما جلو بزنن و البته بعیدم نیست!
  • کیوان ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    این ماشین واقعا عالیه من خریدمش بیشتر از پولی که دادی بهت لذت میده
  • رضا صدوقی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    تنها عیبی که دیدم ازش شتابشه. در کل بسته به پولی که میدید سواری خوبیه. ایمنی عالی امکانات عالی.
  • بهمنی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    لطفا نظرتون رو درمورد کشش وحرکت ان درسربالایی باتوجه به ۱۲۸ اسب بخار توانش اعلام کنید که چه جوریه ؟
    • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      سربالایی با سر نشین خوبه و مشکلی توی کشش من حس نکردم
  • نگار ایزدی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    این ماشین از لحاظ ایمنی حرف نداره ترمزهای که روی این ماشین گذاشتن خیلی قوی و عالیه . از نظر راحتی خوبه صندلی هاش خیلی نرم و راحته و چون چرمه حس خوبی بهت دست میده . دیزاین (طراحی) داخلی این ماشین خیلی مدرن و عالیه اصن طراحی داخلیش خشک نیس و هروقت سوار ماشین میشی حس خوبی بهت دس میده . از نظر ظاهر و قیافه ماشین طراحیش خیلی خوبه ولی تنها عیبی که داره ولی اصلا مهم نیس فقط یه کم ماشین کوچیکه قیافه ش . و در اخر به دوستان خوبم بگم ماشین شتاب خودشو داره به اندازه ی کافی . این ماشین برای مسابقه نیست . ماشین درکل خیلی خوبه
  • بابک رزم خوام ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    این ماشین گیربکسش آیسین ژاپنه که برای بعضی از مدلای BMW و مینی گیربکس می سازه
  • مریم ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    من این ماشین رو تو نمایشگاه مشهد دیدم تست کردم داخلش خیلی جالب و باکیفیت بود طرح بیرونیش هم ازنظر من خوبه رانندگیش هم خوب بود مجاب شدم بین کپچر واین خودرو تیوولی روثبت‌نام کنم قبل اون میخواستم کپچر بخرم علت خرید من بین این دو: ۱کیفیت وقشنگی بهتر داخل خودرو نسبت به کپچر ۲امکانات بهترنسبت به کپچر ۳ازهمه مهمترقیمت پایینتر نسبت به کپچر درحدود ۱۵میلیون تومان ۴موتوربدون توربوشارژر این خودرو
    • حسین ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      هر دو بیخود و بی مصرفند ... کلا ماشینهای کره و چین وفرانسه ماشینهای بی خودی هستند وفقط در ایران پرفروشند ودر بقیه دنیا ماشین درجه ۲و۳ ویا غیر قانونی وغیر استاندارد هستند
  • فروزنده ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    تیوولی با این قیمت مناسبه و یه کره ایه بی حاشیست و مسلما میتونه با توجه به امکاناتش انتخاب قابل تاملی باشه
  • کارشناس خودرو ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    تو این دوره زمونه که اغلب شرکت ها موتور های توربو میزنن. باید موتور ۱۶۰۰ توربو میزد که یه قدرت ۱۷۰ ۱۸۰ اسب ازش میکشید بیرون. ظاهرش چه بیرون و چه داخل فوق العاده اس(نسبت به ماشین های دیگه خودش) ولی به خاطر موتورش شاید یکم ضربه بخوره.
  • ناشناس ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    سلام من خودم از این ماشین تست گرفتم.البته در حد ۶ ۷ دقیقه کلا سوارش بودم . خیلی خوب بود. شتاب خیلی خوبی داشت به نسبت بقیه ماشین های سانگ یانگ. نمیدونم چرا میگن سواری آشفته! منکه چیزی حس نکردم.البته شاید توقعم در حد همون ۹۰ میلیون تومن بود. صندلی های فوق العاده نرم و ارگونومیکی داره. فرمون D سه حالته برقی هم کلا آپشن جذابیه که فک نکنم روی ماشین های زیر ۱۰۰ تومن تو ایران باشه. فقط صندلی برقی نداره که آپشن مهمیه
  • ناشناس ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    خودرو از لحاظ تجهیزات و آپشن و ایمنی در این سطح قیمت مناسبه بزرگترین ایراد خودرو موتور ضعیف اون برای این بدنه هستش ( حدود ۱٫۳ تن) که جوابگوی مانور پذیری خودرو در شرایط مختلف نخواهد بود( به اصطلاح عامیانه یه جایی بالاخره کم میاره به خصوص در سربالایی ها و شتاب گیریها ) و یه مساله مهمتر کمبود نمایندگی و خدمات پس از فروش رامک خودرو در سراسر کشور هستش. اگه دقت کنید خیلی از شهرستانها و حتی شهرهای بزرگ نمایندگی رامک خودرو رو ندارن و این در صورت مسافرت به اون مناطق و خرابی ماشین بسیار عذاب آور خواهد شد و با توجه به تازه وارد بودنش ؛ مطمئنا با تجربه سایر ماشینهایی که قبلا وارد ایران شدن؛ حداقل در اوایل کار؛ تامین قطعات اون هم مشکلاتی رو به همراه داره من خودم که قصد ثبت نام داشتم منصرف شدم ولی اگه کسی ثبت نام کرده آرزوی بهترینها رو واسش دارم
    • ارمان ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      توی مطلب گفته که این یه کراس اوور شهریه و نباید ازش مثل کلاسای بالاتر توقع داشت. اگر شما با پرادو یا حتی ix35 دارین مقایسه باید بگم که کلاس این دوتا کاملا متفاوته
  • عباس رضایی اردبیل ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    خوب یا بد بودن این ماشین رو فقط گذر زمان اثبات میکنه و بحث سر کیفیت تیوولی در حال حاضر بیهوده است. اما با توجه به مشخصات اعلام شده و شرایط حاکم بر بازار خودرو ایران تو رنج قیمت ٩٠ میلیون تومن خوبه
  • ملت خواب ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    خارج از مرزهای ایران ، ملت با ۲۵هزار دلار چی و با چه شرایطی سوار میشند و ما چی و با چه شرایطی!!!!
  • مصطفی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    ماشین خوبیه تواین رنج قیمت ولی همونطور که دوست خوبمون گفت مهمترین چیز خدمات پس از فروش هستش که رامک خودر نمایندگی کم داره.
  • رامین ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    این ماشین ظاهر زیبایی نداردمانند این است که هر قسمت آنرا از قطعات خودرو های مختلف جمع کرده اند و همچنین با توجه به قدرت موتور گشتاور خوبی ندارد
    • محمد ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      چشم قربان منتظر بودیم شما افاده نظر بکنید.
  • حسین ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    ماشین فقط جی ای سی jac
    • حسین ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      ماشین چینی مثل الاغ بی اصالت است بلاخره یک روزی لگد میزند
    • حسین ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
      جک S5 هم آشغال است چون ماشین توربو باید قطعات بسیار با کیفیت داشته باشد وگرنه دردسر زاست ... ماشین فقط آلمان و ژاپن مخصوصا توربو که چینی و فرانسویش حتما آشغال است
  • مصطفی ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    الان تویوتای ژاپن بهترین خودروساز شناخته شده. واقعا هم بهترینه. دمشون گرم
  • مصطفی ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    طرز کار نمایندگی های چینی اینه که اول خودرو رو باقیمت کم میفروشن بعدش وقتی خراب میشه لوازم یدکیشو به قیمت زیاد میدن که اصلا خوب نیست. کلا جنس چینی بدرد نمیخوره
  • محمد طاهر ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    ماشین خیلی خوبی هست در سر بالایی ها اگه از دکمه پاور استفاده کنی کم نمیاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =