کد خبر: 193251
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

اتومبیل های الکتریکی بطور علمی از سال ۱۸۳۷ پا به عرصه وجود گذاشتند و اختراع رابرت دیویدسون که از پیل گالوانی انرژی می‍گرفت را باید اولین خودروی الکتریکی جهان دانست.

به گزارش اخبار خودرو ، اما ورود این خودروها به سطح بزرگراه ها تا سال ۲۰۰۸ میسر نشد. از آن سال روند تولید و عرضه اتومبیل های برقی بطور آهسته اما پیوسته رو به افزایش بوده و اکنون در سال ۲۰۱۷ حداقل ۲۵ مدل تمام الکتریکی در بازار آمریکا موجود است که شامل اتومبیل هایی مثل تسلا مدل S و X، پورشه پانامرا E هیبرید، مرسدس C350E و ولوو XC90 T8 و ... می‍شود.

[caption id="attachment_193256" align="aligncenter" width="666"]بررسی بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در 2016 بررسی بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در ۲۰۱۶[/caption]

اتومبیل های تمام الکتریکی یا PEV به خودروهایی اطلاق می‍شود که نیروی محرک آنها صرفا از باتری های الکتریکی تامین می‍شود. در کنار آنها اتومبیل های هیبریدی یا PHEV نیز قرار دارد که باتری در کنار موتور درونسوز تولید نیرو می‍کند.

در ادامه می‍توانید در چند اینوگرافی روند فروش اتومبیل های برقی را در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مقایسه کرده و با پرفروش ترین اتومبیل های این بخش از بازار آمریکا آشنا شوید.

[caption id="attachment_193258" align="aligncenter" width="317"]بررسی بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در 2016 بررسی بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در ۲۰۱۶[/caption]

فروش اتومبیل های برقی در تمام ماههای سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه خود در ۲۰۱۵ افزایش نشان می‍دهند اما بیشترین میزان افزایش متعلق به ماه دسامبر می‍باشد که با فروش بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودروی الکتریکی رکورد بیشترین میزان فروش در یک ماه را از آن خود کرده است. خودروهایی مانند تسلا مدل X،‌ شورلت اسپارک EV و ولت، بی ام و i3 و فورد فیوژن انرژی بیشترین تاثیر را در این افزایش داشته اند.

نکته دیگر عقب ماندن تویوتا پریوس از دیگر رقبا است. گل سرسبد محصولات هیبریدی تویوتا که سالها در بازار اتومبیل های الکتریکی یکه تازی می‍کرد امسال با ارائه مدل پریوس پرایم قصد داشت جایگاه خود را حفظ کند اما تقریبا بطور کامل میدان را به رقبای تازه نفس آمریکایی و آلمانی واگذار کرده و حتی بین ۱۰ خودروی پرفروش الکتریکی در بازار آمریکا نیز جایی ندارد.

[caption id="attachment_193257" align="aligncenter" width="467"]بررسی بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در 2016 بررسی بازار خودروهای الکتریکی آمریکا در ۲۰۱۶[/caption]

تویوتا پریوس پرایم در حالی نتوانست در سال گذشته حتی به فروش ۲۵۰۰ دستگاه دست یابد که رقیب هموطنش نیسان لیف بیش از ۱۴۰۰۰ دستگاه فروش داشت. سه خودروی تسلا مدل S، شورلت ولت و تسلا مدل X به ترتیب به ۲۹۱۵۶، ۲۴۷۳۹ و ۱۷۵۰۰ دستگاه بیشترین فروش را در سال ۲۰۱۶ تجربه کرده اند.

[gallery link="file" ids="193259,193260,193255"]

در مجموع فروش اتومبیل های الکتریکی در بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشت. این آمار در مقایسه با رشد ۵ درصدی سال ۲۰۱۵ نسبت به ۲۰۱۴ جهش خیره کننده ای را نشان می‍دهد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    لطفا آدرس غلط ندهید...! همونطور که در مقاله اصلی هم ذکر شده تویوتا پریوس پرایم در دو ماه پایانی سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده و فقط در همین مدت کوتاه تونسته ۲۵۰۰ دستگاه بفروشه، که یکی از دلایل اصلی رشد فروش بازار در دو ماه پایانی سال همین بوده! لطفا اگر ترجمه میکنید کامل و درست ترجمه کنید، و اگر جایی از متن نظر شخصی خودتون رو دخیل میکنید ذکر کنید... هیچ کجا در متن به عقب افتادن پریوس یا تویوتا از رقبای آلمانی و آمریکایی حتی کوچکترین اشاره ای هم نشده و این صرفا برداشت شخصی شماست. topspeed.com/cars/a-look-at-america-s-relationship-with-electric-vehicles-ar176184.amp.html در ضمن با یک سرچ ساده در اینترنت میشه به اطلاعات دقیق و صحیح دست پیدا کرد؛ خانواده پریوس در بازار آمریکا به طور متوسط ماهیانه ۱۲۰۰۰ دستگاه فروش داره و سال پیش مجموعا ۱۳۶۰۰۰ دستگاه پریوس در بازار آمریکا فروش رفته! carsalesbase.com/us-car-sales-data/toyota/toyota-prius البته قطعا این نکته رو نمیشه انکار کرد که فروش پریوس در سال های اخیر دچار افت شده و با فروش سالیانه ۲۳۰۰۰۰ عددی در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ فاصله گرفته.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =