کد خبر: 195870
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

آکیو تویودا، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره این شرکت عنوان می‌کند، مشتریان تویوتا محصولات تویوتا را از منظر طراحی و سهولت راندن با نگاهی به مراتب مثبت‌تر ارزیابی می‌کنند. علاقمندی تویوتا به ایفای نقش در دنیا و زندگی مردم با ایجاد ثروت از مسیر تولید» میسر شده است

رضا سادات: تا همین اواخر محصولاتی را که شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا تولید و روانه بازار می‌‌کرد، با عباراتی همچون تکراری و حتی فاقد هویت مشخص توصیف می‌کردند. با این حال امروز، آنچنان که آکیو تویودا، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره این شرکت عنوان می‌کند، مشتریان تویوتا محصولات تویوتا را از منظر طراحی و سهولت راندن با نگاهی به مراتب مثبت‌تر ارزیابی می‌کنند. تویودا در نشستی برای اعلان عملکرد مالی شرکت در سال ۲۰۱۷ که متضمن کاهش درآمدهای خالص برای اولین بار طی ۵ سال گذشته بود از «علاقمندی تویوتا به ایفای نقش در دنیا و زندگی مردم با ایجاد ثروت از مسیر تولید» سخن گفت.  برای دستیابی به این مهم تویوتا به دنبال ایجاد قابلیت دستیابی به رشد پایدار صرف‌نظر از وضعیت شرکت در داخل ساختار خود است. او همچنین افزود «با پیگیری سه هدف عمده تولید خودروهایی بهتر، بالا بردن انتظارات مردم و ‌مقابله با چالش‌های آِینده و تقویت بنیان‌های مالی و مدیریتی شرکت وارد فاز تکمیل توسعه پایدار شده‌ایم».

به گزارش اخبار خودرو ،تویوتا برای بهبود مداوم محصولات و ساختن خودروهایی بهتر اقدام به معرفی برنامه جدید معماری جهانی محصولات کرده که نتیجه آن را در طراحی پریوس PHV و‌ مینی شاسی‌بلند C-HR  می‌توان دید. با این حال تویودا همچنان اعتقاد دارد تا آن جا که به تولید هوشمندانه خودرو مربوط می‌َشود، جای زیادی برای پیشرفت و البته بهبود محصولات وجود دارد. وی گفته است: «من عمیقا در مورد اینکه تولید محصول در تویوتا از دیدگاه مشتری در بخش‌های پیش‌تولید، تولید، تامین کالا و فروش قابل قبول باشد تردید دارم».

مدیرعامل تویوتا بر این باور است که رویکرد ساختن محصولاتی همیشه بهتر از قبل، با خودروهای کوچک شروع شده است. تویوتا برای تحقق این هدف سال گذشته شرکت تولید خودروهای کوچک خود را تاسیس کرد که قرار است به طور تخصصی در زمینه تولید این خودروها فعالیت کند، این شرکت دایهاتسو را به طور کامل به تملک درآورد و شرکتی برای تولید این طیف از خودروها در بازارهای در حال ظهور دایر کرد. به گفته تویودا همه این کارها انجام شده تا تویوتا به اصول اولیه خودروسازی در حوزه خودروهای کوچک رجعت کند. در این چارچوب تلاش شده فرایند تولید در این شرکت ساده‌تر شده و از رهگذر آن هزینه‌های کاهش پیدا کنند.

وقتی صحبت از آینده صنعت خودروسازی به میان می‌آید، او چنین نظر می‌دهد که این بخش گرایشی به سوی هوش‌مصنوعی، فناوری خودران، رباتیک و سیستم‌های به هم پیوسته رایانه‌ای است. این گرایش، پارادایم (تفکر غالب در حوزه‌های دانش و فناوری) دوران است. برای همگام شدن با این گرایش تویوتا اقدام به راه‌انداری مرکز تحقیقات خود در ژانویه سال ۲۰۱۶ کرد تا بذر دورنگری به سوی ۱۰ و حتی ۲۰ سال آینده را بکارد. «می‌خواهیم خودروهایی بسازیم که محبوب مصرف‌کنندگان در جای‌جای جهان باشند».

او توضیحاتی هم در مورد دورنمای عملکرد مالی شرکت در سالجاری ارائه داد و تصریح کرد «می‌خواهم امسال سالی باشد که هر چه در توان داریم برای انداختن نگاهی دوباره به خودمان و ارتقای توان رقابتی‌مان در آن انجام دهیم». برای تضمین این رویکرد «تویوتا باید با دقت اما آهسته و پیوسته سرمایه‌گذاری خود را هدایت کند و در همین حین دو اصل تولید هوشمندانه و تولید محصولاتی بهتر را که تفکیک‌ناپذیر هم باشند، دنبال کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =