موتورسیکلت های ایران دوچرخ

وی هدف بعدی را فراهم‌کردن امکان فروش محصولات به‌صورت اینترنتی برای تمام‌ نقاط کشور اعلام و بیان کرد: در حال حاضر این طرح فقط برای شهروندان تهرانی انجام می‌شود و برای اجرای این طرح از 6ماه پیش اقدام به مطالعات، جمع‌آوری اطلاعات و طراحی استراتژی کرده‌ایم. تا در نهایت موفق به اجرای آن از هفته گذشته شدیم.

روند تولید موتورسیکلت‌ها به‌خاطر برخی مسائل به کندی پیش می‌رود و نمی‌توان انتظار داشت محصولات جدید به این زودی‌ها وارد بازار شوند. در همین شرایط یک ایده ‌ناب و تازه می‌تواند شرایط بهتری را برای مصرف‌کننده‌ها و تولیدکنندگان ایجاد کند. این بار نوبت گروه بهمن و بازوی تولیدکننده موتورسیکلت آن به نام ایران‌دوچرخ است که ابتکار عمل را به کار گیرد و برای اولین‌بار بدون هیچ مشکلی، اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود کند.

روز شلوغ ایران‌دوچرخی‌ها

روز گذشته مدیران فروش ایران‌دوچرخ روز شلوغی داشتند و به‌غیر از پاسخگویی به مشتریان، مشکلات احتمالی را رصد می‌کردند. البته از دو روز گذشته مراحل عیب‌یابی این طرح شروع شده بود و در روز اجرای طرح نیز مشکل فنی رصد نشد، اما برای پیگیری بیشتر مراحل این طرح، سراغ نعمت‌الله سلمان، مدیر فروش ایران‌دوچرخ رفتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌خودرو» درخصوص محصولات ارائه شده در این طرح گفت: «در این طرح 6موتورسیکلت طرح CG با پیشرانه‌های ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۰۰‌سی‌سی ارائه شده‌اند. به‌غیر از محصولات طرح سی‌جی یک مدل تریل ۲۵۰سی‌سی که جزو خوشنام‌های بازار است و یک سه‌چرخ برقی ۵۰۰وات نیز در این طرح به فروش می‌رسند.»

شایان ذکر است دیگر تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز در حال حاضر قطعات خود را از گمرک ترخیص کرده‌اند ولی هنوز در فاز تولید قرار دارند و احتمالا روند تولید و عرضه آنها ۲۰‌روز آینده به اتمام برسد.

سلمان در پاسخ به احتمال پیش‌فروش موتورسیکلت یا فروش اقساطی موتورسیکلت نیز گفت: «این موارد بستگی به رصد بازار و بازخورد فروش فعلی دارد. اگر مشکلی در بازار وجود داشته باشد و ما بتوانیم این تقاضا را به وسیله طرح پیش‌فروش پاسخ دهیم، امکان انجام این کار وجود دارد، اما در حال حاظر این سیاست را دنبال نمی‌کنیم. در مورد فروش اقساطی نیز باید گفت شرکت بهمن لیزینگ به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه بهمن امکان ارائه طرح‌ فروش اقساطی موتورسیکلت‌های ایران‌دوچرخ را بررسی خواهد کرد.»

وی هدف بعدی را فراهم‌کردن امکان فروش محصولات به‌صورت اینترنتی برای تمام‌ نقاط کشور اعلام و بیان کرد: در حال حاضر این طرح فقط برای شهروندان تهرانی انجام می‌شود و برای اجرای این طرح از 6ماه پیش اقدام به مطالعات، جمع‌آوری اطلاعات و طراحی استراتژی کرده‌ایم. تا در نهایت موفق به اجرای آن از هفته گذشته شدیم.

محصولات جدید ایران‌دوچرخ در راه است

موتورسیکلت‌های ارائه‌شده در این طرح همگی از انواع انژکتوری یا برقی هستند. این در حالی است که برخی از محصولات خوشنام ایران‌دوچرخ که پیش از این با پیشرانه باکیفیت اما کاربراتوری عرضه می‌شدند، قرار است با پیشرانه انژکتوری عرضه شوند.

سلمان در مورد این محصولات جدید توضیح داد: «با توجه به نیم‌قرن تجربه ما سعی شد، برنامه برای کاربراتوری‌شدن موتورسیکلت‌های انژکتوری به دو بخش اصلی آزمایش و آموزش تقسیم شود. در بحث آموزش سعی کرده‌ایم به تمام نمایندگی‌های خود در سراسر کشور نحوه تعمیرات محصولات و استفاده از دستگاه‌های عیب‌یاب دیاگ را آموزش دهیم و این دستگاه تحویل نمایندگی‌ها شده است. اما در بحث آزمایش تمام موتورسیکلت‌های ما در شرایط مختلف کشور مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، به نحوی‌که از محل کارخانه که در شهر قزوین قرار دارد تا بندرعباس تست‌های میدانی موتورسیکلت‌های انژکتوری ما انجام شده و البته برنامه‌ای برای تبدیل سیستم سوخت‌رسان کاربراتوری به انژکتوری برای محصولات قبلی مانند کاب آوا BF3 و ارائه محصولات جدید انژکتوری مانند اسکوتر وترانو را داریم که تا سال۹۸ اقدام به عرضه آنها در شرایط مختلف فروش خواهیم کرد. مراحل تست، نمونه‌سازی، تحقیق و تایید موتورهای انژکتوری این محصولات انجام‌شده و حتی در تیراژ محدود تولید شده، اما هنوز وارد فاز تولید انبوه نشده است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =