نمایشگاه خودروی ژنو 2019

نمایشگاه خودروی ژنو که همه ساله در ماه مارس (اسفند) در مرکز نمایشگاهی «جنیوا پالکسپو» برگزار می‌شود، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای خودرویی سال در سراسر جهان شناخته می‌شود.

نمایشگاه خودروی ژنو که قدمت آن به سال 1905 برمی‌گردد، تاریخی باشکوه را پشت سر خود دارد و مکانی بوده که بسیاری از مشهورترین خودروهای جهان در آن به نمایش در آمده‌اند. برای نمونه در سال‌های اخیر خودروهایی مانند جگوار ای‌-تایپ، فورد کاپری و آئودی کواترو همگی در روز نخست نمایشگاه ژنو در معرض دید عموم قرار گرفتند. امروزه نیز این رویداد سوئیسی بزرگترین و مهم‌ترین خودروسازان جهان را برای معرفی محصولات و کانسپت‌های جدید به خود جذب می‌کند. همه ساله این نمایشگاه ده روزه با حضور برندهای مطرح جهان پذیرای بازدیدکنندگان بسیار زیادی است.

به گزارش «اخبار خودرو»، امسال هشتاد و هفتمین دوره این نمایشگاه از هفتم تا هفدهم مارس (16 تا 26 اسفند) در محل همیشگی این نمایشگاه در ژنو برگزار می‌شود. به رسم همیشه نیز خبرنگاران در دو روز پیش از افتتاح نمایشگاه با شرکت در این نمایشگاه با جدیدترین نوآوری‌های دنیای خودرو آشنا می‌شوند و آنها را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. امسال این فرصت هیجان‌انگیز پیش آمد که نگارنده در این رویداد بزرگ خودرویی حضور داشته باشد و از نزدیک شاهد برخی از جدیدترین مدل‌ها و کانسپت‌های ساخته شده توسط غول‌های خودروسازی جهان باشد. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برخی از این کانسپت‌ها و خوردوهای به نمایش درآمده در روزهای پیش از افتتاح این نمایشگاه که تا روزهای آخر اسفند ادامه خواهد داشت.

شاسی‌بلند مفهومی لاگوندا

آستون‌مارتین برای رقابت با خودروهایی همچون تسلا مدل ایکس و جگوار ای-پیس، خودرویی از برند لاگوندا را درنظر گرفته که قرار است به‌طورکلی تبدیل به برند برقی‌ساز آستون‌مارتین شود. جشن رونمایی از این محصول همچون بسیاری از دیگر خودروها در نمایشگاه موتورشوی ژنو ۲۰۱۹ انجام خواهد شد.

این خودرو مفهومی بانام کامل لاگوندا All-Terrain مفهومی، می‌تواند نمای کلی از زبان طراحی لاگوندا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد و البته طبق مشاهدات و گفته طراحان می‌توان بخشی از طراحی آن را الهام گرفته از کشتی‌های لوکس مسافرتی دانست. متاسفانه آستون‌مارتین محل مناسبی را برای قرارگیری این مفهومی درنظر نگرفته است.

شاسی‌بلند مفهومی لاگوندا

نسخه بارابوس از اسمارت برقی

خودرو اسمارت فورتو دربازار اروپا به‌عنوان خودرو کوچک و اقتصادی شناخته می‌شود که یکی از انتخاب‌های بسیار عالی برای داخل شهر در این بازار است. اما به‌هرحال بارابوس نتوانسته تحمل کند و به سراغ خودرویی رفته که از سال گذشته فقط با پیشرانه برقی عرضه می‌شود.

اما مهم‌ترین نکته در مورد اسمارت فورتو بارابوس این است که دیگر نمی‌توان از آن به‌عنوان خودرو ارزان‌قیمتی (حتی در بازار اروپا) یادکرد، چراکه روی آن برچسب قیمتی ۶۴ هزار و ۹۰۰ یورو (۷۳ هزار و ۸۷۰ دلار) در آلمان خورده است.

نسخه بارابوس از اسمارت برقی

تولد دوباره لانچیا استراتوس در ژنو

خودروسازی تورین یا MAT نسخه بازسازی‌شده ولی مدرنی از استراتوس را در ژنو به نمایش گذاشته است. این خودرو با الهام از نسخه اصلی لانچیا استراتوس رالی طراحی‌شده و دارای رنگ‌آمیزی سفید، قرمز و سبز با طرح‌های شرکت هواپیمایی ایتالیایی Alitalia است.

حتی رینگ‌های اسپرت این خودرو نیز به رنگ زرد براق درآمده است و در جلوپنجره آن می‌توان شاهد قرارگرفتن دو چراغ بسیار بزرگ مه‌شکن در کنار دو چراغ زردرنگ بود. در نمای پشتی نیز از گلگیرهای بزرگی استفاده‌شده که بیشتر ما را به یاد زبان طراحی این خودرو در زمان خودش می‌اندازد.

تولد دوباره لانچیا استراتوس در ژنو

تیونینگ آئودی A6 توسط ABT

تیم اسپرت‌لاین ABT این بار مشقول افزایش توان فنی و ظاهری آئودی A6 آوانت جدید بوده‌اند. نتیجه تلاش‌های آنان در ژنو قابل‌مشاهده است. در مورد پیشرانه ۳ لیتر این خودرو باید گفت که با افزایش ۳۹ واحدی، توان خروجی از ۲۸۶ به ۳۲۵ اسب‌بخار رسیده است. البته عمده تغییرات صورت پذیرفته روی واحد پردازشگر پیشرانه (ECU) اعمال‌شده است.

همچنین ABT مدعی است که شتاب‌گیری این خودرو با کاهش ۲ دهم ثانیه‌ای از ۵.۷ به ۵.۵ ثانیه رسیده است. در نمای خارجی تیونر آلمانی از رنگ سفید یخچالی استفاده کرده ولی تکه‌های از بدنه رنگ مشکی دارند.

تیونینگ آئودی A6 توسط ABT

نسخه‌های ریسینگ از آلفارومئو استلویو و جولیا

پس از پیوستن آلفارومئو به یک تیم فرمولاوان، لازم بود که این حضور به وسیله خودروی‌هایی در نسخه محدود جشن گرفته شوند و برای این کاربهترین کاندیدا کراس‌اوور استلویو و جولیا بودند که با نصب برچسب‌هایی ظاهری شبیه به خودرو فرمولاوان آلفارومئو پیدا کنند.

البته به‌غیراز این برچسب‌ها سعی شده که قطعات فیبرکربن نیز در بخش‌هایی از بدنه مورداستفاده قرار گیرد. البته استفاده از این قطعات در داخل کابین نیز دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال روی صندلی‌های اسپارکو این خودرو به‌غیراز پارچه آلکانترا از قطعات فیبرکربنی نیز استفاده‌شده است.

نسخه‌های ریسینگ از آلفارومئو استلویو و جولیا

نسخه شماره ۹ از بنتلی کانتینتال جی‌تی

بنتلی از پیش وعده داده بود که نسخه ۹ نشان از بنتلی کانتینتال را در ژنو در معرض دید عموم خواهد گذاشت. اما با شروع نمایشگاه اصلی خودرو سوئیس این اتفاق به‌طور رسمی انجام شد. این نسخه‌های خاص از بنتلی کانتینتال جی‌تی در ۱۰۰ نسخه به‌صورت کاملا دست‌ساز و زیر نظر میلنر انجام خواهد شد.

استفاده از رقم ۹ به خاطر تعداد افتخارآفرین‌های تیم موتوراسپرت این کمپانی در مسابقات لومان بوده است. هر کردام از این ۱۰۰ خودرو قطعه چوبی از صندلی خودرو بنتلی در مسابقات لومن را در خود جای‌داده است.

نسخه شماره ۹ از بنتلی کانتینتال جی‌تی

گران قیمت‌ترین خودرو صفرکیلومتر در یک نسخه

بوگاتی ویتوره نور (La Voiture Nore) تفسیر مدرنی از نمونه کلکسیونی شخصی ۵۷ SC Atlantic که در جنگ جهانی دوم ناپدید شد! به گفته کارخانه مرکزی بوگاتی در مولشیم، این گرند تورر خیره‌کننده، گران‌ترین خودروی مدرن دنیاست!

با در نظر گرفتن برچسب قیمت ۱۱ میلیون یوروی (۱۲٫۴۵ میلیون دلار) و بدون در نظر گرفتن مالیات، می‌توان بر ادعای بوگاتی مهر تأیید زد. درحالی‌که ما تصاویر این غول چراغ جادو را می‌بینیم، بازدیدکنندگان نمایشگاه ژنو می‌توانند از نزدیک موفق به تماشای آن شوند. استفان وینکلمن قائم‌مقام بوگاتی، می‌گوید این خودرو با احتساب مالیات به مبلغ ۱۶٫۵ میلیون یورو به فروش رفته است.

بوگاتی ویتوره نور (La Voiture Nore)

اصلاح رولزرویس گوست توست ادون گرین

ادیون گرین نمان فردی است که علاقه به تیون کردن خودروها به روش خود دارد پیش‌ازاین او به سراغ شورولت کوروت رفته بود و به‌غیراز قراردادن پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل، بدنه عجیبی را روی آن قرار داده بود.

حال او از همین پیشرانه در رولزرویس گوست استفاده کرده است ولی با این تفاوت که قطعات بدنه اضافه‌شده به گوست به شکلی انتخاب‌شده که ظاهر آن را به خودروهای کلاسیک با گلگیرهای مستقل بیشتر شبیه کند. در نمای جلو نیز از جلوپنجره خاصی استفاده‌شده است.

اصلاح رولزرویس گوست توست ادون گرین

سوپراسپرت هواپیمانما

هیسپانو سویزا (Hispano Suiza) نام خودرو برقی با ظاهر پایه‌ای کلاسیک، اما با توان ۱۰۰۰ اسب‌بخار و با نگاه به آینده طراحی‌شده است. به گفته طراحان این خودرو، آنها از طراحی هواپیمای هیسپانو سویزا H2C دوبونت زنیا استفاده کرده‌اند که پشت آن آندره دوبونت خلبان مشهور جنگ جهانی اول می‌نشسته است.

برای خارج کردن این شباهت‌ها باید گفت که آنها از ورودی‌های هوای اسپرت و عجیبی استفاده کرده‌اند. اما در نمای عقب شاهد خودرو کاملا آینده‌نگرانه‌ای هستیم. نحوه عجیب طراحی چراغ‌های عقب و خروجی لوله اگزوز نشان‌دهنده المان‌های طراحی آینده‌نگرانه است.

هیسپانو سویزا (Hispano Suiza)

کوئنیگزگ جسکو، ابرخودروای به احترام پدر

سرانجام کوئنیگزگ از جانشین آگرا RS رونمایی کرد. نام این ابرخودرو به احترام نام پدر کریستین کوئنیگزگ جسکو گذاشته‌شده است. ابرخودرو جدید سوئدی‌ها قادر به فتح سرعت 482 کیلومتربرساعت است که این امر به لطف پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتر تویین توربو اصلاح‌شده باقدرت 1578 اسب‌بخار (با سوخت E85) میسر می‌شود.

کریستین حتی تا لحظات آخر نام این ابرخودرو را از پدر خود پنهان کرده بود. جسکو ون کوئنیگزگ نقشی کلیدی در این کمپانی داشته و به تثبیت جایگاه کوئنیگزگ به‌عنوان یکی از پیشروهای دنیای ابرخودروها کمک شایانی کرده است.

کوئنیگزگ جسکو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =