هاوال H2

هاوال h2 خودرویی با ویژگی‌های مثبت زیاد است که می‌تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد باشد.

در بورس داغ خودروهای شاسیبلند چینی بازار، هر از چند گاهی خودروهایی ظهور می‌کنند که به دلیل ویژگی‌های مثبت زیاد در نگاه اول خودروهای خوبی به نظر می‌رسند. به همین دلیل افراد زیادی برای خرید آن‌ها اقدام می‌کنند و خیلی زود نام این خودروها بر سر زبان‌ها می افتد. یکی از این خودروها هاوال h2 است. هاوال در واقع برند شاسی بلندهای ساخته شده توسط گریت وال به عنوان یکی از بزرگترین خودرو سازی های چین است. هاوال h2 هم زمان با معرفی برند هاوال در سال 2014 در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش در آمد. این شاسیبلند به دلیل ویژگی‌های خوبی که داشت توانست خیلی زود به یکی از خودروهای پرفروش چین تبدیل شود و بعد از آن نیز سر از بازار ایران در آورد.

هاوال h2 در ایران

عظیم خودرو که همواره به عنوان یک وارد کننده پر حرف و حدیث شناخته می‌شود این خودرو را به فاصله کمی بعد از معرفی آن در چین به ایران آورد. واردات محدود و شرایط پشتیبانی نامشخص نیز مانع آن نشد تا فروش هاوال h2 در ایران با استقبال خوبی رو به رو نشود. ورود این خودرو بسیار پر سر و صدا بود و ظاهر جذاب‌تر از رقبا به همراه امکانات مناسب و از همه مهمتر کیفیت ساخت بالا سبب شد تا افراد به خرید خرید هاوال H2 علاقهمند شوند.

در این زمان عظیم خودرو به دلیل مشکلاتی که داشت واردات این خودرو را متوقف کرد و کمی بعد گروه بهمن خط تولید هاوال h2 در ایران راه اندازی کرد. همه چیز برای هاوال h2 و طرفدارانش به خوبی پیش می‌رفت و شاید اگر تولید این خودرو با مشکلات زیادی رو به رو نمی‌شد، اکنون این خودرو پرفروش‌ترین شاسیبلند چینی بازار ایران بود. با این حال بعد از تحویل تعداد محدودی از این خودرو، فروش آن در ایران متوقف شد. در حال حاضر نیز اخبار حاکی از آن است که هاوال تصمیم گرفته است تا بازار ایران را ترک کند. با این حال همچنان بازار خرید و فروش هاوال h2 در ایران طرفداران خاص خود را دارد.

هاوال h2 های موجود در بازار

با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید تعداد زیادی آگهی فروش هاوال h2 را مشاهده کنید. اغلب این آگهی‌ها مربوط به نمونه‌های صفر هاوال h2 هستند که توسط گروه بهمن تولید شده‌اند. این خودروها به این دلیل که شرایط هاوال در ایران مشخص نیست و بازار دست دوم این خودرو نیز شرایط چندان خوبی ندارد، در نمایندگی‌های بهمن و سایر نمایشگاه‌های خودرویی روی دست فروشندگان باقی مانده‌اند. البته هنوز هم به دلیل داشتن ویژگی‌های خوب تعدادی خریدار برای این خودروها وجود دارد. قیمت هاوال H2 مانند همه خودروهای موجود در بازار ایران افزایش چشمگیری داشته است با این حال به دلیل زمین گیر شدن تعداد زیادی از نمونه‌های صفر در فروشگاه‌های خودرو، افزایش کمتری نسبت به سایر خودرو داشته است. برچسب قیمتی 318 میلیون تومانی روی اکثر خودروهای صفر دیده می‌شود. هرچند در بین آگهی‌ها قیمت‌های نزدیک به 400 میلیون تومان نیز دیده می‌شود!

نمونه‌های دست دوم هاوال h2 نیز اکثراً مربوط به نمونه‌های تولیدی گروه بهمن است. این خودروها که معمولاً کارکردی کمتر از 20 هزار کیلومتر دارند با افت قیمتی شدیدی در بازار خرید و فروش می‌شوند. شرایط برای نمونه‌های وارداتی عظیم خودرو بدتر از این است و به دلیل نبود هیچگونه پشتیبانی شرکتی، با افت قیمتی تا نصف قیمت نمونه صفر نیز روبه رو شده‌اند. این آگهی‌ها در سایت دیوار تعداد زیادی ندارند اما هر ازگاهی به چشم می‌خورند.

ارزش خرید هاوال h2

همانطور که قبلاً چند بار اشاره کردیم، هاوال h2 خودرویی با ویژگی‌های مثبت زیاد است که می‌تواند گزینه مناسبی برای بسیاری از افراد باشد. با این حال شرایط برای این خودرو با کیفیت در ایران به خوبی پیش نرفت و همانطور که خیلی زود معروف شد، خیلی سریع هم با مشکلات زیادی رو به رو و تقریباً از بازار رقابتی شاسیبلندهای چینی کنار رفت. در مجموع ارزش خریدوفروش هاوال H2 با کاهش زیادی رو به رو شده است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. مشکلات ناشی از سیاستگذاری‌های غلط وارد کننده و مونتاژ کننده این خودرو در ایران به ترک بازار ایران توسط هاوال منجر شد، سبب شده است تا یکی از بهترین شاسیبلندهای چینی بازار از سوی اکثراً خریداران ترد شود.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =