ایران خودرو

مقیمی با مشکلات درونی و بیرونی صنعت خودرو آشناست. نخستین کاری که او در ایران‌خودرو شروع کرده، شناخت وضعیت موجود و تدوین برنامه‌های برون‎رفت از این وضعیت است

تغییر و تحول در ایران‌خودرو موضوع مهم این روزهای صنعت خودرو در کشور است. حضور فردی در گروه صنعتی ایران‌خودرو که سابقه معاونت در وزارت صمت را داشته و البته پیگیر داخلی‌سازی و تعمیق ساخت داخل خودرو بوده است، می‌تواند زمینه‌ساز تغییراتی بزرگ باشد. آشنایی فرشاد مقیمی با وزارت صمت و نهادهای مختلف مرتبط با صنعت خودرو یکی از امتیازاتی است که مدیرعامل جدید ایران‌خودرو از آن بهره‌مند است.

مقیمی در نخستین فعالیت خود به عنوان مدیرعامل، «ستاد تعمیق ساخت داخل» را تشکیل داد، اقدامی که نشان از توجه ویژه به نحوه ارتباط با قطعه‌سازان دارد. همچنین تشکیل جلسات و هم‌اندیشی با قطعه‌سازان از راهبردهای اصلی او برای حل مشکل صنعت خودرو اعلام شده است. در همین زمینه با حسن وفادار ینگجه، نایب‌رئیس هیات‎مدیره ایران‌خودرو به گفت‌وگو پرداختیم. وی معتقد است انتخاب فرشاد مقیمی به‌عنوان مدیرعامل ایران‌خودرو انتخاب صحیحی است. چراکه مقیمی به‎خوبی مشکلات داخلی و بیرونی خودروسازان را می‌شناسد.

 طی هفته‌ اخیر شاهد تحولات بزرگی در شرکت ایران‌خودرو بوده‌ایم و آقای مقیمی پس از معاونت صنایع وزارت صمت به ایران‎خودرو آمد. ارزیابی شما از این تغییر و تحولات چیست؟

پیش از هر صحبتی باید بگویم این انتخاب، انتخاب بسیار به‌‎جایی بود. چرا که به‎طور کلی مشکلات بسیاری در خودروسازی‌های کشور وجود دارد. برخی از این مشکلات در داخل و برخی بیرون از خودروسازی‌ها وجود دارد و به‎اصطلاح شرایط بیرونی است. آقای مقیمی که درحال‎حاضر مدیرعامل ایران‌خودرو هستند، با هر دو گروه از مشکلات این صنعت آشنایی دارند، یعنی هم  مشکلات درون و هم مشکلات بیرون خودروسازی‌ها را به‎خوبی می‌شناسند. این شاخصه بسیار کمک‎کننده خواهد بود.

 چه مشکلاتی در این خصوص وجود دارد؟

موضوعات داخل شرکت بیشتر به مسائل تولیدی، هماهنگی سازمان‌های داخل شرکت و همچنین تامین و تدارک و تامین مالی و مسائل این‎چنینی در شرکت‌های خودروسازی برمی‎گردد. آقای مقیمی به‎راحتی می‌توانند این مسائل را مدیریت کنند. 

در همین چند روز اخیر هم نشان داده‌اند به قول معروف این‎کاره هستند. شرایط و مسائل بیرون از خودروسازی هم به تحریم‌ها برمی‎گردد و همچنین به سیاست‌گذاری‌ها و مذاکراتی که با بانک‌ها، گمرک و... وجود دارد. یعنی عواملی که چه به لحاظ کمی و چه از نظر کیفی بر بحث تولید تاثیرگذار هستند. اما ایشان باتوجه به ارتباطاتی که دارند، می‌توانند این بخش را هم جلو ببرند.

در گام نخست آقای مقیمی در ایران‌خودرو چه مساله‌ای را در پیش گرفته‌اند؟

نخستین کاری که ایشان در ایران‌خودرو شروع کرده، بحث شناخت وضعیت موجود و تدوین برنامه‌های برون‎رفت از این وضعیت است. ایشان به‎درستی این کار را آغاز کرده است و به کمک افرادی که در این کار خبره هستند، برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص انجام خواهد شد.

 آیا انتخاب ایشان مسائل بین خودروساز و وزارت صمت و دیگر نهادها را از بین خواهد برد؟

مساله‌ای در این میان وجود ندارد، بلکه بحث بر سر تعاملات تازه‎ای است که در این خصوص به‎وجود می‌آید. درست است که خودروساز به‎تنهایی نیز می‌تواند کارش را پیش ببرد و انجام دهد اما تولید خودرو، یک زنجیره است و این زنجیره را به‎هم ربط دادن بسیار مهم است. به‎خصوص ارتباطی که بین خودروساز و قطعه‎ساز است و تعاملاتی که بین این دو بخش می‌تواند اجرا شود.

این تعامل هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بسیار می‌تواند ثمربخش باشد. بحث‌های نقدینگی هم در این بخش مطرح است. همچنین بحث قیمت‌گذاری‌ها بسیار مهم است. موضوع معوقات خودروسازی‌ها و بحث تعامل و حق دادن به مشتریان نیز بسیار اهمیت دارد. چراکه وجود خودروساز و بنگاه اقتصادی به وجود مشتریان وابسته است و باید احترام زیادی برای آن‌ها قائل شد.

این خصوصیات را در مدیریت جدید می‌بینیم و حس می‌کنیم بعد از مدت کوتاهی که مطالعات و برنامه‌ریزی ایشان کامل شود، یک جهش را در خودروسازی‌ها خواهیم دید. با توجه به تجربه 30ساله ما در صنعت خودرو، راهی که ایشان در حال طی‎کردن آن است این حس را به ما منتقل می‌کند که اتفاق لازم برای خودروسازی کشور خواهد افتاد.

امیدواریم با کمک نهادهای بیرونی که می‌توانند این صنعت را کمک کنند، اتفاقات خوبی رخ بدهد. چرا که تا الان تنها حمله و هجمه دیده‌ایم. به‎هرحال همه در حال نقد هستند که بسیار هم خوب است اما اگر این نقد بیش‌از حد شود، می‌تواند نتیجه عکس بدهد. ان‎شاءالله با کمک این نهادها بتوان برنامه‌هایی که ایشان در ذهن دارد را بهبود داد و به نتیجه رساندن آن را سرعت بخشید.

 آقای مقیمی از سال گذشته که معاونت صنایع وزارت صمت شد، برنامه و تاکید ویژه‌ای بر داخلی‌سازی و تولید قطعه در داخل کشور داشت و در این بخش بحث میزهای تعمیق داخلی‌سازی را شروع کرد. با توجه به این پیشینه و تاکید قبلی آقای مقیمی بر داخلی‌سازی، باید منتظر چه تغییراتی در ایران‎خودرو باشیم؟

یک حسن دیگری که آقای مقیمی دارد، همین موردی است که شما اشاره کردید. از آن‎جا که ایشان از بدنه وزارت صنعت آمده است، سیاست‌گذاری دولت و تاکید وزارت صمت بر داخلی‌سازی که ماموریت ایشان در وزارت صمت بود را با خود به ایران‌خودرو آورده است.

طی روزهای اخیر آقای مقیمی، ستاد تعمیق ساخت داخل به‎خصوص برای قطعات «های‌تک» را تشکیل داده‌اند. برای این‎کار، هم دانشگاهیان را دعوت به همکاری کرده‌اند و هم متخصصان ساخت قطعه‌ را دعوت به کار کرده‌اند.

این ستادی است که می‌خواهد مدیریت و برنامه‌ریزی کند. بنابراین برنامه‌هایی را که آقای مقیمی در معاونت وزارت صنایع داشت، حالا دیگر خود ایشان به‌عنوان مجری پیگیری می‌کند. از این رو، فکر می‌کنم این بخش به‎خوبی پیش برود. به‎خصوص برای تولید قطعات «های‌تک» که ایشان برنامه‌های خوبی دارند. از این منظر هم شما به‎درستی اشاره کردید. این انتخاب، انتخاب درستی بوده است.

امیدواریم درصد ساخت‌داخل را بالا ببریم. این وابستگی هرچقدر کمتر باشد، هم ارزش افزوده محصولات بالا می‌رود و هم بحث اشتغال و قیمت تمام‎شده بهبود پیدا می‌کند. چراکه یک‎سری اشتغال‌ها در قطعه‌سازی‌ها وجود دارد و این مساله را نیز ایشان دنبال می‌کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    4 0
    ملت بدبخت منتظر روزهای خوبن اما دریغ هر روز بدتر از دیروز
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    34 6
    سلام آ قای مقیمی خدا پدرت بیامرزه خودروهای مردم هم تحویل بدید هر چه زودتر با قیمت روزی که ثبت نام کردن ممنون میشم
    • مقیمی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      2 1
      چشم فعلا سرم شلوغه
    • پیام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      2 0
      چشم
    • محمد FR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      1 0
      واقعا مردم ساده و زود باوری هستیم،آقای مقیمی حتما با همون قیمت قبلی خودروها رو واگذار میکنن.با قیمتهای الانم واگذار نمیکنن!
    • علیرضا RO ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      2 1
      سلام و خدا قوت به جناب آقای مهندس مقیمی، لطفا و خواهشا خودروهای ثبت نامی رو سرموعدشون و به قیمت روز ثبت نام تحویل مشتریان واقعی و مردم بدید.
    • FR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
      2 0
      باشه. یکم وایسا تا بیام باهم بریم.
    • ج.شهریاری IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      1 0
      باسلام.بنده درعیدنوروز ماشین سمند ال ایکس را بصورت ‍ نقدی تحویل گرفتم توکیلومتر6هزارچراغ انجام ک دوره ای ماشین روشن شد ومن چون کسافرت بودم به نمایندگی نجفی مراجعه کردم هیچکاری که نکرد واسه خاموش کردن چراغ چک پول گرفت گفتم من اچارکشی نگردم لااقل درب ها کاپوت و درب صندوق عقب را ریگلاژ کن.به کاپوت دست نزد درها وصندوق را هم طوری ریگلاژ کرد ک وقتی رفتم خونه خواستم چک کنم دیگه درصندوق بسته نشد. درضمن۶۵هزارتومان پول رفت ازم یعنی سرویس دوره ای کارت طلایی همه کشک.به بازرسی ایران خودرو وخود ایران خودرو هم گزارش کردم هیچ کاری نکردن.
  • اسماعیل IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 0
    با سلام آقای مقیمی جان مادرت ماشینا مردم تحویل بده من مهر ۹۷ نوشتمه و خبری نشده هنوز تیبا رو بده بعد هر کار خاستی بکن
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      1 0
      ایران خودرو هست نه سایپا اون یه کی دیگه هست
  • علی اصغر کریمی IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    جناب آقای مقیمی.بنده ۱۵ ماه پیش ماشینم را فروختم و ثبت نام ۲۰۷ کردم.ماشین قرار شده تحویل خرداد ۹۸ باشد.ولی هنوز دعوت نامه نیامده.پولی که برای ثبت نام دادم الان ۳ برابرش باید بدهم که همون ماشینی که فروختم را بتوانم دوباره بخرم.تکلیف ضرو زیان وارده بر من و امثال من چیست؟ اگر به حق الناس اعتقاد دارید به ظلمی که بر من وارد شده رسیدگی کنید‌.با تشکر
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    ماشین چهل ملیونی بی هیچ دلیلی شد نود و پنج ملیون ابراهیم رییسی راست میگه بجای داد و بیداد و هوار کشیدن قیمت ها رو برگردونه سر جاش آقای رییسی به ....بگویید قیمت رو بذارن سر جاش
  • حسنقلی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    اقای مقیمی هم عمری نداره.اینم ۴روزه دیگه میگن پروندش قوه قضاییه هس....
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 1
    مرسی عالیه کارتون آفرین به به بارک اله ماشالا
  • غلامرضا گدری GR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    توراخدا خسته شدم من بازنشسته ۶۴ساله چقدر دیگه باید منتظر بمانم بعد ازمرگ که نیاز ندارم بعد۱۶ ماه چکار باید بکنم اگر روز ثبت نام دو تومان بیشتر داده بودم ازبازار ازاد ماشین خریده بودم گرفتار شما نمیشدم تورا خدا مشکل مارا حل کنید
  • مهدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    با سلام وعده تو خالی زیاد شنیدیم وزیر صنعت ۷ اردیبهشت ۹۸ گفت تمامی خودرو های پیش فروش شده سال ۹۷ تا مهر ماه سال ۹۸ تحویل داده میشود ولی فقط وعده تو خالی بود ایشون هم معاون همان وزیر هستن!!!!
  • بابک ارفعی ممان IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    اگه وزیر صنعت خودش هم بیاد ایران خودرو رو دست بگیره،بازم برای من که از موعد تحویل سمند ال ایکس که یکی از معمولیترین ماشینایس یک سال گذشته و تحویل ندادن ماشین در نمیاد.کل پول رو گرفتن،حوالمو از گروه سمند به ال ایکس تغییر دادن و دعوتنامه دادن تازه برای 4 ماه دیگه که برای همونم هیچ تضمینی نیست که ماشین بدن یا نه،هر وقت هم چیزی میگی میگن سودشو محاسبه میکنیم،سود برای من که بیشتر از یه سال ماشین ندارم و 4 سر عائله هستم ماشین میشه. به خدا ما احمق نیستیم ،این حرف ها هم برای ما ماشین نمیشه و گوش ما از این حرف ها پره،خدا لعنت کنه تمام کسایی رو که به مردم ظلم میکنن.
  • صادق شیخی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 0
    سلام من پولم به خودرو خارجی نمی رسد خودرو دنده ای نمی توانم سوار شوم بدلیل مشکل برمی الان یکسال هست یک h30کراس ثبت نام کردم حالا می گویند بیاید دنا دنده ای یا پارس بگیرید من نمی توانم این کار را انجام دهم الان تکلیف من چی میشود
  • عباس IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    2 0
    خدا کنه این یکی بتونه ی سرو سامانی ب اوضاع خودرو بده، دیگه ماشینای بی کیفیتشون رو با قیمتای نجومی ب خلق الله نندازن.
  • رضا عطایی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    عرض سلام وادب ،جناب مقیمی علاوه بر مشکلات تخصصی که وجود دارد ،یکی از مشکلات عمده در بحث فروش و نحوه عرضه خودروست چه ّسا از وضعیت موجوددلالان بیشترین بهره را می برندخودرو را به هر نحوی ثبت نام می کنند و در بازار با سود آنچنانی می فروشند و حتی به جرات می توانم بگوئیم کسانی که کارشان هم این نبوده به این سمت روی اورده اندو این قانون که هر فرد در یک سال بیشتر از یک مورد نمی تواند ثبت نام کند تاحدودی موثر بوده ولی به اعتقاد بنده این زمان باید بیش از این باشدوحداقل ۴یا ۵سال چرا که اگر فرد مصرف کننده باشد مطمئنا خودرو را تا ۵سال نگه می داردواستفاده می کند مگر اینکه دنبال فروش و سود باشد ،هر فردی اگر طبق قانونی که وجود دارد اگر سالی یک بار هم اجازه ثبت نام داشته باشدوحداقل سودی که از فروش آن در بازار آزاد می برد۱۴،۱۵ میلیون است پس با این تفاسیر سود خوبی نصیبش مئ شود به اعتقاد من همانطور که اشاره کردم مدت زمان طولانی تر و به هر خانواده یک خودرو تعلق بگیرد بنده خانواده هایی را می شناسم که زن و شوهر هر کدام یک ثبت نام و دو فرزند این خانواده هم هر کدام یک دستگاه ثبت نام کرده اند که جمعا ۴خودرو توسط این خانواده ثبت نام شده که سه دستگاه آن رادر بازارازاد فروخته اند.خواهشمند است یک فکر کارشناسی بر رسیدن خودرو به دست مصرف کننده بگیرید ،بیشتری مشکلات و تفاوت قیمت شرکت با بازار آزاد تنها به نفع دلالان است.
  • م•ح IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    خدا عمریت بده آقای مقیمی خدا کنه ماشین ارزون بشه اونایی که ماشین ندارن بتونن بخرن
  • عباس IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام خدا قوت آقای مقیمی بزرگواری کنید قیمت خودرو ها رو به قیمت قبلش برگردونید یعنی ۲۰۶ تیپ دو ۳۳ میلیون. لطفا دست آدمای سود جو و دلال ها رو قطع کنید انشاالله امام حسین (ع) آقا ابوالفضل العباس(ع) نگهدارتون باشه. تشکر.
  • عباس IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    سلام خدا قوت آقای مقیمی لطف کنید قیمت خودروها رو برگردونید به حالت سابقش یعنی بعنوان مثال ۲۰۶ تیپ دو ۳۳ میلیون یا پراید ۱۳۱ ، ۲۱ میلیون انشاالله امام حسین (ع) آقا ابوالفضل العباس شما رو یاری کنند (عبادت جز خدمت به خلق نیست) تشکر
  • ایوب امیرب FR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    ما مردم فقط قیمتها را میبینیم که متاسفانه قصد تغییر ندارند هر موقع قیمتها به سال 88 برگشت اون موقع درسته!
  • رامین IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    لطفا به حق خودتون قانع باشید حق ناحق نکنید به دستورات اسلام و قرآن عمل کنید از راه شیطان یه دور باشید تا همه ایران گلستان بشه
  • امیری FR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    با سلام ما عوام فقط قیمتها را میبینیم که متاسفانه هیچ تغییر محسوسی نداشته است. هر موقع قیمتها به قیمت سال 88 برگشت اونوقت درسته.
  • سیدی از گلستان IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    امیداواریم آقای مقیمی درفکر قیمت ماشینهایی که پیش فروش شده باشندتا حقی ازمردم ضایع نشود
  • مهدی AE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    دروغگو دشمن خداست
  • پژمان IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام لطفا به فکر ماگرفتارها هم باشید قیمت رو بیارید پایین قیمتی که یک شبه رفته بالا حالا با یه تومن یه تومن پایین اوردنش دردی از ما دوا نمیکنه
  • هیواکوردستانی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    باز تعریف الکی شروع شد با دبدبه کبکبه میارن با دستبند می برن!!!! بسه دیگه ...! هرکسی میاد باید وضع رو بهتر کنه وظیفشه.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    خودروهای مردم راتحویل دهیدباشرایط زمان ثبت نام! ایران خودروباپول مردم میچرخدبه مردم ایران احترام بگذارید
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    زیاد خوشبین نباشید . ایشان هم کاری انجام نخواهد داد
  • مهران IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    چرا وقتی قیمت خودرو ها رو ک بردید بالا اطلاع رسانی نکردید
  • حسین IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    عقل کل ها برین از المان یا ژاپن ۴تا مدیر بیارین و البته اختیار تمام و کمال بهشون بدین ...۴سال دیگه همین موقع خودروهامون کیفیت تویوتا و بنز رو داره...والسلام
  • داریوش امیرپور IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    اقای مقیمی عزیز مدیران قبل از شما در ایران خودرو در دوسال اخیر مردم را سیخ داغ کردند پدر مردم را دراوردند قیمت ها را سه برابر کردند و کیفیت خودروها را پایین اوردند.خدا تقاص مردم را از اینا بگیره.دنیا را ببینید چگونه خودروهایی سوار مبشوند وای مسوولین ما به فکر جان و زندگی مردمانشون نیستند فقط فکر جیب و افزایش سرمایه خودشون.در اروپا آسیا و....حتی افغانستان جان مردم مهمه چون خودرو استاندارد سوار شوند ولی در ایران ما بی کیفیت ترین خودرو را با گرانترین قیمت دنیا با چه اخمی به مردم می فروشند .خلاصه مهندس جان ما مردم ایران چشم به راه انقلاب در خودروسازی هستند .ارزوی صحت و پیروزی
  • محمود IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    دروغ و دروغ و دروغ و باز هم دروغ...
  • مجتبی IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام جناب اقای مقیمی اگرمیشه همیشه همین روند روبه پیشرفت رو داشته باشید خدا ازتون راضی باشه
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام و عرض ادب خدب مدیر عامل جدید آقای مقیمی عرضی که دارم و خدمت شما میگم از دل تک تک مردم ایران هست، حال که تعویض و جایگزین مدیر عامل بخاطر بالا بردن بی دلیل و بیش از حد قیمت خودرو بوده والان که شما آقای مقیمی به عنوان مدیر عامل منصوب شدین قیمتهایی که بی دلیل مدیرعامل قبل بالا برده بود رو مجدداً به قیمت قبل بازگردانید ،باتشکر فراوان دل مردم .
  • هادی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    آقای مقیمی شما الان خدا پرستی به فکر مردمی حرفای قشنگ‌میزنی ولی بعدا بوی پول به دماغت‌بخوره خطا نکنی حسابه ، نه الان اقای روحانی هم اوایل انتخابات با کلیدش گفت کاری میکنم اثن به ۴۵ تومن یارانه نیاز نداشته باشید
  • امیر DE ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه اینا از قصد دارن قیمتو بالا نگه میدارن اونوقت تو میخوای به قیمت زمان ثبت نام بدن بنده خدا.
  • جواد IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    بسم الله. میخوان خودشون قطعه بزنن. کیفیت چینیش که اون بود، حالا میخواد تمام ایرانیش بیاد. خدا بهمون رحم کنه فقط
  • عارف IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    جناب مقیمی این قیمتهای کذایی رو اصلاح کنید پرشیا نباید از سی تومن بیشتر باشه خیانت بزرگی به ملت شد ماشین رو سه برابر کردن !!!!!!!!! پرشیای ۱۷ م رو ۱۳۰ م کردن
  • علیرضا نخعی FI ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    شما را بخدا وجان عزیزانتان بعد از یکسال وچند ماه ماشین های ثبت نامی رو بدین وتو بازار آزاد نفروشین.
  • همشهری IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    همین حالا اگه ایران خودرو در حال ورشکستگی نبود اینقد خبرهای جور واجور ازش به گوش نمیرسید .
  • فریاد مردم AE ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    جناب آقای مقیمی و بهتر بگم عالیجنابان صنعت بهتر نیست برای پیشبرد بهتر این صنعت از مدیران سابق همفکری کنید تا از تجربه های آنها استفاده برد . اصلا چرا مدیریت این شرکت رو به صاحب اصلی اون که همانا برداران خیامی هست تحویل نمی دید
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    باسلام وعرض تسلیت به مناسبت عزای حسین(ع)آقای مقیمی عزیزکه امیدوارم خداوندهمچون مسعولی شماراهمیشه عزیزکند!چندسالی است آرزوی خریدماشین داشتم خالاکه سال ۹۷ثبتنام کردم مخوام پدرومادرم رادراین عزای حسین به اردبیل ببرم ممنونم (کدملی ام(۴۳۱۰۸۰۸۳۷۹
  • جعفری IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    چنانچه فرصتی کردند... به شرایط موجود بازنشستگان شرکت هم زمانی را تخصیص بدهند... کسانیکه جوانی خود را.... بگذریم تو خود بخوان حدیث... ببینیم و تعریف کنیم...
  • جهانشبر روشن US ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    بنده با یک سال حقوقم میتونستم سوزوکی ویتارا ۴۰ م بخرم الان یک بازنشسته فرهنگی با مدرک دکترا ونیازمند وسیله /وسیله ندارم پراید ۶م رابا ۵۰م در چند سال میتوانم بخرم وآیا اصلا میتوانم بخرم و من دکتر با ۳۵ سال خدمت دست وپا شکسته انقلاب وجبهه وجنگ میتوانم وسیله ای حتی بنام پرایدداشته باشم ؟؟؟؟؟؟؟
  • ارسلان IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    خبرهای خوبی از ایرانخودرو....... آره دوباره به شیوه جدید و تازه ای میخواهد مردم را بچاپد. خدا لعنت شان کند آمین
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    بیش از یکساله برای یکدستگاه پژوپارس سال ثبت نام کردم الان دعوت نامه اومده 41میلیون بریزم حساب قبلا هم25ریخنم.درصورتیکه که موقع ثبت نام قیمت پاینتر بود یعنی اگه ازاد میخریدم ارزانتر باهام تمام میشد.از کجا بیارم این مبلغ را.تورو بخدا برای ما فکری بکنید.
  • ایرانی AE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    قیمتارو بردین آسمون اگه درست میگین مقیمی فلان مقیمی بهمان بیاد قیمتارو برگردونه آنقدر افتضاح بالا آورده ایران خودرو که مدیراشو جابجا کردن دل مردمو خوش کن بس کنید بابا
  • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    خداوند لعنت کنه مدیرعامل سابق ایرانخودرو که اینقدر خودرو راگران و مشگل برای ما درست کرد.بیش از یکساله برای پارس سال ثبت نام کردم با واریز25تومن الان دعوت نامه اومده41پرداخت کنم که ندارم.تکلیف من چیه
  • مسعود IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام اقای مقیمی تورو روح عزیزات بزار ماهم ماشین سوار شیم برج ۶پارسال ثبت نام کردم یک ماه دیگه تحویلشه حالا به جای ۲٥میلیون میگن باید ٤۸تومن پرداخت کنم اخه از کجا بیاریم .تورو خدا تورو خدا قیمت ها رو درس کنین
  • یاسر IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام. تکلیف سهام ایران خودرو و سود سهامداران را مشخص کنید
  • مجتبی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    آقا شما رو به خدا کم مردم سرکار بگذارید با این حرفا پول گرفتید ماشین بدید هر روز یه حرف تازه
  • نیما IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    صد نفر هم که عوض بشن تا وقتی قیمت های خودرو هیولایی بالاست چه بدرد مردم میخوره؟ پژو پارس 30میلیون بوده شده 120میلیون چهار برابر افزایش قیمت فقط حرف و حرف و حرفه هیچ کاری انجام نمیشه همه جای دنیا ماشینی که یه روزی باید بره قبرستون ماشین‌ها بهش میگن کالای مصرفی اینجا شده سرمایه گذاری دلال ها و مفت خورها هم راحت جیب مردم رو خالی میکنن بسه بابا اینهمه حرف خسته شدیم
  • حسن عباسی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    به نظر من این قیمت ها الان که سهله تا۱۰ سال دیگه هم پایین نمیاد الکی مردم رو قول نزنیم.
  • جواد IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    اینااگه خودروهستن پس بنز وتویوتاچیه
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    ای کاش یک مدیر از وزارت دفاع و صنایع دفاعی مدیر ایران خودرو و سایپا می شدند ...
  • ناصر IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    اگر بخواهد درست کار کند دو روزه زیر آب شو میزنند .خدا کند حریف این مافیای بی وجدان شود
  • Ahmad IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    آیا خودرو مثلا ،پراید به قیمت اصلی خودش همان ۶ میلیون تومان برمی گردد،تا ماهم بتوانیم بهداز ۵۰ سال یه خودرویی بخریم،ویا ....
  • حمید هادیپور IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام آقای مدیر ایران خودرو. برج 4ماشین ثبت نام کردم. قرار بود 30روز کاری بهم تحویل بدن. هنوز که هنوز میگن فاکتور نشده
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    مشکل خودرو سازی با تغییر مدیرانش حل نمیشه این صنعت باید به صورت واقعی خصوصی بشه یا برچیده بشه تا بیش از این خون تو دل مردم نکنه
  • Mohammad IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    همه حرف میزنن همه حرف قشنگ میزنن ولی هیچکی عمل نمیکنه اینم مثل قبلی ها هست فسادی هست توی دوتا ایرانخودرو سایپا بازار انحصاری دزد مانندی به وجود اوردن.... حتی قطعه سازان (بعضی هاشون) که جنس های چینی بی کیفیت اشغال وارد کشور میکنن با قیمت ده برابر به مردم میفروشن.... فسادی میبینم حل شدنی نیست تا یه دگرگونی به وجود بیاد
  • علیرضا IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    اخرشم نگفتی این آقا چه کرده در ایران خودرو
  • ایرانی IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    این آقا هم هیچ کاری نمیتونه بکنه واگرم بتونه نمیکنه تا وقتی که خصوصی سازی به معنای واقعی آزاد نشه وبه بخش خصوصی واگذار نشه آش همین آشه . البته به اسم خصوصی سازی ندنش دست شرکتای مد نظر خودشان
  • غلامرضا IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    بااین کارهای سطحی مشکلی حل نمیشه تا زمانی که دولت سهام دار و ناظر و شاکی و همه کاره هست وقتی که رقابتی بشه و گمرکی رو از ماشین های خارجی بردارن و درعوض کمک خودرو ساز داخلی بدن شاید مشکل حل بشه
  • آقا محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    عالیه با همین فرمون برین
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    جناب مقیمی این اضافه پرداختی هایی که مردم بیچاره به ایرانخودرو پرداخت کردن رو بر گردونید.به مشتری میگه چون ماشینت رو فروختی.اضافه پرداختی بهت تعلق نمی گیره. کجای قرار داد زمان پیش فروش قید کرده بودن.مگه سر قفلی فروخته ایرانخودرو که من مصرف کننده حق فروش مال خودمو نداشته باشم.لطفا لطفا لطفا حق ما رو بدین جناب مدیر عامل جدید اقای مقیمی...
  • Ali IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    1 0
    جناب آقای مقیمی تازه به این منصب رسیده اند برای قضاوت خیلی خیلی زود است، باید منتظر ماند و دید
  • نیما PL ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    0 0
    خب چرا ماشین ها تحویل نمی‌دید _ هی طرح تعویض میزارید بعد میگید همه رو تحویل دادیم ، اگه ندارید خب بگین نداریم ، چرا ملت رو سر کار میزارید ، اگه دارید خب بدین دیگه ، وقتی که تموم شد بگین دیگه نداریم _ این کار خیلی سخته به نظرتون ؟ من یه ماشین ثبت نام کردم میگن بیا یه چیز دیگه ببر انگار بقالی هست دلستر نداره میگه بیا دوغ آبعلی ببر
  • حسین IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    آقای مقیمی مرسی که هستی 206 تیپ 2 مهر 97 ثبت نام کردم که قیمت اون موقع 33ملیون بود بعد دیماه با افزایش 50 درصدی قیمت به 47 ملیون افزایش پیدا کرد و بهمن هم لیست قیمت رو از سایت ایران خودرو دانلود کردم همین قیمت بود خودرو من تحویل تیر 98 بوده که با تاخیر تازه 25 شهریور دعوت نامه اومده که پس از تکمیل وجه فضایی با قیمت 62ملیون و 700 تازه تحویل 120 روز دیگر یعنی هفت ماه تاخیر به گفته خودتون اگه بیشتر نشه که میشه چون تجربه ثابت کرده. شکایت کردم که چرا قیمت 100 درصد گرون شده گفتید نه این قیمت اسفند پارسال بوده گفتم اسفند پارسال هیچ افزایش قیمت درکار نبوده که تازه لیست قیمت رو هم توی سایت نزاشته بودید گفتید این قیمت که هست میتونی انصراف بدی. گفتم پس چرا توی دعوت نامه اومده که بدون سنسور این که تو قرارداد بود گفتید که ما گفتیم هر قطعه ای حذف یا اضافه بشه پولشو کم و زیاد میکنیم . حالا من میگم شما چقدر خوبی مدیر عامل پاکی هستی مثل یکه زارع بنده خدا که اشتباه دستگیر شد و با ابروش بازی شد کاش شما نقش کامروا رو تو سریال هیولا بازی میکردیم خیلی هم بهتون میاد .
  • حسن IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    من دو سال و نیم هست که پژو 2008 ثبت نام کردم زمان تحویل خرداد 97 بوده است الان حدود یک سال و نیم از موعد تحویل می گذرد خبری از تحویل نیست و هیچکس جواب درستی نمی دهد.
  • امیر IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    خدا کنه خودرو سازی رو بدن دست سپاه اون موقع میبینید که کل شرکت های خودروسازی خارجی انگشت به دهن میمونن
  • سلماسی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    جناب اقای مقیمی لطف کنید ماشین های توقیفی مردم را که به عنوان حکم قضائی به ملت اعلام میکنید را ازاد کنید مگه این مردم بدبخت چه گناهی کردند ماشین حوالی خریدنند ( یا به عنوان دیگر کارتکسی} کسان دیگر گناه کردن بد مردم باید گناه دیگران رو به گردن بگیرند ایا درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سید IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    0 0
    باسلام ..اقای مقیمی بخدای یکتا از قشره پایین هستم نه کار دارم ونه خانه ودوفرزند دارم و۱۸ سال زندگی مشترک خدا میداند که بیکارم وهمین باعث شد فرزندم را از درس خواندن بگیرم وبفرستم به گج کاری با روزی ۳۰ هزار تومان من با قرض وگرفتن پول از یکایک فامیل توانستم مبلغ یک خودرو را برای ثبت نام جور کنم تا با آن بطوره صادقانه میگویم کار کنم ولی زمانی مراجعه کردم مرا به تمسخر گرفتن بخاطر اینکه نه دسته چکی داشتم وندارم ونه آشناای که بتوانم خودروای ثبت نام کنم که با آن کار کنم وخجالت زده خانواده ام نشوم واگر میگویید چرا از بازار خرید نمیکنید باید بگم فرق بازار با ایرانخودرو به اندازه یک خودرو است اقای مقیمی شما را به خدا قسم میدهم برای رضای خدا استسنایی قائل شوید در جای که من مبلغ خودرو را واریز میکنم واگر شک دارید که من برای فروش میخواهم دستور دهید سند ماشین را به من ندهند مگر نمیگویید ما به مصرف کننده میدهیم پس چرا هرکسی که پولدار هست وواقعاً احتیاجی ندارد میتواند ثبت نام کند ..به حر حال شمارا به جدم قسم میدهم برای رضای خدا این کار را بکنید خدا میداند نه کاره اداری دارم ونه کاری ثابت امیدوارم اول به خداوند وبعد هم به شما ..متشکرم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =