کد خبر: 226985
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
باطری

کمپانی‌های پاناسونیک و BYD اعلام کرده‌اند طی ماه اکتبر شاهد افت تقاضای شدیدی از سوی تولیدکنندگان خودرو در ایالات‌متحده و چین بوده‌اند. 

به گزارش «اخبار خودرو» ، براساس حجم، فروش باتری‌های پاناسونیک افت ۳۸ درصدی نسبت به‌زمان مشابه سال گذشته داشته و این مورد درباره BYD به‌میزان ۶۶ درصد ثبت شده که درنهایت باعث شد جایگاه این شرکت به‌عنوان سومین‌تامین‌کننده باتری خودرو درجهان متزلزل شده و جای خود را به ال‌جی‌شم کره جنوبی بدهد.

درمورد کمپانی کانتمپرری آمپرکس که به‌عنوان پیشتاز این بازار شناخته می‌شود، افت ۱۷ درصدی نسبت به‌اکتبر سال ۲۰۱۸ رخ داده است. مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان افت تقاضا برای خرید خودرو برقی درچین دانست که باعث شده خودروسازان هوشیارتر عمل کرده و به‌نسبت روند فروش خود، باتری را تامین کنند. 

این روند صرفا درباره خودروهای تمام‌برقی صدق نکرده و تمامی خودروهای برقی از جمله انواع پلاگین‌-هیبرید و پیل-سوختی را نیز شامل می‌شود.

موسسه تحقیقات بازار SNE اعلام کرده است: «نگرانی‌هایی درباره بازار جهانی باتری در دنیا وجود دارد که دلیل آن تقاضا در ایالات‌متحده و چین است. به‌نظر می‌رسد این شرایط برای چندین‌هفته ادامه داشته باشد.»

باوجود اینکه افت تقاضا درچین را می‌توان به‌نامساعد بودن شرایط اقتصادی و تاثیر آن در کل بازار خودرو نسبت داد، به‌نظر می‌رسد درمورد ایالات‌متحده بهتر است شرایط مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =