الکسا هزینه سوخت را پرداخت کن

استارت‌ آپ «فیسرو» (Fiserv) با غول نفتی آمریکا همکاری جدیدی تعریف کرده تا خرید بنزین برای مشتریان اگزون‌ موبیل به‌ سادگی گفتن چندجمله از داخل خودرو انجام شود.

 به گزارش «اخبار خودرو»، تا پایان سال جاری میلادی خودروهایی که مجهز به‌دستیار صوتی الکسا هستند و سایر وسایل‌ نقلیه‌ای که امکان استفاده از سرویس الکسا شرکت آمازون برای آن‌ها فراهم شده، می‌توانند با ذکر جمله «الکسا هزینه سوخت را پرداخت کن!» بدون هیچ دردسری پس از پر شدن باک‌ شان ایستگاه را ترک کنند.

دراین روند سرویس الکسا به‌صورت هوشمند محل ایستگاهی که درآن سوخت‌گیری انجام شده است را تشخیص می‌دهد. 

استارت‌آپ تجارت الکترونیک فیسرو دراین روند زیرساخت لازم برای تشخیص این روند و ایمنی استفاده از این روش را پیاده‌سازی کرده است.

دراین روش از درگاه پرداخت آمازون پی « Amazon Pay» استفاده می‌شود که نیازی به‌ثبت کارت اعتباری یا ورود اطلاعات اضافی همچون رمز ورود وجود ندارد. قرار است تا پایان سال جاری حداقل ۱۱ هزار و ۵۰۰ ایستگاه از دو برند اگزون و موبیل درایالات‌ متحده برای اجرای این فناوری همگام‌سازی شوند.

برای شروع نیز ایستگاه شارژ شرکت اگزون در نوادا از ایالت لاس‌ وگاس که درنزدیکی محل برگزاری نمایشگاه محصول مصرفی الکترونیک (CES 2020)  قرار دارد، با این فناوری همگام‌سازی خواهد شد.

باتوجه به‌اینکه شرکت آمازون امنیت انتقال پول از طریق آمازون پی را تضمین کرده است و تا به‌امروز حجم بسیار زیادی از خریدها از این طریق انجام شده است، مالکین خودرو نگرانی از بابت انجام این روند توسط فردی غیر از خودشان را ندارند. 

«اریک کارمیشل» (Eric Carmichael) مدیربازاریابی بخش سوخت شرکت اگزون‌ موبیل گفت: «ما بسیار هیجان‌ زده هستیم از اینکه تکنولوژی باعث شده تجربه بهتری از استفاده از ایستگاه‌های بنزین برای ما فراهم شود و کماکان به‌دنبال تکنولوژی‌هایی هستیم که مشتریان ما را نیز هیجان‌زده ‌کند؛ روش‌هایی که راهکار ساده و ایمنی را پیشنهاد می‌کنند.»

«دوین مک‌گرانهان» (Devin McGranahan) معاون ارشد شرکت فیسرو گفت: «با تغییر تجربه مشتری، شاهد افزایش تقاضا برای تعامل غیرفیزیکی برای خرید محصولات هستیم که دلیل اصلی آن وابسته‌ شدن به‌دنیای دیجیتالی و فیزیکی است. ما درحال ورود به‌عصر تجارت برپایه وسایل متصل به‌هم هستیم که به‌صورت هوشمند از دستورات صوتی ما برای خرید کالا پیروی می‌کنند. اما درآینده نقش اساسی را روش پرداخت بازی‌ خواهد کرد که باعث می‌شود مشتری درپرداخت‌های روزانه خود به‌شما اعتماد کند.»

گفتنی است سرویس دستیار صوتی الکسا حالا به‌غیر از اسپیکرهای هوشمند، تلویزیون، موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و حتی وسایل خانگی هوشمند قابل استفاده در محصولات خودروسازی همچون فورد، ب‌ام‌و، مینی، تویوتا، لکسوس، فولکس‌واگن، آئودی و جگوار-لندروور است.

از سوی دیگر اگزون‌موبیل نیز از قدیم جزو نوآورترین شرکت‌های توزیع‌کننده سوخت بوده و دردهه ۱۹۸۰ برای اولین‌بار پرداخت هزینه سوخت با استفاده از کارت‌های بانکی را امکان‌پذیر کرد و سپس یک دهه بعد سیستم تشخیص هویت رادیویی نزدیک یا RFID را معرفی کرد که باعث می‌شد همچون بلیت هوشمند مترو و اتوبوس، فقط با لمس بخشی از پمپ‌سوخت به‌وسیله یک کارت کوچک، اقدام به‌پرداخت هزینه شود.

حال اما همکاری اگزون‌ موبیل و الکسا این شرکت را وارد فاز جدیدی از روش‌های پرداخت سوخت می‌کند که نیازی به‌ انجام محاسبات پیچیده از سوی مالک خودرو برای پرداخت هزینه بنزین وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

آخرین اخبار