بورس

خبر مهم روز گذشته در گروه خودرویی، واگذاری 15درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری سمند، توسط شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، شرکت‌های این صنعت بورسی به‌نسبت روند مثبتی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، سایپا آذین، مهرکام پارس، ایران‌خودرو دیزل، فنرسازی زر، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، بهمن‌دیزل، ایرکا پارت‌صنعت و کرمان‌خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، چرخشگر، سایپا دیزل، لنت ترمز ایران، پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن و آهنگری تراکتورسازی ایران منفی خوردند. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 208هزار نوبت معاملاتی، 3میلیارد سهم به ارزش 1038میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 175هزارو918 میلیارد تومان شد.

   واگذاری 15 درصد سهام «سرمایه‌گذاری سمند»
خبر مهم روز گذشته در گروه خودرویی، واگذاری 15درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری سمند، توسط شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بود. این در حالی است که سرمایه‌گذاری سمند، سهام‌دار ایران‌خودرو نیز به شمار می‌رود و با توجه به این‌که بانک مرکزی گروه صنعتی ایران‌خودرو را از سهام‌داری در بانک پارسیان منع کرده است، به‌نظر می‌رسد این جابه‌جایی بلوک‌های مدیریتی در نهایت منتهی خواهد شد به این‌که ایران‌خودرو و زیرمجموعه‌هایش در آینده‌ای نزدیک از سهام‌داری بانک پارسیان خارج شوند.

   اصلاح بیشتر قیمت سهام در انتظار بورس
روز شنبه شاخص‌کل بورس تهران با افزایش بیش از 34هزار واحدی در تراز 973 هزار واحدی قرار گرفت. بر این اساس، در مورد ادامه روند حرکتی بورس دو نظر عمده و متفاوت وجود دارد؛ برخی کارشناسان معتقدند با توجه به اصلاح شاخص‌کل و نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز، در کوتاه‌مدت می‌توان انتظار داشت بازار روند رو به رشدی را به خود بگیرد. اما در مقابل بعضی از فعالان بازار سهام می‌گویند با توجه به رشد شارپی بورس در 45‌روز نخست سال‌جاری، بورس همچنان می‌تواند اصلاح بیشتری را نیز تجربه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =