مطالعات جدید موسسه‌های پژوهشی معتبر نشان‌دهنده افزایش سهم وسایل‌نقلیه‌ای است که نیازمند روغن‌موتورهای با سطح کیفی API-SM و API-SN هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،مطالعات جدید موسسه‌های پژوهشی معتبر نشان‌دهنده افزایش سهم وسایل‌نقلیه‌ای است که نیازمند روغن‌موتورهای با سطح کیفی API-SM و API-SN هستند. شعبه دفتر مسکو موسسه اتوستات (Autostat) اعلام کرده از میان خودروهای سواری موجود در روسیه با برندهای خارجی سهم مدل‌هایی که از روغن SN یا SM استفاده می‌کنند از ۲۶.۹ درصد درسال ۲۰۱۷ به ۲۸.۳ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است. همچنین از میان خودروهایی که در خاک روسیه تولید می‌شود نیز سهم خودروهایی که از روغن SL، SM یا API SN استفاده می‌کنند، از ۲۲ درصد سال ۲۰۱۷ تا ۲۸ درصد رشد داشته است. گفتنی است فرمولاسیون استاندارد روغن‌های SN و SM به‌روغن‌پایه‌های API گروه 3 یا سایر روغن‌پایه‌های سنتتیک نیاز دارد. 
در ژوئیه ۲۰۱۹ روسیه تردد ۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه وسیله‌نقلیه را در جاده‌های خود به‌ثبت رسانده است که از این میان تقریبا ۸۴ درصد آن‌ها خودروهای سواری هستند؛ یعنی ناوگانی به‌تعداد ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه. ویکتور پوشکاروف (Viktor Pushkarev) مدیر دفتر مسکو اتوستات گفت: «درسال ۲۰۱۹ تا ۹۰ درصد از خودروسازان خارجی حاضر در روسیه برای محصولاتشان پیشنهاد روغن‌های سنتتیک را داده‌اند. 
در بین برندهای روسی نیز این سهم برابر با ۵۰ درصد است.» در این تحقیق، خودروهای جدید محصولاتی به‌حساب آمده‌اند که طی سال ۲۰۱۹ برای نخستین‌بار ثبت پلاک شده‌اند. پوشکاروف اعلام کرد این تحقیق شامل دو برند داخلی روسیه یعنی لادا و آواز نیز می‌شود و منظور از برندهای خارجی محصولاتی است که به‌خاک روسیه وارد می‌شود یا خط تولید آن‌ها در این کشور فعالیت می‌کند. اتوستات دریافته که رایج‌ترین گرانروی که در خودروهای جدید با برند خارجی در روسیه پیشنهاد می‌شود، SAE 5W-30 و SAE 5W-40 است.  پوشکاروف گفت: «در سال ۲۰۱۹ گرانروی 5W-30 درحدود ۳۷ درصد از کل خودروهای جدید با برند خارجی پیشنهاد و استفاده شده و 5W-40 نیز در ۳۱ درصد خودروهای این نوع استفاده شده است. بنابراین دو سوم از کل خودروها از این دو گرانروی استفاده می‌کنند. 
اتوستات همچنین طی یک نظرسنجی از رانندگان روسی که از روغن‌موتورهای سنتتیک استفاده می‌کنند، به‌این نتیجه رسیده است که سهم رانند‌ه‌هایی که صاحب برند خارجی هستند و از روغن‌موتور سنتتیک استفاده می‌کنند، ۸ درصد افزایش یافته و در آمار سال ۲۰۱۹ به ۵۸ درصد رسیده است. 
درحالی‌که بین راننده‌هایی که از سواری‌های با دو برند لادا و آواز استفاده می‌کنند، رشد ۶ درصدی نسبت به ۲۰۱۷ دیده می‌شود و به ۲۶ درصد رسیده است. اتوستات مدعی است براساس این اطلاعات، روغن‌سازان و پالایشگاه‌‌داران روسیه باید تغییرات عمیقی را در سیاست‌ها و شیوه برخوردشان با بازار اعمال کنند تا بتوانند درآینده پاسخگوی ‌نیاز مشتریان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =