باتری ماشین

قیمت باتری این روزها حال و روز خوشی ندارد و تقریبا قیمت‌گذاری دراین بخش سلیقه‌ای و برحسب نیاز فروشنده است.  کارخانجات نیز چندان به‌عملکرد بازار توجهی ندارند و احتمالا می‌دانند یک نوع باتری که به‌عنوان مثال 300 تا 400 هزارتومان قیمت دارد، در بازار تا 650 هزارتومان و گاه بیش‌تر نیز به‌فروش می‌رسد.

  به گزارش «اخبار خودرو»،شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید باتری خودرو دریک زمان مشخص به‌فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعدد باتری‌فروشی مراجعه و از تفاوت قیمت‌های ارائه‌شده حیرت کرده‌ باشید. قیمت باتری این روزها حال و روز خوشی ندارد و تقریبا قیمت‌گذاری دراین بخش سلیقه‌ای و برحسب نیاز فروشنده است. 
کارخانجات نیز چندان به‌عملکرد بازار توجهی ندارند و احتمالا می‌دانند یک نوع باتری که به‌عنوان مثال 300 تا 400 هزارتومان قیمت دارد، در بازار تا 650 هزارتومان و گاه بیش‌تر نیز به‌فروش می‌رسد.
قیمت باتری درحالی روزانه افزایش می‌یابد که این صنعت با مازاد تولید و عرضه هم مواجه است و باتری مانند سایر قطعات قابلیت احتکار را نیز ندارد؛ از این رو افزایش قیمت باتری جای تامل بسیار دارد. اصولا قیمت‌ها درشرایط مازاد عرضه باید شکسته شود؛ اما این مورد در بازار باتری‌ دیده نمی‌شود!
درهمین‌زمینه یک فعال صنعت‌باتری به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «خوشبختانه باتری کالایی است که تاریخ تولید و مصرف دارد و افراد نمی‌توانند این کالا را در انبارها احتکار کنند. درغیر این صورت شرایط بسیار نامساعدتر نیز می‌شد.»
وی تاکید می‌کند: «یعنی با وجود اینکه نمی‌توانند باتری‌ها را انبار کنند، شرایط به‌این شکل است و اگر امکان احتکار دراین بخش وجود داشت، اوضاع به‌مراتب از آنچه هست بدتر می‌شد و احتمالا قیمت‌های فعلی تا دوبرابر نیز افزایش می‌یافت.»
این فعال صنعت‌باتری درخصوص ورود باتری‌های فرسوده به‌خط‌تولید نیز می‌گوید: «باتری‌های فرسوده را کارخانجات تا آمپری 5 هزارتومان نیز خریداری می‌کنند؛ یعنی نصف هزینه باتری با خرید باتری فرسوده برای مشتری جبران 
می‌شود.»
وی درخصوص آخرین وضعیت قیمتی محصولات نیز می‌گوید: «از خردادماه قیمت‌ها روند افزایشی به‌خود گرفته و عدم‌همکاری و مشارکت کارخانجات تولید باتری با یکدیگر و نبود سیستم مناسب قیمت‌گذاری به‌این امر دامن زده است.»
این فعال صنعت باتری تاکید می‌کند: «درصورتی می‌توان بازار را ‌تنظیم کرد که قیمت محصول مشخص باشد و تا زمانی که کارخانجات قیمت تمام‌شده محصول را اعلام نکنند، نمی‌توان به‌تنظیم بازار باتری امیدی داشت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =