باتری ماشین

بحث نرخ‌گذاری قیمت باتری‌ سبب چنددستگی در بازار باتری شده است و نظر به‌اینکه باتری‌ قیمت مشخصی ندارد، شاهد چندنرخی بودن قیمت‌ها دراین بخش هستیم.

به گزارش «اخبار خودرو»، بحث نرخ‌گذاری قیمت باتری‌ سبب چنددستگی در بازار باتری شده است و نظر به‌اینکه باتری‌ قیمت مشخصی ندارد، شاهد چندنرخی بودن قیمت‌ها دراین بخش هستیم. این امر سبب شده است که با این سوالات مواجه شویم که آیا کارخانه‌های باتری‌سازی با اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان باتری هماهنگ هستند و آیا نرخ باتری از سوی کارخانه‌ها به‌اتحادیه اعلام می‌شود؟ درهمین زمینه تقی علی‌اکبری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان باتری به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «اواخر سال گذشته جلسه‌ای در این خصوص با تولیدکنندگان باتری داشتیم و همچنان در انتظار دریافت نرخ از سوی این شرکت‌ها هستیم. در این رابطه دو  شرکت پاسارگاد صنعت باتری و نیروگستران خراسان حاضر به‌همکاری شده‌اند و اعلام قیمت کرده‌اند.»
 علی‌اکبری با بیان اینکه قرار بود تولیدکنندگان باتری نرخ واحدی به‌اتحادیه بدهند، می‌افزاید:‌ «قرار بود نرخ واحدی برای باتری‌ها بدون در نظر گرفتن باتری‌های فرسوده به‌ما اعلام شود و اتحادیه درکنار کنترل نرخ باتری‌، ماه‌ به‌ماه قیمت باتری‌های فرسوده را نیز اعلام کند تا مردم بدانند باتری فرسوده را با چه‌قیمتی به‌فروش برسانند.»
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان باتری با تاکید بر این نکته که افزایش قیمتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم به‌دلیل تغییر قیمت باتری‌های فرسوده است، اظهار می‌کند: «با افزایش قیمت باتری فرسوده، باتری‌ نو نیز گران می‌شود و طبق صورتجلسه باید همه شرکت‌ها نرخ باتری را اعلام می‌کردند که جز دو شرکت مابقی قیمتی به ما ارائه نکرده‌اند.»
وی می‌افزاید: «امیدوار بودیم که به‌جمع‌بندی برسیم تا یک قیمت و یک تابلو برای قیمت‌ها داشته باشیم. یعنی در لیست‌مان مشخص باشد که قیمت هریک از انواع باتری صبا و اوربیتال چقدر است. درحال حاضر تنها قیمت خدمات را دراختیار داریم و کنترل ما در این بخش است. درسال جدید قیمت باتری‌ها را نداشته‌ایم و متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها با اتحادیه همکاری لازم را ندارند و خودسرانه عمل می‌کنند.»
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان باتری درپاسخ به‌این پرسش که چرا شرکت‌ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند؟ می‌گوید: «متاسفانه چند شرکت که با ارز 4200 تومانی خریدهایشان را انجام می‌دهند و با ارز آزاد محصولاتشان را به‌فروش می‌رسانند، با اتحادیه همکاری نمی‌کنند.» 
تقی علی‌اکبری با تاکید بر اینکه وزارت صمت باید در این بحث ورود کند، اظهار می‌کند: «وزارت صمت باید در این خصوص دخالت داشته باشد؛ اما متاسفانه شاهد چنین رویکردی نیستیم. اتحادیه خواستار ورود این وزارتخانه به‌بحث نرخ‌گذاری قیمت باتری است و از این طریق تقاضا داریم که در این باره اقدامات لازم صورت گیرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =